וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: סורבה

צבי טריגר

19.8.2008 / 0:01

מצאנו את האיש שלא אוהב גלידות. קוראים לו צבי טריגר. וכשהוא כבר מסכים להכין סורבה, הוא חייב להתחכם עם תבלינים

אני חייב לצאת מהארון: אני לא חסיד גדול של גלידות וסורבטים. אפילו לא בקיץ החם והמהביל של מישור החוף. תנו לי אבטיח או סלט פירות צוננים, וסידרתם אותי מבחינת הקינוח. גלידות, בעיקר קנויות, הן תמיד מתוקות לי מדי. והבעייה העיקרית שלהן: הן אלה שמכתיבות את קצב האכילה, במקום להיפך; אם לא מזדרזים לחסלן, הן הופכות למעין מילק שייק עוד יותר מתוק (ככל שהטמפרטורה של הגלידה יורדת, כלומר, ככל שהיא מפשירה, חוש הטעם שלנו מרגיש את המתיקות ביתר שאת).

לכן יש מעט מאוד סורבטים וגלידות שאני מסוגל לאכול. את חלקם אני מכין בעצמי. לפני כמה שנים, ברגע של חולשה קניתי קערה כפולת-דפנות שביניהן נוזל, אשר הופכת את המיקסר שלי למכונת גלידה. את הקערה מחזיקים במקפיא, ובכל פעם שרוצים להכין גלידה, מוציאים, מחברים למיקסר, יוצקים פנימה את נוזל הגלידה, והיא מקפיאה אותו תוך כדי ערבוב. יש גם מכונות ייעודיות להכנת גלידה, אבל למטבחים קטנטנים כמו שלי, הוספת שימוש נוסף למכשיר קיים היא הפתרון האידאלי.

מרגע שהייתה בבעלותי מכונת גלידה, נפתח פתח לניסיונות שונים ומשונים. הכנת גלידה היא קצת כמו רקיחת שיקוי בבית מרקחת: הכמויות צריכות להיות מדוייקות, וצריך להתרחש איזשהו קסם כדי שהכול יתחבר. לפעמים התוצאה גוררת אנקות הנאה ולפעמים גיחוך, אבל תמיד התהליך, הניסוי והטעייה, מהנים מאוד.

הסורבה של היום הוא תוצאה של אחד הניסיונות הללו. אני מאוד אוהב אותו, אבל צריך לדעת למי להגיש אותו. לא כולם יהיו סובלניים לצירוף הזה: אשכולית אדומה ורוזמרין. אנחנו לא כל כך רגילים לשלב עשבי תיבול בקינוחים (חוץ מנענע), אבל האמת היא שרוזמרין הוא בן לווייה אידאלי לפירות הדר. ומכיוון שגם שוקולד הולך מצויין עם פירות הדר, למה לא לחתן את שלושתם?

אם אין לכם מכונת גלידה, אפשר להכין גרניטה, ראו בהוראות ההכנה.

מתכון: סורבה אשכוליות אדומות ברוזמרין עם פסק זמן מריר

המצרכים ל-6 מנות:
1 כוס מים + ¼ כוס מים
1 כוס סוכר לבן
ענף רוזמרין
1 כוס מיץ אשכוליות אדומות (רצוי סחוט טרי, אבל אפשר גם קנוי, כל עוד זה 100% פרי, ולא נקטר)
1 כף מיץ לימון סחוט טרי
להגשה - פסק זמן מריר, קר מאוד מהמקרר

הכנה:
1. מכינים סירופ סוכר: שמים בסיר 1 כוס מים ואת הסוכר הלבן, ומביאים לרתיחה עדינה, תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שהסוכר נמס לגמרי ומתקבל סירופ שקוף.

2. כשהסירופ מבעבע קלות, מוסיפים את ענף הרוזמרין, מערבבים פעם אחת, מכבים את האש, ומניחים לסירופ ובתוכו הרוזמרין להתקרר לגמרי.

3. כשהסירופ בטמפרטורת החדר, מרחיקים וזורקים את ענף הרוזמרין. מתקבלת בערך ⅓1 כוס סירופ סוכר. מודדים 1 כוס סירופ (את השאר שומרים בצנצנת במקרר להמתקת קפה או תה קר), ויוצקים לקערה. מוסיפים את ¼ כוס המים הנותרת, את מיץ האשכוליות ואת מיץ הלימון. מערבבים, ומכניסים למקרר לשעתיים.

4. אם משתמשים במכונת גלידה: כשהתערובת קרה לגמרי, מקפיאים במכונת הגלידה, לפי הוראות היצרן.

5. אם אין מכונת גלידה, מכינים גרניטה, מעין ברד של אשכוליות ורוזמרין: יוצקים את התערובת הקרה לתבנית אפייה מלבנית של פיירקס (או תבנית דומה), ומכניסים למקפיא. פעם בשעה, מוציאים את התבנית מהמקפיא, ומרסקים בעזרת מזלג את הקרח שנוצר. מחזירים למקפיא לשעה נוספת, וחוזרים על הפעולה 4 פעמים. לאחר הריסוק הרביעי, מכסים את התבנית בניילון נצמד, ומקפיאים ל-6 שעות לפחות לפני ההגשה.

6. להגשה: שוברים ריבוע של פסק זמן מריר על כל מנת סורבה / גרניטה.

7. הסורבה יישמר במקפיא במיכל סגור היטב עד שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully