וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טארט קרם קוקוס

צבי טריגר

27.5.2008 / 0:01

צבי טריגר קפץ לניו יורק וחזר משם עם יופי של מתכון לטארט קרם קוקוס, או טארטלטים לרווקים

לא רק שביום ראשון שעבר "מי שאוכל לבד" לא אכל לבד, הוא גם לא בישל לבד. הכל התחיל כשחברי אהרון הצהיר שמתחשק לו לאפות משהו. לא משנה מה, העיקר לאפות. אהרון ובן זוגו גלן גרים בדירה חמודה באפר ווסט סייד בניו יורק. קפצתי לניו יורק לשבוע, לכנס, והתארחתי אצל גלן ואהרון. שניהם בשלנים מצויינים, וגם מארחים נהדרים. אהרון הציע לי להצטרף אליו להרפתקת האפייה: טארטים אישיים (טארטלטים) של קרם קוקוס, לפי מתכון של ניק מאלגיירי, שף ניו יורקי ומורה שאהרון לקח אצלו קורס באפיית טארטים וקישים.

חילקנו בינינו את העבודה: אני הכנתי את הבצק הפריך, רידדתי אותו וריפדתי בו תבניות אישיות של טארט; אהרון הכין את המילוי וצילם. אחרי הכל, הוא צלם בסוכנות אי.פי. בניו יורק, וכשיש צלם מקצועי בבית, אין לי שום כוונה לגעת במצלמה.

עוד על הכנת טארטלטים, ומתכון מעט שונה לבצק פריך, שאפשר להשתמש בו, אפשר למצוא גם בלינק למטה.

טארט קוקוס (בהשראת ניק מאלגיירי)

המצרכים:
לבצק הפריך:
1 כוס קמח לבן רגיל
3 כפות סוכר
1/2 כפית אבקת אפייה
1/8 כפית מלח
50 גרם חמאה ללא מלח, קרה מאוד
1 ביצה

למילוי:

1/2 כוס קרם קוקוס מפחית (קרם הקוקוס סמיך יותר מחלב קוקוס רגיל)
2 כוסות חלב
1/2 כוס סוכר
4 ביצים
1 כפית תמצית וניל
קורט קטן מאוד של אגוז מוסקט
1 כוס שבבי קוקוס לא ממותקים


ההכנה:

1. מכינים את הבצק הפריך: שמים את הקמח, הסוכר, המלח ואבקת האפייה בקערת מעבד מזון עם להב הפלדה. לוחצים על לחצן ה-pulse שלוש או ארבע פעמים, כדי לערבב את החומרים.

2. חותכים את החמאה לקוביות קטנות, ומוסיפים לקערת מעבד המזון. מפעילים שוב בפעימות קצרות, עד שמתקבלת תערובת גרגרית ולא רואים יותר חתיכות גדולות של חמאה. מוסיפים את הביצה ומפעילים שוב בפעימות קצרות, עד שהבצק שבקערת מעבד המזון נאסף לכדור. הופכים את קערת מעבד המזון על משטח מקומח, ולוחצים במהירות על הבצק 3-4 פעמים, עד שהוא חלק. משטחים אותו לצורת דיסק עגול ושטוח, עוטפים בניילון נצמד, ומכניסים למקרר לשעה, עד שהבצק נוקשה ונוח לרידוד.

3. כעבור שעה, מוציאים את הבצק מהמקרר, מרחיקים את הניילון הנצמד, ומרדדים אותו לעיגול גדול (אם אופים טארט אחד), או שמחלקים לשישה כדורים, ומרדדים לשישה עיגולים (אם אופים טארטלטים). מרפדים בעיגולי הבצק תבנית טארט משומנת (26 ס"מ) או 6 תבניות טארטלטים.

4. מחממים את התנור ל-180 מעלות צלזיוס. מכינים את המילוי: שופכים את קרם הקוקוס והחלב לקערה גדולה, וטורפים פנימה את הסוכר, הביצים, הווניל ואגוז המוסקט. מוסיפים את שבבי הקוקוס ומערבבים.

5. יוצקים את המילוי לתוך התבנית / התבניות המרופדות בבצק.

6. מניחים את תבנית הטארט בתוך תבנית גדולה (למקרה שהבלילה תגלוש), ומכניסים לתנור. אם אופים טארט אחד גדול, משך האפייה הוא כ-45 דקות, עד ששולי הבצק מזהיבים והמילוי יציב, אבל לא נוקשה. אם אופים טארטלטים, משך האפייה הוא כ-30 דקות, אבל כדאי לבדוק כעבור 20 דקות מתחילת האפייה שהם לא מוכנים. כשהטארט מגיע למרקם של ג'לי סמיך מאוד (בודקים את זה על ידי ניעור קל של התבנית), מוציאים אותו מהתנור, ומניחים לו להתקרר על רשת צינון. חשוב מאוד לא לאפות אותו יתר על המידה, אחרת המלית תתפרק.

גיוונים:

1. אם אתם אוהבים את הטארט שלכם מתוק יותר, אפשר להשתמש בשבבי קוקוס ממותקים.

2. ברוח הטור מהשבוע שעבר, אפשר לוותר כליל על הבצק, ולאפות את המילוי בכלי גראטן או סופלה אישיים. מתקבל מעין פודינג קוקוס מענג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully