וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילה סלמון - הגרסה המחמיאה

אדר ריכטר

17.5.2007 / 10:32

16 שפים ילוו את המתמודדים הרזים של "לרדת בגדול" ויבשלו עבורם מתכוני גורמה, אבל בחצי מכמות הקלוריות

פרנק אזולאי, ממסעדת "גזיבו", הוא השף הראשון שיתארח בתכנית הדיאט החדשה של תיקי דיין "השף הבריא" - תכנית אחות של "לרדת בגדול 2", שתשודר מחר בערוץ 10. במסגרת התכנית יכינו שפים שונים 3 מתכוני דגל, אך בגרסה בריאה ודלת שומן, עם חצי מכמות הקלוריות של המנה המקורית.

פילה סלמון אטלנטי עם פירות אקזוטיים, היא אחת מ-3 המנות שירקח מחר אזולאי. המנה המקורית בת 1,200 קלוריות, תהפוך בהינף המטרפה של אזולאי, למנת גורמה בת 350 קלוריות בלבד. ביקשנו מהשף, עם יד על הלב, לגלות האם המנה המשמינה היא הטעימה יותר: "כמובן שהגרסה האמיתית טעימה, כי היא כוללת חמאה, אבל הופתעתי לטובה. זה יצא לא הרבה פחות טעים מהמקור. בסה"כ המרכיבים הם כאלה שקשה להרוס, כמו פירות אקזוטיים וסלמון"

סלמון משמין?

יחסית כן, אבל תלוי כמה אוכלים. כל דבר שאוכלים בכמות גדולה הוא משמין".

איך מנות דיאטטיות, שנגזלו מהן השמן והחמאה, עדיין יכולות להישאר גורמה?

"עובדים על שילובים נכונים של בשר, ירקות ודגים וכמו במנות רגילות, שמים דגש על הטריות והרעננות של החומרים. חוץ מזה, יש היום סל רחב של מוצרים דיאטטים לא רעים, כמו שמנים, שמכילים פחות קלוריות מחמאה. ככה אפשר להכין גורמה. אני הצלחתי, וזו לא פעם ראשונה. דרך אגב, גם אוכל כשר אפשר להכין טעים".

האם במסעדה שלך יודעים כמה קלוריות יש בכל מנה?

"לא. ואנשים גם לא שואלים, זה כמו בדייט לפני סקס, לא נהוג לשאול את בן הזוג מראש אם הוא טוב במיטה".


הסדרה כוללת 16 פרקים. בין השפים שיתארחו בתכנית: מיקה שרון, ניר צוק, איילת לטוביץ, פרנק אזולאי, צחי בוקששתר ורינה פושקרנה. בכל תכנית יתארח גם מתמודד מהעונה הראשונה או השנייה של "לרדת בגדול", שממשיך לנהל אורח חיים בריא ומקפיד לשמור על משקלו. התוכנית תשודר, החל ממחר, מידי יום שיש ב-19:00 בערוץ 10.

פילה סלמון אטלנטי עם פירות אקזוטיים

חומרים למנה אחת:
160 גרם פילה סלמון

לסירופ:
1 כף מיץ לימון
1/3 מיץ תפוזים דיאט
1/3 מיץ קרנברי דיאט
3 פרוסות ג'ינג'ר טרי
ממתיק מלאכותי
1/4 מנגו (בעונה) קצוץ לקוביות
1/4 אננס פרוס לפרוסות
1כפית סוכר דמררה
2 פלחי פומלה
2 פסיפלורה
2 גבעולים בצל ירוק
1 כפית עלי בזיליקום קצוצים
1 כפית עלי נענע קצוצים
1 כפית עלי כוסברה קצוצים
1 כפית חמאה
½ בטטה בינונית, קלופה
מלח גס
פלפל גרוס

אופן הההכנה:
1. מערבבים 1/3 מכמות מיץ הלימון, 1/3 מיץ תפוזים ו 1/3 מיץ קרנברי ומוזגים מהכל חצי כוס לסיר קטן מוסיפים את פרוסות הג'ינג'ר ומבשלים עד שמתקבל סירופ. מוסיפים ממתיק מלאכותי, אם יש צורך ומניחים בצד.

2. במחבת טפלון ממיסים את החמאה ומקפיצים את קוביות המנגו ופרוסות האננס, זורים את הסוכר ומקרמלים את הפרי. מעבירים לקערה, מוסיפים את פלחי הפומלות, הבצל הירוק, כוסברה, בזיליקום ונענע קצוצה ויוצקים את נוזל הפסיפלורה. מערבבים היטב.

3. מבשלים את הבטטה במים עד שמתרככת ומועכים למחית. מתבלים במלח, פלפל ומעט חמאה.

4. את פילה הסלמון פורסים למנות, מתבלים במעט מיץ לימון, מלח גס ופלפל גרוס וצורבים על מחבת פסים לוהטת משני הצדדים עד שנצרבים פסים.

5. מומלץ שלא להגזים בצלייה ולהשאיר את הדג מעט נא מבפנים.

6. להגשה: מחממים את הסירופ לרתיחה וטורפים אל תוכו מעט חמאה. מניחים במרכז צלחת אישית פירות אקזוטיים ומסביב יוצקים פירה בטטה. מניחים את פילה הסלמון מעל הפירות ומטפטפים את הסירופ מסביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully