וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: סלט שעועית לבנה

צבי טריגר

7.10.2008 / 0:01

עזבו אתכם מהאגדות על מה שסלטי הקטניות עלולים לעשות לבטן שלכם ורוצו לנסות את הסלט שעועית לבנה, פלפל וזנגוויל של צבי טריגר. רק חמש דקות הכנה

סלטים קרים של קטניות הם הדבר הבא. אולי בעצם הם הדבר הנוכחי: הם קלים מאוד להכנה ואפשרויות הגיוון כמעט אינסופיות. נוסף לכך הם בריאים, והם גם לא בהכרח כבדים כפי שנוטים לחשוב. משום מה, יש בארץ לקטניות שם רע בכל הנוגע להשפעה שלהן על מערכת העיכול, אבל טיפול נכון בהן מניב, ברוב המקרים – חמין הוא אולי היוצא דופן העיקרי – תוצאות קלילות ולגמרי לא מנפחות.

כולנו מכירים את סלטי העדשים למיניהם שמגישים במסעדות ובבתי קפה. אבל סלטים משעועית לבנה או מחומוס הם יותר נדירים. אז היום יש לי בשבילכם סלט כזה, מפתיע בקלילותו, שתפס אותי בהפתעה, באילתור של הרגע האחרון ממה שהיה במקרר, ומייד הפך לבן בית ולחלק מהרפרטואר הקבוע. לא חשבתי שהתוצאה תהיה כל כך טעימה, מרעננת, וגם – לא תאמינו – רחמנית וקלה על הבטן.

אם מקזזים את זמן הפשרת השעועית הקפואה (או את זמן השריית השעועית היבשה ובישולה), ההכנה של הסלט הזה אורכת לא יותר מחמש דקות, והתוצאה גם יפהפייה וגם טעימה. היא תהיה תוספת מושכת במיוחד לשולחן מאכלי החג.

במקרה של סלטי קטניות, אני תומך נלהב של קיצורי דרך: שעועית לבנה מבושלת ומוקפאת של סנפרוסט, חומוס כנ"ל או מקופסת שימורים, ויש גם להשיג שעועית שחורה בקופסאות שימורים, ועוד סוגים של קטניות בקופסאות שימורים או בצנצנות בסופרמרקטים ובחנויות הטבע. אם אתם משתמשים בקטניות מקופסאות שימורים, חשוב לבחור את אלה שאין בהן שום חומרים משמרים, לסנן היטב ולשטוף את הקטניות, משום שבדרך כלל הן מלוחות מדי. עבור אלה מכם שבכל זאת מעדיפים לבשל בעצמם את החומוס שלהם, יש תזכורת וטיפים ב"הערות וגיוונים".

מתכון: סלט שעועית לבנה, פלפל וזנגביל

המצרכים לשתי מנות:
2 כוסות שעועית לבנה מבושלת (אפשר בהחלט להפשיר שעועית מבושלת קפואה של סנפרוסט)
½ פלפל אדום, קצוץ לקוביות זעירות
1 בצלצל שאלוט קטן, קצוץ דק
כפית שורש זנגביל, מקולף וקצוץ דק
מיץ מחצי לימון
1 כף שמן קנולה (או שמן צמחי אחר, נייטרלי בטעמו, אבל לא שמן זית)
מלח
פלפל שחור
כף פטרוזיליה או כוסברה, קצוצה דק

הכנה:
1.בקערה בינונית מערבבים את השעועית, הפלפל האדום, השאלוט, הזנגביל, מיץ הלימון והשמן. ממליחים ומפלפלים.

2. זורים מלמעלה את הפטרוזיליה או הכוסברה הקצוצה, ומגישים.

הערות וגיוונים:

1. אפשר להחליף את הפלפל האדום בפלפל צהוב, כתום או ירוק, או לשלב כמה צבעים.

2. אפשר להחליף את השעועית הלבנה בגרגרי חומוס מבושלים. במקרה זה כדאי להוסיף לסלט גם ½ כפית כמון. אם משתמשים בחומוס מקופסת שימורים, כדאי לסנן ולשטוף היטב, כי הוא מלוח מדי. אפשר גם להשתמש בחומוס קפוא של סנפרוסט, ולהפשיר לגמרי לפני הכנת הסלט. אם אתם רוצים לבשל את גרגרי חומוס בעצמכם, ראו הוראות וטיפים באחד הטורים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully