וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד

צבי טריגר

11.3.2008 / 0:01

זה דווקא לא שידור חוזר של "סקס והעיר הגדולה" שהחזיר את צבי טריגר לקוסמופוליטן, אלא הצינון

אחרי שכל הנוסעים מתאוששים מההמראה הקשה של ספינת החלל בסרט "אישה בירח" (Frau im Mond) של פריץ לאנג (1929), ניגשת פרידה, היא האישה בירח, אל ארון המשקאות כדי למזוג לכולם ברנדי. לתדהמתה, היא מגלה בספינה נוסע סמוי: הילד גוסטב, שחמק בלא יודעין אל תוך ספינת החלל. כיוון שגוסטב, בניגוד לנוסעים האחרים, לא שכב קשור במיטת קפיצים ומכוסה בשמיכת צמר אפורה בשעת ההמראה, וגם לא לבש סוודר אופנתי ומכנסי רכיבה, הוא איבד את הכרתו. מישהו על הסיפון הציע למזוג לו כוסית ברנדי כדי לעזור לו להתעורר. גוסטב הקטן שותה מהברנדי ומתאושש.

הקשר בין ברנדי וילדים קיים לא רק בסרטים. אמי מספרת שסבתה נהגה להכין לה, בכל פעם שהייתה מצוננת, קוקטייל שכלל ברנדי, לימון ודבש. אני לא בטוח שהמועצה לשלום הילד הייתה רואה בעין יפה את תרופת הסבתא הזו, אבל הזמנים ההם היו אחרים. ילדים טסו לחלל, שתו ברנדי, ומי יודע מה עוד הם עשו.

אני עדיין מכין לי את הקוקטייל הזה, לא רק כשאני מצונן, אבל נדמה לי שהוא טוב במיוחד (ואין לזה כמובן שום ביסוס מדעי) דווקא כשחולים.

אבל אם לסבתא היה שייקר, אין ספק שהיא הייתה מכינה לנו קוסמופוליטן, אותו קוקטייל צונן על בסיס מיץ חמוציות, וודקה וטריפל סק. הוא מרגיע גרון דואב (מניסיון), ומשמח מאוד. והכי חשוב – פשוט מאוד להכנה, גם כשמרגישים לא כל כך טוב.

נזכרתי בשני הקוקטיילים האלה בשבוע שעבר, כשצינון עקשן סירב לעזוב אותי. אני מניח שהייתי מחלים בכל מקרה, אבל אין ספק שהקוקטייל של סבתא והקוסמופוליטן הנעימו לי את הזמן עד אז.

מתכון ראשון: הקוקטייל של סבתא לאחד

המצרכים:
2 כפות ברנדי (או קוניאק)
2 כפות דבש
2 כפות מיץ לימון סחוט טרי

הכנה:
1. מערבבים נמרצות את כל החומרים, עד שהדבש מתמזג עם הנוזלים.

2.מגישים בטמפרטורת החדר.

מתכון שני: קוסמופוליטן לאחד

המצרכים:
½ כוס מיץ חמוציות
2 כפות וודקה
1 כף טריפל סק
קרח

הכנה:
1. ממלאים שייקר בקרח. יוצקים פנימה את מיץ החמוציות, הוודקה והטריפל סק.

2. סוגרים את השייקר ומנערים היטב.

3. מוזגים דרך מסננת לכוס מרטיני.

הערות וגיוונים:
1. אפשר להחליף את הטריפל סק בכל ליקר תפוזים שהוא.

2. אם אתם גרים בארצות הברית (כי בארץ פשוט אין) – נסו להחליף את מיץ החמוציות הרגיל במיץ חמוציות לבן. מתקבל קוסמופוליטן מפתיע בגוון בהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully