וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומביניציה של קרוסטיני

דנה דרבינסקי-טיקולסקר

20.5.2007 / 10:30

תפריט איטלקי קליל, על פלייסמנטים מעוררי תאבון, בלוקיישן אווירתי ומרגיע. 'רדיו רוסקו - אנוטקה' של מנה שטרום נפתחת

היום, 20 במאי, תיחגג הפתיחה הרשמית של רדיו רוסקו - אונטקה שעומד להיות אחד המקומות הנעימים של קיץ 2007 בתל אביב. רדיו רוסקו (כי זה מצלצל טוב) אנוטקה (בר יין באיטלקית) נמצא באלנבי 97 במקום בו פעל הבר הכה סקסי, נכון ללפני שני קייצים, "שושנה ג'ונסון".

הבעלים של רדיו רוסקו הוא שאול טבת שהוא גם הבעלים של מסעדת "סטפן בראון" הנצחית והשף במטבח הוא מנה שטרום שנפרד השנה ממסעדת "טוטו" האיטלקית המוערכת בתל אביב. המנכ"ל והאחראי על האירוח, השארם, השיק, הזרימה והפילפול הוא שגיא בן יוסף המוכשר, שסגר לפני חצי שנה את קפה "תפארת" ברחוב יהודה הלוי בתל אביב - בית קפה עתיר יופי שפעל מעל לגלרית אמנות והצטיין בטעם טוב שניכר בהרכבי המנות, בעיצוב החלל, ובטעמי הקוקטיילים כמו גם בסידורי הפרחים.

התפריט ברדיו רוסקו הוא איטלקי קליל. בין הפתיחים קומביניציות של קרוסטיני שהסועד מרכיב לבד, כמו במסעדת סושי. יש קרוסטיני ירקות (7 ש' ליחידה), קרוסיטיני גבינות (11 ש' ליחידה) וקרוסטיני דגים (11 ש'). כל הגבינות כמו גם הקמחים, הדובדבנים והארטישוקים המוחמצים ועוד שלל חומרי גלם מיובאים מאיטליה.

מבין הגבינות בולטת גבינת הפטה גורגונזולה שמגיעה על קרוסטיני ומכה את החיך במהלומת טעם מרעישה. מדובר ללא ספק באחת הגבינות היותר טובות שמוגשות בעיר כרגע. היא רכה אבל לא מדי, ארומטית אבל לא תוקפנית, עבשה אבל רק קלות – סנסציה.

עוד בתפריט סלטים, קישים, מנות עיקריות ופיצות דקיקות, בינהן פיצת פסטו יפת תואר שניראת, כמו שבן-יוסף מנסח את זה, כמו מגרש כדורגל ירוק שצימוקי העגבניות האדומים משחקים בו נגד הצנוברים. הגודל שלה לא מבהיל ומותאם לסועד בודד. הקנלוני של רדיו רוסקו מעניין גם הוא ועוטף מילוי טעים של שני סוגי פטריות ומחית טרוף איכותית.

אפילו שמן הזית שמגיע בפינכה עם תלולית עגבניות טריות, לצד הלחם, הוא טעים במיוחד. מדובר בשמן הזית שמייצר האלוף במיל אורי שגיא – שמן שהוא סמיך ובעל אישיות. אותו שמן זית נמזג על מנת הקפרצ'יו שבניגוד למקומות אחרים לא מגיעה כאן עם חומץ בלסמי אלא עם רוטב קרפצ'יו שבו מיונז מתוצרת בית, מעט חרדל ורוטב וורצ'סטר. טעים. מאד טעים.

ולמנה אחרונה

המנות האחרונות הן מתוך החלטה, נטולות קמח כדי לאזן את אלה שקדמו להן. יש בהן פנה קוטה מעולה עם דובדבני יער משומרים ברום, מאיטליה, עוגת ריקוטה אפויה עם משמשים, עוגת שוקולד עשירה עם שקדים, שעשויה משוקולד מריר מרוכז ועוד.

החצר של רדיו רוסקו מקסימה במיוחד - למטה מרצפות מצוירות בשחור-לבן ומלמעלה עצי קלמנטינה ענפים וציוריים ובניין דירות בעיצוב באוהאוס שמיתמר מעל. על השולחנות מפיות נייר גדולות וצבעוניות במיוחד שעליהם מודפסים צילומים מעולים כמו למשל זה של מנחת הטלוויזיה עם המחשוף הכי גדול באיטליה (אבל לא רק, פמיניסטיות, לא רק).

דלת זכוכית מקושטת וכבדה מובילה מהחצר אל חדרי השירותים המסוגננים שקירותיהם קרמיקה תכולה. חלל המסעדה נעים, אינטימי ופורח. הבר אמור להוות נקודת כובד של המקום, והחלונות שליד השולחנות האינטימיים משקיפים לחצר של מסעדת "סטפן בראון".

'רדיו רוסקו - אנוטקה', אלנבי 97 תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully