וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמינדוס של גוראל

אביחי ברוך ורותם דרוב

7.1.2007 / 13:09

חיפה לא התברכה בשלל מסעדות יוקרה כמו תל אביב וגם לא באפסון הקולינארי של ירושלים, אבל מאכלי רחוב תמצאו בה לרוב. "זוג בכותרות" יצא לסיבוב ראשון בעקבות המוסדות הגדולים של העיר עם התחתית

בורקס בכר- העגלה

ברחוב העצמאות, איפה שהיה ים עד שהבריטים ייבשו אותו כדי לפתח את הנמל, ניצבת כבר חמישים שנה העגלה של בורקס בכר. למרות שבעיר פזורים עוד שמונה סניפים נוספים של בורקס בכר, שמנוהלים ע"י שלושת הדורות של המשפחה, העגלה הראשונה של הסבא יהושוע, עדיין ניצבת במקומה. בסניפים החדשים תמצאו קורת גג ומקום לשבת, אבל בעגלה של רחוב העצמאות תקבלו את החוויה האוטנטית - כפי שהשתמרה במשך עשורים - ישר לפנים.

על עגלה שמחוממת ע"י מגש פחמים (!) מתחת למגש הבורקסים (היה בוקר קפוא, מעניין אם התענוג להתגודד ליד העגלה נשמר גם ביולי המהביל) מתייצב מידי בוקר אבי. אולי הוא רק מוכר שם ולא נצר למשפחת הבורקס, אבל גאוות יחידה יש לו וכמעט כל לקוח מכיר אותו בשמו. במיומנות הוא שולף בורקס מהתנור החם ועם הסכין מחלק אותו לחתיכות שוות על מפית נייר. לזה הוא מעמיס ביצה חומה ואת הכל מניח לך על צלחת פלסטיק.
אין שולחנות במקום וגם לא כיסאות או סכו"ם. הכל כאן "לקחת לדרך" במלוא מובן המילה. אם תרצו להתפנק תעמיסו זיתים מעולים בלימון מתוך קערה שניצבת על העגלה. רציתם שתייה קרה? אבי ישלוף בקבוק מתוך מיכל גדול מלא בקרח. אין תלות בשום דבר לא בחשמל לא בגז.

הדוכן נפתח מידי יום בשש בבוקר ונסגר כשהמגשים מתרוקנים וזה קורה מתישהוא בסביבות אחת בצהרים. הבורקס עצמו עשוי בצק פילו דקיק והוא מוגש חם במילוי גבינה, תרד, תפו"א או חצילים כולם פריכים, עסיסיים ומעולים. יש גם בורקס בלי כלום, "יש אנשים שאוהבים את זה" מסביר אבי,

"בורקס בכר-העגלה" העצמאות 35, חיפה. א'-ה' 6:00 עד שנגמר המגש (בערך אחת בצהרים)

בורקס פנינת העיר

אם "בורקס העגלה" נועד עבור אנשי הבוקר ולפועלי הנמל הקשוחים - בורקס פנינת העיר הוא בדיוק האופציה המקבילה לאנשי הלילה. המקום פתוח מסביב לשעון, שבעה ימים בשבוע והוא המקום המושלם לאחרי או לפני "קריעת העיר". אם אפשר לקרוע בכלל משהו בחיפה. הבעלים עידן סמו, בן 26 ירש את המקום מאביו משה ז"ל לאחר שנפטר. משה פתח את המקום לראשונה בשנת 1978 בקרית ביאליק. לאחר חמש שנות פעילות הוא גם פתח עוד חנות שווארמה ברחוב יפו בעיר. התחרות באזור הרווי הייתה קשה ומשה החליט להעביר את בורקס פנינת העיר מהקריות לחיפה.

כבר מגיל צעיר לימד האב את עידן את רזי פתיחת הבצק המיוחד לבורקס "עוד פעם ועוד פעם עד שיצא לי כמו שצריך" הוא נזכר. בבוא היום לעידן ההשתלבות כבעלים הייתה פשוטה. כנציג הדור החדש הוא הכניס למקום שיפורים וציוד מתקדם אך פתיחת הבצק עדיין נעשית ידנית בטכניקה שנשמרת במשפחה כבר שנים.

בין הבורקסים הסטנדרטיים במילויי גבינה ותפו"א עידן זוקף לזכות פנינת העיר את המצאת בורקס הפיצה ומכריז אבהות גם על מנת הכתר של המקום, בורקס במילוי בשר. בשר בקר מהביל כרוך בתוך בצק "מיוחד" כהגדרת עידן, בתיבול צנוברים ובצל. מניסיון לאחר לילה עמוס באלכוהול, בורקס הבשר של פנינת העיר זה המאנצ'יז המושלם. הוא מוגש עם מלפפון חמוץ ואם רוצים יש גם זיתים חריפים וזעתר, הכל ביצור עצמי. יש גם עוגות בוקר בתוצרת עצמית ומכונת אספרסו למי שמנסה להתאושש מהאנגאובר באמצעות קפאין.

"בורקס פנינת העיר" יפו 136, חיפה, פתוח 24 שעות שבעה ימים בשבוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully