וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג'דרה נבטוטים, פטריות ואורז מלא

צבי טריגר

29.4.2008 / 0:01

לצבי טריגר תמיד היה טעם של אלפיון עליון. משבר מתיישב בול על המתכון של היום: מג'דרה נבטוטים, פטריות ואורז מלא

את הרעיון להשתמש בנבטוטים (קטניות מונבטות) במקום בעדשים ירוקות קיבלתי מהמדבקה שעל אריזת הנבטוטים שקניתי בסופרמרקט. למרות התדמית הלא במיוחד זוהרת שלהם, מתכונים על גבי אריזות יכולים להיות מצויינים. בארצות הברית הופיעו אפילו ספרי בישול המאגדים מתכונים מאריזות של מוצרים.

אבל לא תמיד המתכונים האלה בדוקים וכתובים היטב. כך למשל, דווקא המתכון למג'דרה נבטוטים שהופיע על האריזה היה, איך לומר זאת בלשון עדינה, לא מאוד מוצלח. במקרה הטוב, אם אתם בשלנים מנוסים, אפשר היה להבין מה לעשות. אבל אני שמח שראיתי אותו, כי הוא, כאמור, נתן לי את הרעיון. לכל השאר - חומרי גלם, כמויות מדוייקות ואופן ההכנה - אני כבר דאגתי.

היתרון הגדול של הנבטוטים הוא זמן הבישול הקצר שלהם והעובדה שהם קלים לעיכול. במרכולים ובחנויות הטבע נמכרות אריזות של תערובות נבטוטים. בדרך כלל הן מכילות שעועית, חומוס ועדשים ירוקות.

אז רגע לפני שמחירי האורז מרקיעים, ומג'דרה הופכת ממאכל עממי למאכל יוקרתי ונדיר, כדאי לנסות את המתכון הזה.

מג'דרה עם נבטוטים, פטריות ואורז מלא

המצרכים:
2 כפות שמן זית או קנולה
2 בצלים גדולים, קלופים, פרוסים דק, ומופרדים לטבעות
1 חבילת נבטוטים (להשיג בסופרמרקטים, בדרך כלל ליד הפטריות)
½ סלסילת פטריות שמפיניון, פרוסות דק
½ סלסילת פטריות חורש, פרוסות דק
1 כוס אורז מלא
מלח
פלפל שחור

ההכנה:
1. שוטפים היטב את האורז כמה פעמים, עד שמי השטיפה צלולים לגמרי. מסננים, שמים בסיר, ויוצקים ⅔ 1 כוס מים. מביאים לרתיחה, ומבשלים, בסיר לא מכוסה, עד שהמים מגיעים לגובה האורז. מנמיכים את הלהבה למינימום, מכסים, ומבשלים מכוסה עוד כ-20 דקות. כשהאורז מוכן, מאווררים אותו ומפרידים את הגרגרים בעדינות בעזרת מזלג, מכסים שוב, ומניחים לו לנוח כ-10 דקות נוספות.

2. שמים את הנבטוטים בסיר, מכסים במים, ומניחים על להבה בינונית-גבוהה. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה, ומבשלים כ-15-20 דקות, עד שהנבטוטים רכים אבל לא נימוחים. מסננים ומעבירים לקערה גדולה.

3. שמים במחבת את השמן ומחממים על להבה בינונית. מוסיפים את טבעות הבצל ומטגנים, תוך כדי ערבוב מפעם לפעם, עד שהן מזהיבות, כ-10 דקות. מוציאים את הבצל בכף מחוררת לקערת הנבטוטים המבושלים. נפטרים מעודפי השמן שבמחבת, ומחזירים אותה ללהבה בינונית.

4. מעבירים לתוכה את הפטריות הפרוסות, ומטגנים-מאדים עד שהפטריות מצטמקות ומזהיבות, כ-5-6 דקות. מחזירים למחבת עם הפטריות את הבצל המטוגן והנבטוטים, מתבלים במלח ובפלפל, מערבבים, ומטגנים כ-2 דקות.

5. מסירים את המחבת מהאש, ומערבבים בעדינות, בקערה בגודל מתאים, את תערובת הנבטוטים, הפטריות והבצל עם האורז המלא המוכן.

6. להגשה - אפשר לפזר מעט פטרוזיליה או כוסברה קצוצות מעל המג'דרה. טעים מאוד לאכול אותה עם מעט יוגורט צונן וחמצמץ או עם שמנת חמוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully