וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורים נגד כאב ראש

רחל אינגבר

25.12.2006 / 23:00

מריבה קולנית ומערערת הביאה את רחל אינגבר להתנחם בתפריט החורף של אייסברג, שמציע מרק בצל לצד גלידת חלבה

כל ילד יודע שמי שעובר את הניתוח הפופולרי להסרת שקדים מהגרון, מקבל פרס ניחומים מבריא בצורת ציווי לאכול המון גלידה וקרטיבים. ההליך הזה אמנם נחסך ממני, אבל גלידה תמיד היוותה בשבילי נחמה.

במהלכו של בכי חנוק בגרון בעיצומה של מריבה לא נעימה, כל מה שיכולתי לחשוב עליו בין צעקה אחת לאחרת, היה טעמה של גלידת בננה-דבש על הלשון. כעבור זמן קצר יצאתי מאייסברג, משוטטת ברחוב עם גביע, כשדמעותיי מתבלות את המתוק הקפוא בנוזל מלוח.

אני הכי אוהבת לאכול גלידה דווקא בחורף, אז נשמר המרקם המוצק והיא לא נמסה. באייסברג משתפים פעולה ולקראת החורף אף חיזקו את התפריט במנות המשלבות חומרים חמים וקרים, אותן אני ופומרנץ הלכנו לבדוק.

את פנינו קידמו מקררים מלבניים עמוסים ריבועי גלידה, מקשטים בצבעוניותם המגוונת את החלל הנקי, המואר ומעוצב בפשטות חמימה של רצפת פרקט חומה, כיסאות עץ ושולחנות מכוסים פורמייקה תכלת.

היתרון של אייסברג, מעבר לייצור העצמי, למרכיביה הטבעיים בלבד של הגלידה ואחוז השומן הנמוך יחסית (מקסימום 8% אחוזי שומן), טמון בעובדה שהתמחור לא נעשה לפי כדורים. ניתן לבחור טעמים ללא הגבלה, והם נדחסים במריחות לתוך גביע בינוני (17 ¤) או גדול (22 ¤), כך אפשר לערבב בין גלידת שמנת בטעמי חלבה, קולפי או טירמיסו, עתירי הפתעות בדמות נטיפי שוקולד, גושי קרמל ופיסטוקים לצד סורבה לימון ונענע, מנגו או תמרים וויסקי עם או בלי סוכר. והכל בגיחה אחת.

כיאה לגלידרייה שהיא גם בית קפה, לצד המתוקים הצוננים כבנג'י תות שדה, קדאיף, בריוש ממולא גלידת ערמונים (32 ¤) וקרפים (32-27 ¤) מופיעות גם מנות חמות ומלוחות כמו מרק בצל (26 ¤), טוסטים וסלט (27 ¤) וקרפים מלוחים מחיטה מלאה במבחר מליות (32 ¤).

כדי להכין את עצמנו לגל של סוכר, פתחנו במלוח שהוגדר על הלוח בקיר ממול כ"מנה מחתרתית". קיבלנו מעדן רב שכבות שהוכיח שלא משקיעים כאן רק בקינוחים - מצע של תרד מעודן בחמאה, נעדר מרירות, עליו גופרה בלגית מלוחה שצופתה בגבינת שמנת רכה עם כיפה של אגז בנדיקט (32 ¤). החלמון הנוזלי עטף כל ביס במנה המרווחת, שמשאירה מספיק מקום לכל הטעמים ועדיין משדרת הרמוניה. הדבר היחיד שהעיב מעט היה מספר גרגרי מלח גס סוררים שדבקו בחלק מפינות הגופרה, אותם שטפנו עם מיץ תפוזים סחוט (10 ¤).

מהמנות המתוקות המיוחדות לחורף ניסינו פנקייק תותים מוקפצים בקרם דה קסיס (32 ¤) עם גלידת וניל ורוטב שוקולד לבן. התותים הטריים פוזרו בנדיבות, הקסיס בקושי הורגש, אך אפשר היה להתרשם מקורטוב של חמיצות מאזנת. כפיצוי על העדר קרמבו בננה מהשוק בשנים האחרונות, בחרתי בקרמבו סמבו (29 ¤) שסחט קריאות "וואו" מעוברת אורח שלטשה לעברו עיניים תאבות. על בסיס של ביסקוויט נוגט פציח עמדו גלידת בננה ושוקולד מריר, בציפוי מרנג שהפתיע כקצף קרמבו משודרג ואוורירי במקום קצף ביצים קשה, כשהכל מצופה רובד שוקולד דק כנהוג. למרות שקשה טכנית לאכול מהמנה - הביסקוויט לא חתיך והשוקולד למעלה מתקשה להתפרק - שילוב הטעמים משכר חושים. קפה הפוך (10 ¤) עמד בסטנדרטים.

כמו נינט שזימרה ברקע, גם אייסברג היא מקום פופולרי שכבר שנים מאכלס בסופי שבוע משפחות ושאר בעלי סטטוס עד אפס מקום, וניכר שבאים אליו יותר בשביל הגלידה הבאמת משובחת מאשר האווירה. בכל מקרה, אם נתקלתם בקרחון שאתם חפצים להמיס את ליבו, זה המקום.

'אייסברג'. רח' בן יהודה 108, תל אביב. טלפון: 03-5225025. פתוח: א'-ה', 10:00-01:00, ו'-ש', 10:00-02:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully