וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רימון זה לא רק קרן פלס

שי אילן

29.5.2007 / 0:26

זה גם יקב, שמייצר יין בסגנון פורט מרימונים. לא מה ששי אילן רגיל לטבול בו את שפמו, אבל ההרפתקנות משתלמת

כל התוצרת של יקב רימון, ששייך למשפחת נחמיאס במושב כרם בן זימרה עשויה מפרי הרימון של המטעים שלהם. כך היין, יין הקינוח וה"פורט", אותו שתינו.

פורט הוא יין מחוזק אצילי שהבריטים אוהבים במיוחד, ומקורו בפורטוגל, באדמה הסלעית של ההרים. כלכלתן של משפחות שלמות שם מבוססת על דריכה של ענבים בגתות אבן מסורתיות, התססת ויישון המשקה המופלא. בדרך כלל משמש הפורט לקינוח, או כתוספת אלכוהולית לארוחות קלות של אחרי הצהריים. בפורטוגל עושים אותו מענבים כמובן, ומיישנים, לעתים שנים רבות. בתהליך הייצור מוסיפים ברנדי לנוזל, וכך הוא מגיע לריכוז אלכוהול גבוה יותר.

בדרך כלל לא נרשמת שנת בציר על הבקבוקים ואם נרשם דבר מה, הרי זה במקרה של הפורט המיושן מאוד והבכיר הקרוי וינטג'. מומלץ בחום רב לטעום מן המשקה מעורר הכבוד הזה. לפורט גם צבעים שונים ויש אדומים (שעשויים להיות כהים ביותר ולהגיע עד לגוון שחור לגמרי), לבנים ובצבע חום ערמוני הנקראים באנגלית Tawny, ומראם בלבד יכול לעורר אסוציאציה של טפיפת סוסים מבהיקי פרווה על מסלול כפרי בקנט או בשרופשייר. בארץ נוטים מהר מדי להדביק את הכינוי "פורט" ליינות קינוח מחוזקים ומתקתקים. צריך להדגיש במקרה שלפנינו שמדובר במשקה "בסגנון פורט".

יקב רימון רוקח משהו הרפתקני ושונה. משפחת נחמיאס, בעלת היקב פתחה זן של רימון בעל ריכוז סוכר גבוה במיוחד שאת נוזליו היא מתסיסה ומיישנת -18 חודשים בחבית. התוצאה היא משקה מאוזן בעל גוף בינוני-מלא. על הכוס הוא מפגין גליצריניות נאה ועל החיך יש לו רובד פירותי שבו ניכרים הרימונים ממנו הוא עשוי ומעט פירות יבשים כמו דבלים ושזיפים. רובד אחר, של המתיקות הוא מעט שוקולדי ויש נוכחות סוכרייתית מסוימת. המשקה משתהה ארוכות על הלשון ובאופן מפתיע, ניכרת בו טאניות מסוימת, אולי של גרעיני הרימון או הציפה. כדאי לשמור על המשקה מקורר, אבל הוא טוב גם בטמפרטורת החדר.

פורט הרימונים יכול להיות טעים ליד גבינות חריפות וקינוחים. על היתרונות הבריאותיים של הרימון והריכוז הגבוה של נוגדי החימצון שבו כבר נשפכו תילי תילים של מילים, ואנחנו לא נכביר עוד, רק תזכרו שזה גם בריא. עיקר התוצרת של היקב, שמפיק מספר מעורר הערכה של בקבוקים (כ-260 אלף בשנה) מיועדת לייצוא. היקב זכה במדליית ארד בתחרות Finger Lakes היוקרתית בארה"ב, בקטגוריית יינות פירות. מחיר מומלץ לצרכן: 110 שקלים. בהתאם למחיר, לבקבוק יש גם מראה יוקרתי והוא מעוצב באיפוק המתאים לתכולתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully