וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב על המדפים

גיא גיסר

12.2.2007 / 19:43

ליקר בטעם טבק, וויסקי מתובל באגוזים ווודקה בטעם אפרסק עם שמנת ותותים. חדשות באוקטן גבוה מהעולם

הדיון על עישון בברים- כן או לא- מעסיק את השתיינים לא רק בארץ. גם באירופה ובארה"ב מחוקקים חוקים האוסרים עישון בבתי המרזח המודרניים, ולא רחוק היום בו גם בישראל ניאלץ לקחת שלוק מכוסית הוויסקי, לגנוב שאכטה בחוץ ולחזור לאוויר הצלול מדי של הבר. מה עושים?

חברת ""Jade Liqueurs הצרפתית הצטרפה ליצרנית הטבק האמריקאית "פ??ר?יק" (Perique), המגדלת בלואיזיאנה טבק הנחשב לאחד המשובחים בעולם, והשתיים הודיעו לפני כמה שבועות על השקתו של ליקר חדשני המשלב טבק ואלכוהול, ושמו " Perique Tobacco Liqueur". לאחר חודשים של מחקרים ונסיונות כמעט אינסופיים, הגיעו היצרנים לנוסחה המיוחלת לייצור ליקר הטבק הראשון בעולם, ומי שחושש שהליקר מעלה ארומות של מאפירה מסריחה יכול להסיר דאגה מליבו- הטעם מזכיר טבק טרי לפני השריפה וללא אזכור של עשן כלשהו, כאשר אלכוהול ניטרלי מושרה בטבק משובח ונדיר ומבוקבק בחוזק אלכוהולי של לא פחות מ- 31%. ניתן לרכוש, בינתיים, רק בחנויות הטבק המובחרות בצרפת ובארה"ב.

וודקה, שמנת ותותים

סקוטלנד מתקשרת בעיקר לאלכוהול איכותי כמו וויסקי. כנראה שההקשר הטוב חרה למזקקת "בלקווד" השוכנת באיי שטלנד בצפון המדינה, שהחליטה לבייש את הפרסטיג' הסקוטי ולהוציא לאוויר העולם את ה- "Jago's Love", ליקר המכיל מחית תותים, וודקה, וניל ושמנת. הליקר הוצא במיוחד לקראת הולנטיינ'ז דיי הקרב ובא, כשדרום אפריקה היא השוק העיקרי עבורו הוא יוצר. ההמלצה היא לשתות אותו מקורר, עם קרח, בקוקטיילים מתוקים להבחיל או כתוספת לגלידה. ה- Jago's Love הוא האח החדש ל" Jago's Vodka Cream", ליקר וניל, וודקה ושמנת. את שניהם יצר טום ג'אגו, שהיה חלק מהצוות שהמציא את האייריש קרים בייליס, מאליבו ועוד כמה מותגים מתקתקים ומלוקקים. 17% אלכוהול בשני המותגים.

ליקר וויסקי חדש למקאלן

עולם ליקרי הוויסקי מורכב, רובו ככולו, מליקרים המשלבים בין וויסקי לדבש, כשהדוגמאות המפורסמות הן דרמבוי, גלנפידיך ליקר, גלייבה, אייריש מיסט ועוד. אמנם ניתן להבחין בהבדלים בין המותגים השונים, אך בסה"כ מדובר באותו מוצר עם שינויים קלים.

חברת מקאלן, יצרנית הוויסקי מאלט המצוין החליטה, ככל הנראה, שנמאס מהדבש והוציאה ליקר וויסקי משלה, שונה מכל השאר: "א?מב??ר" (Amber). הא?מב??ר הוא למעשה מקאלן מתובל במייפל ואגוזי פקאן, שילוב שטרם נוסה בעולם הוויסקי בפרט ועולם הליקרים בכלל. זו הפעם הראשונה שמזקקת מקאלן מתנסה בהכנת ליקר על בסיס הוויסקי שלה, וכמה ממומחי הוויסקי הגדולים בעולם, ובראשם מייקל ג'קסון שליט"א, טענו כי המהלך הזה הוא "מהלך מטורף שניתן להשוות אותו להדבקת סטיקר זול על רולס-רויס", לא פחות. מטורף או לא, הא?מב??ר נשלח לטעימות ניסיון בוושינגטון ובוסטון וקיבל תגובות מחמיאות ביותר, בעיקר על כך שהוא לא מתוק מדי כמו ליקרי וויסקי אחרים.

האמבר מכיל וויסקי בן שלוש שנים ומשווק בעיקר עבור נשים (במקאלן מעדיפים לקרוא להן "Ladies") שנרתעו עד כה מוויסקי בשל הטעמים האגרסיביים, ומעדיפות טעמים מתקתקים ועדינים יותר. הבקבוק עוצב בהתאם ונראה כמו בקבוק בושם יוקרתי, הליקר מכיל 25% אלכוהול והעתיד נראה ורוד מתמיד.

וודקה אגסים

כנראה שהאגסים הם הפירות הכי מקובלים בחברה, אחרת איך אפשר להסביר את מתקפת האגסים על עולם הוודקה? רק לפני כחודש השיקה חברת אבסולוט את "Absolut Pears", וודקה בניחוח אגס שהצטרף לשמונת הניחוחות האחרים שהחברה מציעה, והנה גם יצרנית הוודקה הצרפתית גריי גוס הכריזה על מותג חדש מבית היוצר שלה: גריי גוס אגס (GREY GOOSE La Poire), המכיל תמציות מאגסי אנג'ו.

ההבדלים העיקרי בין השניים היא העובדה שהגריי גוס משתייכת לקטגוריית הוודקה סופר- פרמיום, ואבסולוט לא, כשמצד שני אבסולוט בחרו בכרמן אלקטרה (כולל מחשוף נדיר) להנחות את מסיבת ההשקה לאבסולוט אגס, וגריי גוס לא. תיקו רב שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully