וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוליית הקוסם

איתי להט

9.1.2007 / 1:05

כבר מהביס הראשון אפשר לזהות בפלאפל הקסטל החדש בתל אביב את מגע הקסם

שבוע עבר מאז פתחה משפחת גרה את "פלאפל הקסטל" החדש באבן גבירול 150 בתל אביב וכבר פשטה השמועה שמדובר בפאלאפל עם שורשים באליטת כדורים אחרת בעיר, בפלאפל הקוסם. אב המשפחה, אשר גרה, שהיה שף המטבח אצל הקוסם בשנה האחרונה, הצליח להגשים חלום קטן לפתוח מקום משלו. הוא צירף אליו את שני הבנים חסי ומומו ויחדיו יצאו השלושה לראשונה בחייהם להרפתקת העסק המשפחתי.
כשחושבים על זה, זה היה די מתבקש, הרי אשר כבר נמצא 40 שנים בעסקי המטבח והבנים לא איחרו להצטרף, גם מומו וגם חסי כבר ראו מספיק מסעדות, מטבחים וקייטרינג בימי חייהם, בכדי להבין שלפתוח מקום עם אבא, זה רעיון לא רע בכלל. "זה ממש גיבוש", אומר חסי, "זה טוב לעבוד עם המשפחה אבל צריך גם להתרגל לזה".

נראה כאילו הם התרגלו לעבודה המשותפת מהר מאוד, כי התוצאה לא תבייש את העשירון העליון של אליטת הפלאפל בתל אביב. הקציצות צהובות עם מעט ירוק, מתובלות בכוסמת וארוזות בפיתות בשרניות עם סלטים שכולם נעשים במקום. החריף המתקתק שעושה אבא אשר לא יסולא בפז, הטחינה הנמזגת סמיכה והמנה נמרחת בחומוס שגם הוא מעשה ידי משפחת גרה להתפאר. ויש במה להתפאר. מדובר במנת פלאפל שללא ספק תכבוש לה לא מעט מעריצים. ואת המבטים המודאגים בעיניים של המתחרים ברחוב, אפשר כבר לראות. אבל אבן גבירול הוא רחוב ארוך שהתברך בפלאפליות משובחות, עוד תוספת אחת לא בהכרח תגרע עבודה ממי שלא מגיע לו גם כך.

את פלאפל הקסטל עיצבה, או יותר נכון לא עיצבה, המשפחה עצמה. איכשהו, יצא להם מוצלח הקרמיקות בגוון אדמה, עם דלפקי העץ בחום כהה הולכים יפה עם העיסה הצהובה שבמנת הפלאפל (10 ¤). אבל לא רק כדורים יודעים ללוש שם, אלא גם שניצל לא רע בכלל בפיתה (15 ¤) וסביח (12 ¤) שנראה שעומד בקריטריונים של ועידת יוצאי עיראק. ומה אמר על זה אריק מפלאפל הקוסם? "הוא בא, טעם, בירך ואיחל הרבה בהצלחה", אומר חסי, כמו הקוסם והג'נטלמן שהוא.

"פלאפל הקסטל" אבן גבירול 150, תל אביב. א-ה 9:00-11:00, ו' 9:00-16:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully