וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: מוס שוקולד

צבי טריגר

8.4.2008 / 0:00

והשבוע: ציטוט של מדונה ומוס שוקולד שאחריו אף אחד לא יגיד לכם לא ואם הוא יגיד, הוא פשוט לא שווה את זה

"Rejection is the greatest aphrodisiac", "דחייה היא שיקוי האהבה הגדול ביותר", מלחששת המשוררת הדגולה מדונה בתקליטה Bedtime Stories משנת 1994, אולי אחד התקליטים השלמים והטובים ביותר שלה לטעמי. אבל גם מוס שוקולד איכותי הוא שיקוי אהבה לא רע. לפעמים, לא תמיד, הוא הרבה פחות מריר מדחייה.

כן, גם מי שאוכל לבד מחזר לפעמים. בעיקר כשנמאס לו לאכול לבד. ואם הוא מבשל, הוא מחזר גם באמצעות האוכל. ואין כמו מוס שוקולד לקינוח הארוחה בשניים כדי להגיע ללבו של המחוזר. (או לפחות כך חשבתי, עד הפעם האחרונה שהשתמשתי במוס הזה; היא הורידה את אחוזי ההצלחה שלו ממאה לתשעים ותשעה. ועדיין אלה אחוזי הצלחה מרשימים למדי).

המתכון המקורי למוס השוקולד המנצח הזה הוא של מרתה מייזלס, אמה המנוחה של חברתי יהודית. במשך השנים ניסיתי אותו בכל מיני גירסאות ותוספות, והגעתי למתכון שכאן. הקפה המוכן שבמתכון מתפקד כתבלין שמדגיש את טעמו השוקולדי של המוס. למוס שיתקבל לא יהיה טעם של קפה. אפשר להשתמש בכל קפה שהוא (ללא סוכר וללא חלב): נס קפה, אספרסו או שחור, כולם יתאימו.

מתכון: מוס שוקולד (בהשראת מרתה מייזלס)

המצרכים:
200 גרם שוקולד מריר, 60% מוצקי קקאו לפחות, קצוץ
6 ביצי חופש טריות, מופרדות
2 כפות סוכר
1 כפית קפה חמים, מוכן (ללא חלב וללא סוכר)
1 כף ברנדי או קוניאק

ההכנה:
1. ממיסים את השוקולד המריר בתוך קערה חסינת חום שמניחים על סיר ובו מים רותחים (אסור שהמים יגעו בקרקעית הקערה).

2. מקציפים את החלבונים עם כף סוכר לקצף נוקשה.

3. כשהשוקולד נמס, מסירים את הקערה מהסיר, ומוסיפים לה את החלמונים. מערבבים נמרצות, כדי שהחלמונים לא ייקרשו ותתקבל חביתה מקושקשת. מוסיפים גם את כף הסוכר הנותר, כפית הקפה וכף הברנדי, ומערבבים היטב, עד שהתערובת חלקה ומבריקה.

4. מוסיפים לקערת השוקולד ⅓ מתערובת החלבונים, ומקפלים בעדינות. מעבירים את כל תערובת השוקולד לקערת החלבונים, ומקפלים עד שהתערובת אחידה. מצננים במקרר לפחות 4 שעות, בקערת הגשה גדולה, או מעבירים לקעריות אישיות.

הערות וגיוונים:
1. אם המוס מיועד לילדים, אפשר לוותר על האלכוהול. אפשר גם להחליף את הברנדי בליקר האהוב עליכם. ליקר תפוזים או דובדבנים הולכים מצויין בתוך המוס הזה.

2. אפשר להוסיף ¼ כפית תמצית וניל.

3. טעים (ויפה) לזרות מעל המוס אגוזים קצוצים או שוקולד מגורר.

4. למוס חלבי ומוצק יותר, משתמשים ב-4 ביצים בלבד, ובמיכל שמנת מתוקה מוקצפת. לאחר קיפול כל החלבונים בשלב 4, מקפלים לתוכו גם את הקצפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully