וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מושחת לשבת: כנאפה

דנה מלמד

9.5.2008 / 1:24

לכבוד יום ההולדת של דנה מלמד תקפה אותה מרה שחורה. היא נלחמת בה עם כנאפה אפרסקים מתוקה ומלוחה

בעוד המדינה חוגגת את ה60, אני, מה לעשות, חוגגת את ה-30. (טוב, 35... אבל מי סופר?). כבר באמצע השבוע, נחתה עלי מרה שחורה. ככה פתאום, בבת אחת, כמו שמקבלים כאב ראש.

מצד אחד, קיבלתי חופשה ארוכה, הילדים עם אבא גם בחג וגם בסופ"ש, שזו הזדמנות לשרשרת חגיגות, מצד שני, סוג של יגון או תחושת ריקנות שכזאת, איימה להשבית את השמחה. הבנתי שכל מאמץ לא לעשות עניין מיומולדת, הופך בעצמו לסוג של עניין ולכן החלטתי פשוט להיות שם, לחוות את כל התחושות והתהיות שמתלוות ליום הזה, לטוב ולרע.

חגגתי את עצמאותה של המדינה עם דגש על עצמאותי שלי במסיבת גג בקומה העשירית, ודי בקלות הטבעתי את יגוני בטיפה המרה והשמחה היתה גדולה. את ההנגאובר שלמחרת קברתי מיד בערימת סטייקים, קבבים ושיפודים לרוב בארוחת מנגל מסורתית. הארוחה הזאת שלחה אותי לשנת צהרים מתוקה ועמוקה וכך התעוררתי, רעננה כמו פרפר לערב נוסף של חגיגות, שהתחילו בפינוקי גורמה במסעדה שלי (טוב לא שלי... אני רק עובדת שם..) והמשיכו לבילוי, נקרא לו... מגוון, אל השעות הקטנות של הלילה. שלושים וחמש, זה בהחלט גיל שאפשר להסתכל לאחור ולחשוב על טעויות ועל פוטנציאל שלא מומש. מצד שני, עדיין מוקדם מספיק כדי לתקן, לממש, להעמיק ובעצם, פשוט לגדול.

בניגוד לעוגת יומולדת, שהיא מתיקות נטו, היום אני רוצה משהו שהוא גם מתוק וגם מלוח, משהו שהוא גם נימוח וגם קראנצ'י. אני רוצה את הקינוח האהוב עלי מכל - כנאפה. הנה כנאפה שהכנתי במיוחד לכבודי, לא בדיוק בגירסה הקלאסית, עם תוספת מרעננת של אפרסקים וללא צבע מאכל כתום. מזל טוב לכל החוגגים באשר הם.

כנאפה אפרסקים

החומרים:

100 גרם אטריות קדאיף
100 גרם גבינת עיזים (פרומעז או גדעז)
50 גרם גבינת טוב טעם (או ריקוטה)
כף סוכר
80 גר' חמאה
2 אפרסקים פרוסים לפרוסות דקות
1/3 כוס סירופ סוכר (סוכר מומס בכוס מים רותחים בכמות שווה)
4 כפות ריבת משמש מומסת עם כף מים

2 כפות פיסוקים קלויים וקצוצים ( לא חובה)


1. מכינים חמאה מזוקקת - לא להיבהל, הנה שיטה פשוטה ומהירה של איילת לטוביץ'. ממיסים במיקרו חמאה בכלי שקוף - קנקן או כוס גבוהה. כשהחמאה נמסה, מוצקי החלב נפרדים מהשומן ושוקעים בתחתית הכלי.

2. יוצקים מחצית מהחמאה לתחתית קערה ומוסיפים את אטריות הקדאיף. מערבבים בעזרת הידיים את האיטריות עם החמאה ומפרידים את השערות זו מזו כדי שלא יווצרו גושי אטריות. משתדלים שכל האטריות יצופו בחמאה.

3. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

4. מסדרים בתחתית תבנית עגולה שכבה של אטריות (כשני שליש מהכמות) ומעליה מניחים פרוסות גבינת עיזים ופירורי טוב טעם (או ריקוטה).

5. מפזרים מעל הגבינות כף סוכר.

6. מסדרים עוד שכבה דקה של אטריות (השליש הנותר) על שכבת הגבינות ויוצקים את סירופ הסוכר.

7. מסדרים את פרוסות האפרסקים בצורת מניפה מעל שכבת האטריות.

8. אופים כחצי שעה בתנור עד שהאטריות שמבצבצות מתחת לאפרסקים זהובות. כשהכנאפה מוכנה, (לאחר האפיה), מברישים בריבת משמש

9. אם רוצים, מפזרים פיסטוק קלוי קצוץ. מגישים חמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully