וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישי במקום משפחתי

יעל דרור

16.1.2005 / 19:17

לצד אריזות הענק המשפחתיות נמכרות שפע של אריזות מזון אישיות. הדיאטנית יעל דרור עם כמה טיפים שיעזרו לכם לרתום את האריזה האישית לטובת הדיאטה

מגמות השיווק השתנו, אם פעם מכרו לנו הכל באריזה משפחתית, גדולה וחסכונית, כיום המגמה היא ללכת על ה"אישי". יותר ויותר מוצרי מזון מגיעים במארזים ידידותיים לצרכן הפרטי ולא מחייבות הקמת משפחה לצורך סיום חבילה. בתחום המזון ניתן למצוא דוגמאות רבות לנישה האישית, שיכולות פעמים רבות להיות פתרון פרקטי ופשוט לסדר היום הלחוץ ולמתמודדים עם עול הדיאטה.

פסטרמה

פרוסות בשר (עוף והודו) המגיעות ארוזות בוואקום. לאחרונה ניתן למצוא מארזים אישיים במגוון גדלים (80 גרם, 100 גרם, 120 גרם) המתאימים במיוחד למי שנוהג להכין כריכים או פוחד שהבשר יתקלקל בשל שהות ארוכה במקרר לאחר פתיחת האריזה.

האריזות האישות ניתנות לנשיאה בתיק ומאפשרות להכין כריך על המקום (לא מומלץ במזג אויר חם). מתאים מאד לסטודנטים, למקומות עבודה או לספורטאים הזקוקים לכמות חלבונים קטנה כל כמה שעות. הכמות המדודה מאפשרת הערכה קלורית וחישוב כמות חלבון ידועה מראש ומאפשרת גיוון רב על ידי קנייה של מספר אריזות אישיות בטעמים שונים.

גלידות

לאחרונה הציפו את המקררים אריזות משפחתיות המכילות גלידות אישיות. הגלידות האישיות האלה, בדרך כלל קטנות מעט בהשוואה לאותו מוצר שנמכר לחוד. דווקא הקטנת הגודל היא יתרון. האריזה האישית מתאימה יותר לגודל מנת ילדים ואף מכילה פחות קלוריות (לשומרי הגזרה שלא מוכנים לוותר על הדבר האמיתי). ניתן לקנות גלידות בצורת טילונים, קסטות ביסקוויטים, שלגונים וקוביות גילדוניות. גם ענף הדיאט נמצא חזק מאד במקררים וניתן למצוא כמעט כל גלידה גם בגרסתה הדיאטית.

סלטים וירקות

גם הסלטים עברו לגרסתם האישית. חברות המזון מפיצות בחנויות המזון סלטים מגוונים באריזה אישית. אפשר למצוא סלט יווני, סלט עם טונה וכמובן סלטי ירקות פשוטים וסלטי עלים. במרבית המקרים מגיעים הסלטים בשילוב כלי אוכל חד פעמיים ורטבים בצד. הסלט האישי מתאים מאד להפסקת הצהריים בעבודה או לסטודנטים שאוכלים רוב הזמן כריכים או מבססים את התזונה שלהם על האוכל בקפיטריות.

ברוב המקרים, זו ההזדמנות היחידה של סטודנט ממוצע להכניס קצת בריאות וויטמינים לתפריט היומי. גם מסעדות ודוכנים של הרכבת סלט אישי הפכו נפוצים מאוד וניתן להזמין סלט בגדלים שונים ועם תוספות מגוונות ההופכות כל סלט לארוחה מלאה הכוללת קטניות, אנטיפסטי, גבינות, טונה, רצועות בשר ועוד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ממרחים אישים

הממרחים האישיים נפוצים מאוד בחנויות המזון ומאפשרים גיוון רב בטעמים. ניתן למצוא סלטי חומוס, טחינה, חצילים, איקרה, מטבוחה, סלט טורקי ועוד סוגים רבים. אחד הדברים שיש לשים לב אליו הוא הנושא הקלורי. מפתה מאוד לסיים את כל הכמות של האריזה האישית בארוחה אחת. במקרים רבים הכמות הקלורית גבוהה מאד ואנחנו לא תמיד מודעים לכך. לדוגמה: סלט חומוס האישי של "אחלה-יומיום" מכיל כמעט 400 קלוריות באריזה אישית. שימו לב לקלוריות אם אתם בדיאטה והשוו בממרחים האישיים את הערכים התזונתיים של החברות השונות.

קורנפלקס

עד לא מזמן אריזות קונפלקס אישיות היו מאוד נפוצות. בכל חנות מזון ניתן היה למצוא מגוון אריזות אישיות, אבל כיום המוצרים הישראלים של חברת תלמה נעלמו מהמדפים אבל עדיין ניתן למצוא את האריזות האישיות של חברת "קלוגס" המשווקות ב- 8 טעמים וארוזים בדרך כלל ביחד. כל קופסה אישית מכילה 25-30 גרם (סוף סוף אפשר לאמוד כמה הם 30-40 גר', הכמות שמצוינת על האריזה הגדולה בתווית הערכים התזונתיים). האריזות האישיות מאד נוחות לטיולים או להצטיידות בתיק לקראת יום עבודה או ימים ארוכים באוניברסיטה.

חטיפים אישיים

אחד היתרונות של מגמת ה"מנות האישיות" היא החטיפים האישיים שאפשר לקנות באריזה גדולה או כיחידות בודדות. באחד הביקורים האירונים שלי באחת מהפיצוציות השכונתיות וגם ליד הקופות בסופר, נתקלתי במגוון רב של חטיפים מוכרים באריזה האישית: קליק במגוון רב של טעמים (49 קלוריות ליחידה), חטיפי קורנפלקס "to go" באריזה של 10 ג' (בערך 45 קלוריות), חטיפים מיובאים כמו מארס, טוויסט, ריבועי שוקולד אישיים (מכילים 4 ריבועים) במילוי שוקולד חלב, שוקולד לבן, ריבת חלב, הביסקוויט המסורתי (בערך 110 קלוריות) ועוד מגוון רב של חטיפים.

האם זה יתרון או חיסרון? מצד אחד קנייה של חטיף אישי מפתה מאוד ועלולה להערים קשיים רבים על אלה שבדיאטה, אך מצד שני במדובר ביתרון גדול המאפשר ליהנות מכמות קטנה ומדודה מבלי להיות מוצפים ברגשי אשמה.

עצה שימושית

בביקורם הבא בחנויות המזון בדקו מה השתנה ומה התחדש. בידקו את נושא האריזות האישיות ונסו לראות כיצד הן יכולות להשתלב בתפריט היומי. השימוש בהן מומלץ במיוחד עבור סטודנטים ועבור אלה המעדיפים להביא איתם את האוכל למקום העבודה במקום להתבסס על אכילה של כריכים, טייק אווי או יציאה למסעדות או אכילה בחדר האוכל בעבודה.

* יעל דרור היא דיאטנית קלינית במרכז הרפואי שניידר ומנחת סדנאות הרזייה לילדים "קל על המשקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully