וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני הפשיטה הגדולה

רחל אינגבר

7.11.2006 / 23:31

בחנוכה כל ת"א עומדת בתור לסופגניות של יהודית, אבל האם יש סיבה להפקיע את הקפה בגן העיר מהזקנים גם בימים רגילים? מי שבעד מרחב נוח, תפריט מספק וים קינוחים מוזמן לתכנן פלישה

אף פעם לא הבנתי את אורך החיים הקצר והחד שנתי של מאכלי החגים. משקיעים כל כך הרבה בפיתוחים וחידושים של טעמים, אז למה לאכול אוזני המן רק 3 ימים בשנה?
הסופגניה עברה מאז ימי ילדותי כל כך הרבה רפורמות, עד שקשה לזהות את העיגול החום התפוח עם הכיפה האדומה לבנה. במשך שבוע הרייטינג שלה גבוה משל דודו טופז בימי השיא, ואז היא נעלמת. מה שבטוח זה שבקרוב, כבכל שנה גדודי צעירים ומבוגרים יצבאו על הסופגניות עתירות המוניטין אצל יהודית בגן העיר.
בימים אחרים פלורליזם הגילאים נעדר מהמקום, ואת הכסאות הלבנים מאכלסים בעיקר אנשים שכבר חוו דבר או שניים בחייהם. חלקם יושבים עם המטפל או עם הנכד, חלקם בגפם.

בית הקפה-מסעדה ההונגרי נחשב מוסד בת"א. הוא הוקם ב-1988 ונותר איתן בקניון גן העיר. על הקירות, לצד יצירות אמנות, תמונות של פוליטיקאים ואמנים שכבר הספיקו להיות כוכבים, להישכח ולעשות קאמבק.
התפריט, הלא מתוחכם ברובו, עתיר מאכלים הונגריים מסורתיים לצד מנות נטולות זהות אתנית מוגדרת. ניכר בו פיוז'ן של מסורת עם "קידמה" מיישרת קו, שמעיד שלא מדובר במונומנט משומר שנותר קפוא באייטיז. בימים הקרובים לכבוד החורף, יועשר התפריט בסדרת מרקים (כרישה עם גבינה כחולה, דלעת, עגבניות עם נטיפי בצק) ב-26 ¤.

אצל יהודית יש מבחר אינסופי של ארוחות בוקר (47-24 ¤), מנות ראשונות כבלינצ'ס ופלצ'ינטות (49-37.5 ¤), עיקריות כגולאש פטריות עם נטיפי בצק, כרוב ממולא ותרד מוקרם עם ביצת עין (46.5-39.5 ¤) ועשרות קינוחים (35-23.5 ¤) – ניסינו לרקוח בקיבותינו מדגם מייצג. בנה בן ה-5 חודשים של נועה איתה ישבתי היווה אטרקציה צוהלת, שהזמינה פרצופים מתיילדים חרושי קמטים שמדברים תינוקית ואנחנו פתחנו במרק שעועית (26 ¤).

המרק לא מתובל מדי ונסמך על טעמי הירקות הטבעיים, כלל שעועית לבנה, גזר, פלפל אדום וירוק ובצל. פלצ'ינטה ממולאת פטריות (22 ¤) ברוטב בשמל ופפריקה מתוקה הורכבה מבצק דק ועדין עם מרקם נימוח, וטעם חמאתי חמצמץ מוצלח ולא מכביד.

לעיקרית הזמנו דגים בגריל. לטעמה של נועה סטייק הסלמון (73.5 ¤) היה יבש מעט. הפורל הוורוד (69 ¤), שאני אכלתי היה דווקא עסיסי ומוצלח ועטוי רוטב שקדים. הלימונדה (11.5 ¤) ומיץ הגזר (13.5 ¤) היו אפקטיביים והכשירו את החיך לקינוח מיוחד ולא מתוק מדי: פירה ערמונים (33 ¤) מתובל ברום ואבקת סוכר בצורת אטריות עם קצפת.
טראפל השוקולד הבלגי (26.5 ¤), הייחודי פחות, היה תענוג כהה ודחוס. המנות כולן נדיבות ובעלות פוטנציאל זוגי.
בלי להבחין, בילינו שם כמעט שלוש שעות. האווירה רגועה, נטולת מוזיקה, ואפשר לשוחח בלי לגלוש למרחבי דיבור זרים. המקום מרווח ומואר, ועולה ממנו תחושת ביטחון עצמי, של מוסד מיומן עם שירות מקצועי שאין לו מה להסתיר ולטשטש.

מאחר שלא מדובר במקום בילוי שוקק, מעבר לקליינטים הוותיקים והנאמנים, קשה להבחין שם בצעירים. אלה שכן מגיחים, עומדים פעורי עיניים מול ויטרינת הקינוחים ולוקחים הביתה. ואם הם לא נשארים לפחות להורים - שעולים ממשטח המשחקים של שילב בקומה למטה - זו יכולה להיות אופציה נוחה ונעימה לארוחה בכל שעה. ובכל זאת אם אפשר בחנוכה, אז למה לא כל השנה?

___________________________________________________________
'יהודית בגן העיר', אבן גבירול 71 מפלס רחוב. טל': 035232666

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully