וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא סתם קציצה

איתי להט

19.6.2007 / 17:27

שוק הבשר נמשך. איתי להט עדיין חוקר במופלא ממנו, והפעם הכל אודות ההמבורגר

אף מנגל לא שלם בלי לכלול בתוכו לפחות וריאציה אחת של המבורגר. בין אם הוא עשוי מבקר, כבש, טלה, או אפילו המבורגר צמחוני. נכון שרשתות המזון המהיר הצליחו להוציא קצת את השמחה והחשק מהמבורגרים עם המוצרים המעובדים שלהן, אבל המבורגר מבשר איכותי, מוכן בצורה נכונה ומוגש בתוך לחמנייה עסיסית לעולם ישדרג כל מנגל המכבד את עצמו.

לדברי ניר ואבי עופר מ"דלישס", המבורגרים ניתן להכין מכל סוגי הבשר. ההמבורגר הקלאסי שרובנו מכירים עשוי ממאה אחוז בקר. אבל כמובן שאפשר להכינו מבשר כבש, לערבב את שניהם ביחד וכו'. היות ומדובר במנה שמכינים לרוב על מנגל, הבשר צריך להיות מאוד שמן. נהוג לחשוב שבשר שיש בו שומן הוא בשר לא טוב וזוהי טעות. "כמה שיותר שומן זה יותר איכותי", פוסק ניר עופר. "אין צורך להיבהל מנתח שמכוסה כולו בשומן- רובו יימס בתהליך הצלייה".

המותניים של הפרה

את סוג הבשר ממנו מכינים המבורגר, ממליץ ניר לבחור על פי מסגרת התקציב. בעיקרון מכל נתח בבשר ניתן לעשות המבורגר, כל עוד הוא עסיסי ושמן. "אם רוצים בשר זול יותר ניתן להשתמש ב'פלדה', מסביר עופר, "זהו נתח הבשר שמקיף את מותני הפרה ומחירו זול יחסית. מי שרוצה נתח קצת יותר יוקרתי יכול להשתמש באנטריקוט".

המבורגר קלאסי העשוי מבשר טוב לא זקוק לתיבול יתר להכנתו, מעט מלח ופלפל וזהו. מבחינת טחינה, רצוי לטחון אותו גס ולא דק. טחינה גסה משאירה את הנוזלים בתוך הבשר ומבטיחה המבורגר עסיסי ולא יבש.

משקלו של המבורגר טוב נע בין 220 ל- 300 גרם, ויש להכינו בדרגת צלייה מדיום לא משנה מה סוג הבשר. כמו כן, רצוי שהבשר יהיה כמה שיותר טרי וקרוב לשחיטה (בניגוד לסטייקים אותם לרוב מיישנים במידה מסוימת). ככל שהבשר יותר טרי כך רמת הסוכרים בו תהיה יותר גבוהה ולכן גם הטעם יהיה יותר מוצלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully