וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת ביאליק

תמר ביאליק

22.9.2008 / 10:01

האשה החמודה עם העוגה עשתה זאת שוב. תמר ביאליק מאד מרוצה מ"אפיה זה משחק ילדים", ספר הבישול של קרין גורן

הספר של קרין גורן נפל עלי כמו מתנה מהיוניברס בדיוק בשבוע האחרון של החופש הגדול. הוא סיפק לנו בחן ובפשטות פתרון אחר פתרון לימים ארוכים ונמרחים שבהם כבר אין כוח לנסוע לאטרקציות, אי אפשר גם לצאת החוצה מרוב חום ובכל זאת צריך איכשהו להעסיק בתחומי המזגן את הילדה וחברותיה.

כעת כשחופשות החגים עומדות בפתח, זה הזמן להמליץ עליו. אני כבר יודעת שאצלנו הולכים לבלות איתו הרבה שעות. "אפיה זה משחק ילדים" זה ספר שלא רק מבטיח אלא גם מקיים. ממש כפי שכתוב בכריכה האחורית "קרין גורן פותחת לדור הצעיר דלת לעולם האפייה, עם מבחר מתכונים פשוטים, מהירים ויצירתיים שכל ילד יכול להכין (כמעט לגמרי) בעצמו..."

הבת שלי עוד לא בת שלוש (והספר מיועד לגילאי שש ומעלה) ובכל זאת (בהשגחה צמודה, כמובן) כבר עשינו ביחד לא מעט ממתכוני הספר ותמיד היה: א. כיף ב. נוח ג. מטנף (מה לעשות, זה לא בשביל חולי ניקיונות כפייתיים, התעסקות במטבח עם "הדור הצעיר") וד. בעיקר, טעים מאוד. אין לתאר את הנחת המתפשטת, ממראה פרצופה המלא גאווה של העוללה, עת הגישה לשולחן קינוחים מעשי ידיה לחברים ולמשפחה.

הסטארית של המתוקים

תמיד חשדתי שקרין גורן (המכונה בביתנו "אישה עם עוגה") חמודה להפליא. התכנית שלה מקסימה. לא פלא שהיא הפכה לסטארית של עולם המתוקים עם החיוך הענק הזה שלה והנגישות הלא מתאמצת שלה. היא תמיד נראתה לי בחורה כלבבי. כעת אני משוכנעת. לכאורה זה נראה קל ופשוט לתת כמה גרסאות לעוגיות עם חותכנים ולכמה עוגות בחושות ולקרוא לזה ספר לילדים, אבל בפועל זו משימה בכלל לא קלה להביא אותה בספר טוב שבו כל מתכון הוא בול.

כיום נורא אופנתי לשלוח את הילדים לקייטנות בישול, וגם ספרי בישול לילדים יש המון, אבל טובים יש רק מתי מעט. כאן לא רק שכל המתכונים יצירתיים, מפתיעים ומהנים, גם ההסברים נהירים מאוד ומדויקים להפליא, גם לקטנים שכבר יכולים לקרוא ולהבין לבד (וגם לאמהות קצת מאותגרות-אפייה כמוני); גם הצילומים של דניאל לילה אטרקטיביים ומוצלחים במיוחד, ונעים ואסתטי לדפדף בספר, ובעיקר – הגישה הקרין-גורנית הזאת מאוד מלבבת, נעימה ובגובה העיניים וילדים יודעים היטב מתי מכבדים אותם ולא מתנשאים מעליהם. ברור גם שגורן באמת מבינה ילדים, ואל תשכחו שהם קהל היעד של הספר. גם אם המבוגרים ירגישו שחלק מן הקינוחים קצת מתוק מדי, או יעקמו את הפרצוף מול "קינוח שוקולד ובמבה" (עמ' 52) הרי שלילדים זהו שוס בטוח.

לא צריך להיות כאן מתוחכם מדי, רק כיפי, מתוק ונגיש וזה בדיוק מה שקורה כאן. הספר מחולק לפרקים "צעדים ראשונים"; "לא יאמינו שהכנתם לבד"; "יצירה מתוקה"; ו"כן משחקים עם אוכל", אבל בעצם כמעט כל מתכון יכול היה להופיע בכל בפרק. יש מילון מונחים חביב וכללי בטיחות מחורזים וטובים. חבל רק שחסר אינדקס לפי חומרים להורים שמעוניינים בלי טרחה רבה להקריץ משהו כאן ועכשיו מהחומרים שכבר יש בבית, אם נתקעים באיזה אחר צהריים מייבש במיוחד, אבל מעבר לזה ובאופן נדיר (כי כידוע אני ממורמרת מטבעי) אין לי שום טענות. יופי של ספר.

מדפדפת במהירות

למי מתאים: ספר שיעשה הרבה שמח להורים לילדים קטנים

חידושים: הרבה רעיונות מגניבים והרבה גרסאות חדשות, פשוטות ומרעננות למתכונים קלאסיים

נוחות עבודה: נוח, בהיר ונהיר גם לגמדים וגם להורים

מתכון מנצח: קשה לבחור. אבל כמה יציאות מעולות: עוגה כושית לכאורה קלאסית אבל הכי טעימה שטעמתי (ואני בוגרת הרבה מאוד עוגיות כושיות) (עמוד 42), ועוגת זברה (עמ' 48) טייק אוף מוצלח במיוחד על עוגת הביסקוויטים של ילדותינו.

עוגת יומולדת

חומרים לתבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ

לעוגה:
2 כוסות קמח תופח
½ כוס קקאו
½ כוס שוקולית (אבקה להכנת שוקו חם)
2 כוסות סוכר
2 ביצים
1 כוס שמן
1 כוס מים פושרים
1 כוס מים רותחים

לציפוי:
½ כוס שמנת מתוקה
חפיסת שוקולד מריר או חלב

לפני שמתחילים:
מחממים תנור ל 160 מעלות
משמנים תבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ בתרסיס שמן (או מברישים בשמן)

הכנה:
1. מכינים את העוגה: שמים בקערה גדולה קמח תופח, קקאו, שוקולית, סוכר, ביצים ושמן. מוסיפים מים פושרים ורותחים.

2. טורפים בזריזות בעזרת מטרפה עד שמתקבלת תערובת חלקה (חשוב להתחיל לערבב מיד כדי שהביצים לא ייקרשו ויהפכו ל"ביצת עין" בגלל המים הרותחים).

3. מוזגים את התערובת לתבנית המשומנת. מכניסים לתנור שחומם מראש ל 160 מעלות ואופים כ-50 דקות, עד שהעוגה יציבה וכל המטבח מתמלא ריח נפלא של שוקולד.

4. מכינים את הציפוי: בסיר קטן על אש נמוכה מחממים שמנת מתוקה ושוקולד תוך כדי ערבוב מדי פעם, עד שהשוקולד נמס והתערובת חלקה. מוזגים את ציפוי השוקולד על העוגה (לא חשוב אם היא חמה או קרה)

5. מקשטים את העוגה בסוכריות ונרות יומולדת. שומרים במקרר עד להגשה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עוגת זברה

חומרים לעוגה אחת בתבנית אינגליש קייק גמישה (חד פעמית או סיליקון בלבד, כדי שהחילוץ יהיה נוח)

לעוגה:
2 מיכלים שמנת מתוקה
1/2 כוס חלב
1 חבילה אינסטנט פודינג וניל
1/2 כוס סוכר
1 קופסא גבינה לבנה 5% שומן (250 גרם)
20 ביסקוויטים פתי בר שוקולד (קצת יותר מחצי חבילה)

להרטבת הבסקוויטים:
1 כוס חלב

לקישוט:
2 שורות של קוביות שוקולד חלב (טבלה, לא להפריד לקוביות)

הכנה:
1. מקציפים במיקסר שמנת מתוקה, חלב, אינסטנט פודינג וסוכר, במהירות גבוהה למשך 2 דקות בערך, עד שהתערובת הופכת לקרם. מוסיפים גבינה וממשיכים להקציף עוד 10 שניות.

2. מוזגים את התערובת לתבנית המשומנת ומיישרים בעזרת לקקן. משאירים 2-3 כפות של קרם בצד (למריחה על העוגה אחרי הכנסת הביסקוויטים).

3. טובלים ביסקוויט בחלב לזמן קצר (סופרים עד 3 ומוציאים).
מכניסים את הביסקוויט הרטוב לתוך הקרם, עד הוא נוגע בתחתית התבנית.

4. ממשיכים באותו אופן עד שהתבנית מלאה בשורות צפופות של ביסקוויטים רטובים. מורחים מלמעלה את הקרם ששמרנו בצד, לכיסוי מלא של הביסקוויטים.

5. מקפיאים את העוגה למשך הלילה. הופכים על מגש ומסירים את התבנית. מגררים שוקולד בפומפייה מעל העוגה. חותכים פרוסה מכל קצה של העוגה כדי לחשוף את דוגמת הזברה. מפשירים שעה במקרר ומגישים קר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully