וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק המרנג יושיע

סמדר זורע-ברמק

10.4.2006 / 15:20

מי שאופה לכם לחמי תפארת מדי שבוע מצ'פרת אתכם בריבועי מרנג, אגוזים ושוקולד כשרים לפסח

באחד מימי חול המועד, לפני כמה שנים, החלטתי להכין עוגת שוקולד כשרה לפסח. בדרך כלל לא עולה בדעתי להכין עוגה כזו, כי אנחנו חילונים גמורים, שלא מקפידים על הלכות חמץ. ובכל זאת, באה לי השראה מספר חדש שקיבלתי מתנה לחג ובו תמונות יפהפיות, של עוגות-רושם עתירות סוכר וקלוריות, חלקן כשרות לגמרי לפסח.
דפדפתי בספר ועיני נעצרה על תמונה של עוגת שוקולד, דווקא אחת צנועה למדי, בלי קמח ובלי קרם - אך עם הרבה שוקולד איכותי, חמאה בלי חשבון, ביצים וקצת אגוזים. הכנתי את העוגה הנבחרת תוך שאני ממלאה באדיקות אחר הוראות ההכנה הרשומות, ללא סטייה מהמתכון וללא אלתורים.

העוגה שהשתטחה

אך מה לעשות שזה כנראה לא היה היום שלי - אצלי בתנור היא עלתה וגבהה וגם נפלה והשתטחה אפיים ארצה, וכאילו לא די בזה - גם נשרפה מלמעלה לבלי הכר. בצאתה מהתנור נראתה כמו כושית צמוקה וחולת אוסטיאופרוזיס, שלא נדע.
כשתיניתי את צרתי בטלפון, נאמר לי: "נו, זה העונש שלך, שאת אופה בפסח עוגה לא כשרה!". "אבל זה כןןןןןן כשרררררררר לפסח!", מחיתי, כשתחושת אי-צדק קשה מטפסת בגרוני. "תעשי מזה כדורי שוקולד!" יעצה לי חברה אחרת, בטון מעשי ובוטח. "רע זה לא יכול להיות". "מה כדורי שוקולד?! זה הולך ישר לזבל." עניתי בנחרצות. כי ככה אני בדרך כלל: את הכישלונות אני מסתירה שמה, כדי למנוע את הפאדיחה למפרע.

אני לא זוכרת כבר למה סטיתי אז מנוהגי ולא הזבלתי את העוגה מיד כהרגלי. העוגה חסרת-התואר, נמוכה ושרופה כמסופר לעיל - עמדה איזה יום בתבניתה והתביישה על השיש. אחרי שפספסתי את הצ'אנס הראשוני להגליץ' אותה היישר מהתנור לפח - עוד הוספתי חטא על פשע: יישרתי את קצותיה, גירדתי בסכין בעדינות את ה"שרוף" וכיסיתי את שיזפון-היתר שלה בפרחים נאים של קצפת בסטייל חגיגי משהו-משהו (כך ניסיתי לשכנע את הסקפטיות של עצמי).

לא עשו לה טובה

מס' 3 שהציץ במקרר אמר: "אמא, מה זה העוגה הזאת? אני לא אוהב את החום הזה." "זה לא חום, חמודי. זו עוגת שוקולד, תנסה, זה טעים מאוד." כך אני במתק שפתיים, אך ללא הועיל. דבר לא ישכנע אותו לטעום מה שפסל מראש, מתוך אינטואיציה בריאה, יש לומר לזכותו.
"אמא, אני רוצה פרוסה מהעוגה, מה יש בה?" שאל מס' 4, זה שיודע לשאול. "אמממ... שוקולד. אתה תאהב את זה, תנסה." "טפו, איכס, יש בזה אגוזים! למה לא אמרת?". מס' 2 סגר עוד שבת בבסיסו, מה שבטוח בטוח. ומס' 1, טסה כמה חודשים קודם לברזיל, עוד בטרם פורענות.

אחרי עוד יום של שהייה במקרר, אמרתי בלבי (תמימה שכמותי): "נביא אותה כקינוח לארוחת הערב החמולתית. אולי מישהו ירחם ויעשה לה טובה...?". הבאתי. ובכן, בקצרה ובלי לפרט: לא עשו לה טובה. ולא, זה לא שהיה איזה קינוח מתחרה רציני אחר.

"תביאי אותה מחר לעבודה - שם אוכלים הכול", יעצה גיסתי ברוב טאקט.
אבל לי זה הספיק, עד כאן! תפסתי לפתע נחישות בלתי מוסברת. יש גבול לכל בושה. נטלתי את המגש עם העוגה שבעת-הקלון, ושמתי אותה סופסוף במקומה הטבעי: בפח האשפה.

מוסר השכל?
ממש אין לי. אבל לפחות הוקל לי עתה, אחרי שסיפרתי והוצאתי את זה...
ובמקום, יש לי עוגה אחרת שאצלנו משוגעים עליה, טעימה מאוד ופשוטה למדי, ובלי כוונה - היא גם כשרה לפסח. זהו מרנג אגוזים אוורירי רך ופריך, עם טעם שוקולדי מודגש, מתאים בחג ובחול המועד, ובעצם - כל השנה.

חג שמח וכשר לכולם.

ריבועי מרנג אגוזים ושוקולד

חומרים ל-30 ריבועים:

מרנג:
6 חלבונים
½ 1 כוס סוכר
2 כפות קקאו
100 גרם פקאנים קלופים לא קלויים

שוקולד:
150 גרם שוקולד מריר
2 כפות קקאו
100 גרם חמאה או מרגרינה בלי מלח
כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:
1. מקציפים את החלבונים תוך הוספת הסוכר בהדרגה לקצף יציב וגמיש.

2. קוצצים את האגוזים גס ושמים בקערה קטנה. מנפים את הקקאו אל הקערה ומערבבים עם האגוזים.

3. מוסיפים את האגוזים לקצף החלבונים ומערבבים בעדינות בתנועות קיפול.

4. מחלקים את התערובת בכמות שווה לשתי תבניות מלבניות בגודל 33/26 ס"מ, אחת מרופדת בנייר אפייה משומן קלות, והשנייה משומנת קלות, ללא נייר. מיישרים את הקצף במרית לשכבה אחידה בכל תבנית.

5. אופים את שתי התבניות בחום בינוני במצב טורבו כ-30 דקות, עד שיתייבשו ויתקשו (אם נוצרות בועות אוויר גדולות בקצף הנאפה - דוקרים אותן בזמן האפייה בסכין חדה, כדי שפני המאפה יישארו שטוחים ככל האפשר).

6. מוציאים מהתנור ומקררים בתבניות.

7. מכינים קרם שוקולד: שמים את השוקולד, הקקאו והחמאה בסיר קטן. מעמידים את הסיר בתוך מחבת מלאה מים (סיר בן מארי) ומבשלים על אש בינונית עד שהשוקולד והחמאה נמסים. מסירים מהאש, מוסיפים את תמצית הווניל ומערבבים לקרם חלק. מצננים כ-5-10 דקות.

8. מרכיבים את העוגה: מטפטפים ¾ מכמות השוקולד על המרנג שבתבנית ללא נייר האפייה. הופכים את המרנג שבתבנית השנייה ומקלפים ממנו בעדינות את הנייר. הופכים שוב, מניחים על השוקולד שטופטף על המרנג השני, ומהדקים בעדינות בקצות האצבעות, כך ששני חלקי המרנג ידבקו זה לזה (לא נורא אם הקרום יתפורר מעט). מטפטפים את שארית השוקולד על פני המרנג העליון, לקישוט.

9. שומרים במקרר לפחות 4 שעות.

10. להגשה: חותכים בסכין חדה מאוד את העוגה ל-30 ריבועים, מוציאים אותם בעדינות מהתבנית עם מרית מתכת ומסדרים אותם במנז'טים גדולים.
העוגה נשמרת מספר ימים במקרר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully