וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאי בשטח

שלי איבגי-תבק

5.12.2006 / 12:00

שלי איבגי-תבק פגשה בתנור שמנקה את עצמו ולמדה איך אופים בו-זמנית שתי עוגות בשתי טמפרטורות שונות - הליין החדש של "שולטס"

בהזמנה המרגשת למסיבת העיתונאים של "שולטס", הבטיחו לי ליין חדש בעיצוב אוונגרדי וחדשני. חדורת סקרנות וצפייה הופעתי באולם התצוגה של החברה ביד אליהו, בתקווה לפגוש את הדור החדש של העיצוב בתחום מכשירי החשמל הביתיים. עם בילד-אפ שכזה ציפיתי לפגוש את התנור הנוזל בהשראת דאלי או לפחות את הכיריים הקוביסטים מהתקופה הכחולה של פיקאסו - אבל לא, דווקא פגשתי פונקציונליות מעבדתית מוכרת, בעטיפה ארגונומית מתוחכמת.

שולטס היא חברה צרפתית ותיקה, שהובילה בעברה פריצות דרך לא מעטות בתחום הבישול הטכנולוגי, כמו התנור החשמלי הראשון (1934), תנור הבילד-אין הראשון (1960) ותנור הדלת הקרה (1993) שהפכו כבר לקלאסיקות מובנות מאליהן בכל מטבח ממוצע.

בשולטס נוהגים להתמקד בעיצוב המודרני-מעבדתי, כהגדרתם, המאופיין בפונקציונליות נקייה, קווים פשוטים ובחומרים השאובים מעולם המעבדה והמטבח מקצועי. כאן לא תמצאו התפלפלויות עיצוביות אמנותיות בטעם של פעם או סטייל כפרי, אלא רק ניקיון קווי מודרני בגימורי נירוסטה וזכוכית ובצבעוניות מונוכרומטית - הכל בשם הפונקציונליות והקדמה הטכנולוגית.

הסדרה החדשה מתהדרת בשם המתחצף “ATTITUDE”, והיא עוצבה על ידי דייויד לואיס, מעצב המוצר הוותיק של חברת האודיו בנג אנד אולפסן (B&O). לפני שהחל בפרויקט, יצא לואיס למסע במטבחים שונים באירופה, בחן את התנהלות הבשלנים במטבח ובדק את שיטות העבודה והצרכים השונים במרחב הבישול הביתי.

לתוך הקו הזורם והנקי המאפיין את החברה, יצק לואיס חידושים ארגונומיים מפתיעים בפשטותם, מזן ה-"איך לא חשבו על זה קודם?". כל מוצרי הליין החל בתנורי האפייה, מינדפים (קולטי אדים), כיריים ואפילו מדיחי הכלים שודרגו בלוח בקרה, שממוקם בידית, המוטה בזווית הכל כך טבעית לעין וליד האנושית של 45 מעלות.

מתנקה לבד

החידוש הקטן והפשוט לכאורה, הוא המהפכה הגדולה של הליין וממנו נגזרים שאר הפיתוחים הטכנולוגיים שלו: תנורי הסדרה מתגאים במערכת ניקוי פנימית ודלתות בעלות ציפוי, העמיד בפני טביעות אצבעות, שמאפשר גם, כמה נחמד - אחזקה קלה. הם מאפשרים לאפות שני סוגי מאפה שונים, הדורשים זמני אפיה וטמפרטורה שונים, בו-זמנית, ומסוגלים לבחור את טמפרטורת האפייה בעצמם.

"לתנור מתוכנתים פרמטרים שונים עבור כל סוג של מאפה או בישול" מסביר פיליפ רוז'ה, השף הראשי של "שולטס "והם משקללים את זמן הבישול, הלחות, הוונטילציה ומיקום החום בחלל לכדי יצירת התנאים האופטימליים להכנת הבריוש המבוקש. ממש כמו בבולונז'רי".

מבחינה עיצובית הידית התפקודית מחליפה את מה שהיה בעבר פאנל בקרה מגושם בן 12 ס"מ בחלקו העליון של המכשיר. כשפאנל זה עובר לידית, החלק בלתי מנוצל, הופך בתנורי אטיטדיוד לחלל פונקציונלי בדמות מגירת חימום או איחסון בחלקו התחתון של התנור, כשנפח החלל הפנימי של התנור לא משתנה כלל. עיצוב זה שובר את הסטנדרט המקובל של גודל תנורי האפיה המקובלים עד היום: מתנור גדול בגובה של 60 ס"מ התקצר התנור החדש של "שולטס" ל-48 ס"מ, כשאת השארית ניתן לנצל לאחסון נוח ולשלב ביתר חוכמה במטבח.

הסדרה זכתה גם בפרס העיצוב הצרפתי הנחשק:JANUS DE L'INDUSTRIE (גאון התעשייה- בתרגום חופשי) לשנת 2006.
נראה כי נקודת התורפה היחידה של האופים המצטיינים הללו היא במחיר: 10,500 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully