וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקציצות של חולון

אביחי ברוך ורותם דרוב

24.2.2007 / 17:34

זוג בכותרות פושט הפעם על חולון בכדי להפגיש, ראש בראש, מוסדות אוכל רחוב מוערכים. קבלו פלאפל ברזילי מול טעם של פעם, מלכי הפלאפל של חולון

שכונת גרין הייתה השכונה הראשונה של חולון. היא הוקמה, בתחילת שנות השלושים של המאה הקודמת, על ידי שלמה גרין שגם היה התושב הראשון בה. השכונה הייתה שכונת מגורים ואת העבודה, הקניות והלימודים ערכו תושביה ביפו או בתל אביב של אותם הימים. כדי שהתושבים יוכלו להגיע לעיר הגדולה (גם אז) רכש מר גרין מכספו אוטובוס לתושבים ואח"כ מכר אותו לקואופרטיב "דרום יהודה".

"דרום יהודה" הייתה חברה נסיעות ציבורית גדולה שפעלה במרכז הארץ לפני קום המדינה. אחר כך היא אוחדה עם אגד ונטמעה בתוכה. בקצה שכונת גרין, איפה שהיום ניצבת כיכר סטרומה, הקימה חברת "דרום יהודה" תחנת קבע לנוסעים. מבנה אבן צר וארוך עם חזית שמזכירה "באוהאוס". התחנה ננטשה כשהוקמו מסביב לה שדרות הוז וחולון נהייתה עיר של ממש.

פלאפל ברזילי

בתחילת שנות ה-60 פתח ברזילי את הפלאפל שלו בתחנה הנטושה של "דרום יהודה". מאז במשך יותר מ-40 שנה כדורי פלאפל חמים נטרפים להם בתאבון על ידי קהל גדול וקבוע.

היום אודי (אהוד) ברזילי נכדו של המייסד, הוא בעל המקום. הוא צמח ממש לתוך העסק הקטן. ולא סתם קטן מדובר על חלל שלא השתנה עם השנים, מטר על שני מטר עם חלון לרחוב. הפלאפל עצמו נמכר חם וטרי כמו שצריך להיות. בתוך הפיתה מרכיבים להם משה ומשה שני העובדים הצעירים כדורי פלאפל מהסוג שצהוב בפנים, סלט ירקות, כרוב כבוש וגולת הכותרת צ'יפס נפוח. אותן פרוסות דקיקות של תפוחי אדמה שנטבלות להן בתוך בלילת בצק ("זה מתכון סודי") ובטיגון מתנפחות ואח"כ פשוט מתפצפצות להן בפה. היום פשוט קוראים לזה טמפורה. הסועד יכול להוסיף לפיתה בעצמו עמבה, טחינה, חריף וחמוצים.

פרט לכל פחיות ובקבוקי השתיה המוכרים יש במקום גם מיץ בטעמי ענבים ולימון למזיגה בכוס במחיר של 2-¤

פלאפל ברזילי סוף שדרות דב הוז, על כיכר סטרומה, חולון. מנה- 13 ¤, חצי מנה 7 ¤.

פתוח א-ה 10:00-24:00. שישי 10:00-16:00. מוצ"ש- מצאת השבת עד 24:00

פלאפל בטעם של פעם

לקרוא למקום שמוכר פלאפל "בטעם של פעם" זאת חתיכת קלישאה. למה הכוונה, מה היה כל כך טעים פעם שלא טעים גם היום?

בתחילה בשנות ה-40 של המאה הקודמת "פלאפל ערוסי" הוקם ברחוב סוקולוב, ניצב בודד בבוטקה באמצע החולות שנהפכו אט אט להיות עיר של 166,000 תושבים. לפני 22 שנה באו למקום אמנון פרחי הבעלים ומוטי שוחמי חברו שעובד איתו מאז. הם שמרו על אופיו של המקום אך רצו להחליף את שמו. מן הסתם לקרוא לדוכן מזון שמאכיל כבר שלושה דורות של סועדים "בטעם של פעם" היה מתבקש.

מאז משמש המקום שלהם כדוכן פלאפל מבוקש וכזירה עירה למפגש חברים. חלון אחד פונה לרחוב הראשי ומוציא מנות פלאפל טריות וטעימות מהסוג הירוק וחלון אחד לרחוב הצדדי מתפקד כבאר.

במקום מכינים גם שקשוקה,חומוס פול שמתחמם על פתיליה וגם סביח, אבל הפלאפל הוא העיקר.

כל מה שאפשר להכניס לפיתה חוץ מהחומוס מכינים במקום עצמו וזה כולל סלט ירקות, כרוב כבוש וכרוב חמוץ, חמוצים, זיתים, בצל עם סומק, טחינה, עמבה וגם סחוג חריף. הכול מעשי ידי מוטי ואמנון. איך אומרים, ללא חומרים משמרים או צבעי מאכל!

פלאפל בטעם של פעם – סוקולוב 98 חולון. מנה-13 ¤ חצי מנה 7 ¤.

פתוח א-ה 8:00-21:00. יום ו'- 8:00-15:00. מוצ"ש- מצאת השבת עד 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully