וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשע בסחיטה

רותם דרוב‎

13.2.2007 / 8:19

מסחטת המיץ החדשה של בופאלו מיועדת למטבח הביתי, אך היא יכולה להתמודד בהצלחה גם עם אתגרים תעשייתיים. כל עוד תשמרו על האצבעות שלכם כמובן

מי לא מכיר את מסחטת המיץ הוותיקה והמקצועית אותם תמצאו בעיקר בקיוסקים. מסחטות מכאניות, עשויות מתכת כבדה בצבע ירוק בהיר דהוי ומזעזע. מסחטות אשר ה"קיוסקאי" בהינף זרוע קצת שרירית לוקח חצי תפוז עסיסי ומשאיר ממנו תוך שניה קליפה ריקה מתוכן.

כשקיבלתי לדגום את מסחטת המיץ של בופלו התמלאתי אושר גדול. מבחינה חיצונית היא מאוד מזכירה את המסחטות התעשייתיות ובשביל להרגיש ליום אחד כמו מוכר בקיוסק ישן הייתי צריך רק את כף הברזל של הפיצוחים לדגום במומחיות 200 גרם שחורים. חיש קל עזבתי הכל ושמתי פעמיי אל הירקן (האם ירקן שמוכר רק פירות ראוי להיקרא ירקן או שמא פירותן? אבל זה לפעם אחרת). חזרתי שמח וטוב לב עם שק תפוזים, שתי אשכוליות אדומות וארבעה רימונים. התכוננתי לחסן את הגוף שלי בפני מגפת השפעת עם מתקפת נגד של ויטמין C.

אין מה להגיד הכל היה כייף גדול. המסחטה מפרקת בלי למצמץ תפוזים ותוך דקה מתקבלת כוס מלאה במיץ. כשמגיעים לאשכוליות היא טיפה נבהלת מהגודל אבל מוציאה מהן 90% מהמיץ ללא קושי. הרימונים מטבעם היו אגוז קשה לפיצוח מכיוון שאנחנו עוסקים פה בגרעינים שצריכים להפעיל עליהם טיפה יותר כח. אבל התוצאה שווה פי כמה, פה גם מקבלים את מנת הברזל הדרושה.

המכשיר עצמו קל לניקוי שזה פשוט מגוחך, אין פה תעלות נסתרות וחלקים מורכבים שיצברו חתיכות פרי ישנות ויהפכו לאסון בקטריאלי. שני חלקים שנשלפים בקלות ונשטפים תוך שניות. על המכשיר עצמו רצוי לעבור עם מטלית לחה. המסחטה מצוידת גם בגומיות למניעת החלקה ואין חשש שהיא תשייט על השיש למרות הפעלת כוח רב.

הוראות בטיחות של צה"ל

אבל הנה מגיעות הבשורות הרעות. המכשיר הזה ראוי שיבוא עם אזהרה "השימוש מתחת לגיל 14 ולאנשים בלי אינסטינקט מהיר אסור" המנוף כשהוא מורם לא נשאר שם מעצמו כמו במסחטות מקצועיות. כל נגיעה קלה במכשיר כמו הוצאת הקליפה הסחוטה והכנסת תפוז חדש עלולה להוריד את המנוף על האצבעות. צריכים לעבוד עם יד אחת על המנוף תמיד ויד שניה מוציאה וטוענת מחדש (רק לי יש פה הרגשה של הוראות במטווח צה"לי?) אחרת אתה יכול להישאר עם סימן כחול על האצבע.

המחיר המומלץ למסחטה של בפאלו עומד על 299¤. חיפוש קל באינטרנט אולי יביא לתוצאות זולות יותר (לא בהרבה). אבל אין מה להיבהל מהמחיר שנשמע יקר. מסחטות מקצועיות עולות הרבה יותר וחוץ מזה מדובר פה על 7 קילו של מתכת יצוקה. המסחטה הזאת היא מסוג המכשירים שאין להם סיבה להתקלקל ולהתיישן היא מסוג המוצרים שיכולים לעבור במשפחה בירושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully