וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובה לסטודנטים

רחל אינגבר

11.12.2006 / 10:45

אם הוא גרם לשונאת שומר להתלהב ממנו, סימן שקורה שם משהו טוב. שורצי האוניברסיטה, כדאי שתכירו את 'ביתא קפה' יותר מסעדה מבית קפה

חוויית תל אביב הראשונית שלי כסטודנטית צעירה הייתה דווקא די זקנה. גרתי ברמת אביב הרחוקה, צמודה ללוע האוניברסיטה התובענית, זרה להוויית הבילויים התל אביבית, ומפנקת את עצמי מדי יום חמישי בארוחת צהריים חגיגית לכבוד סוף השבוע באחת מקפיטריות הפקולטות המכובדות.

במקרים מיוחדים ישבנו ב"שרי" שהפכה ל'קופי טו גו', ואכלנו ספגטי ברוטב אלפרדו, וכשקם קניון רמת אביב האופציות הקולינריות התרחבו לאין שיעור עם מזללות ובית קולנוע לקינוח. אל מרכז ברודצקי העייף שמצוי ברמת אביב הישנה לא רחוק משם, הגחתי מדי פעם לסידורים בקופ"ח. המקום נותר פחות או יותר כשהיה, אך שודרג כבר לפני שלוש שנים ב"ביתא קפה", בית קפה שהוא יותר מסעדה, חריג בנוף העסקים הקטנים, ומהווה אופציית בילוי אנינה וקצת אחרת לצפוניים המתרגלים ניתוק בעל כורחם.

אפופי נוסטלגיה מרירה קפצנו ל'ביתא' לכבוד תפריט החורף החדש עליו אחראית השפית איילת לטוביץ'.
הלחץ של מרכז העיר, שניכר לרוב בסמיכות של בתי הקפה לכביש ראשי או לשדרה הומה, נמוג ברגע שנכנסים למקום המעוצב להפליא בגווני חום ולבן. קירותיו עטורי הדפס מוזהב, התאורה עמומה במידה, והשקט שולט, מתובל במוזיקת 'רית'ם אנד בלוז' ענוגה ורחשי דיבור מנומסים.

מדפי העץ הקטנים שמאכלסים בין השאר את יורם יובל ורם אורן משווים אווירה אינטקלטואלית עם קריצה לפופולרי, והחלק החיצוני של בית הקפה, עם שולחנות לבנים ותאורה זוהרת יותר, מזמין גם כאלה החפצים בתחושה קלילה של פאב, אך בשעת ערב הוא היה כמעט ריק.

תפריט לכל עת וגיל

באותה רוח מזמינה, מציעים ב'ביתא קפה' מספר סוגים של תפריטים לגילאים ומועדים שונים: תפריט ילדים עם פנקייק ושניצלונים (26-28 ¤), תפריט מיוחד לארוחות בוקר בסופי שבוע וחגים (38-48 ¤), ותפריט אב לכל עת עם ארומה בריאותית שכולל כריכים בלחם דגנים ושאור (34-38 ¤) סלטים (38-48 ¤), ראשונות (28-39 ¤), עיקריות צמחוניות ובשריות (48-74 ¤) וקינוחים (15-30 ¤).

פתחנו בלביבות כרובית ביתיות (28 ¤) עם גבינת צאן וכוסברה שהוגשו עם יוגורט כבשים והיו חמות ונימוחות, אך לא מיוחדות. אנסמבל ירקות קלויים וגבינות (39 ¤) לעומת זאת הצליח להרנין בעושר טעמיו. שכבות הבטטה, שומר, ארטישוק ירושלמי ועגבנייה חוברו בהרמוניה חמה עם פטה ורוקפור, וסלט טעים (וקטן מדי) של סלרי, שומר ואגוזי מלך ברוטב דבש היווה ניגוד חמצמץ מתוק וקר.

מנת פירה חמאתי ואוורירי עם פילה בורי (62 ¤) עדין ועסיסי אפוי ברוטב הדרים הייתה מדויקת ולצדה הפתיע סלט שומר וזיתים שחורים שעשה הזרה לירק שלא אהוב עליי בדר"כ, ולא ידעתי שיכול להיות כה טעים.

סלט הטאבולה החם (48 ¤) של קינואה עשירה בחציל, עגבניות, שעועית ירוקה, פטרוזיליה, לימון ושקדים היה המפגש הראשון של ע' עם אם כל הדגנים, והוליד קריאות התפעלות ותחושה של "פנינים על הלשון". אני פחות התלהבתי מהטעם החמצמץ שקצת השתלט.

קינחנו בקרם שוקולד אפוי עם מחית פטל טרי וקצפת (30 ¤) שרכיביו המנוגדים יצרו מפלצת מענגת עם דוק של מרירות מתוקה. גם קרמבל תפוחים (32 ¤) עם סילאן וקליפות פומלה מסוכרות הגיע חם ועשוי היטב בליווי גלידת וניל, והוא מומלץ בעיקר לאוהבי הדרים.

השימוש המדויק של לטוביץ' באלמנטים מנוגדים של חום וקור וטעמים חמצמצים ומרירים לצד מתוקים עומד בבסיס המנות ועושה כאמור הזרה לרכיבים פשוטים יחסית שהופכים למעדנים אנינים.
'ביתא קפה' נעים, אמנם אחרי שעברתי לעיר הגדולה הוא מעט חסר אנרגיה וסולידי מדי לטעמי, אבל בזכות האוכל המעולה בהחלט שווה הגעה במיוחד אם אתם סטודנטים ושאר תושבים שחפצים בכמה רגעי נחת קולינריים בלב רמת אביב.

_____________________________________________________________
Beta Caffe, ברודצקי 17 (רמת אביב) תל-אביב.
פתוח: א - ש 08:00 - 01:00, טל: 03-6412285

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully