וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם עם שעשועים

רועי ירושלמי

26.6.2007 / 0:16

פתחו לכם סניף של "לה פנריה" מתחת לבית? אם התשובה היא לא, זה כנראה עניין של זמן עד שיפתחו

קשה, קשה שלא לשים לב לצמיחה המתמדת של סניפי 'לה פנריה', לעיתים בטווח יריקה בין אחד לשני, ברחובות תל אביב. בתוך שנתיים בלבד סומנו על מפת רשת הלחמים שני סניפים באבן גבירול, אחד ביהודה המכבי ועוד שניים במרכז העיר (קינג ג'ורג' ודיזנגוף), וזו בנוסף לסניף האם ברעננה.

האם באמת יש מקום לכל כך הרבה מאפיות, המציעות את אותם המוצרים, בטווח של פחות מ-500 מטר? גיל בר – חיים, האופה הראשי ומבעלי הרשת, מאמין שכן: "זאת טעות לחשוב שצריך לשמור מרחק בין מאפיה למאפיה. חנויות לחם לא צריכות סניפים רחוקים. מה שיפה במאפיות זה שלחם צריכים כולם, כל יום."

ובכל זאת, סמיכות של סניפים חדשים לא מהווה בעיה עבור סניפים ותיקים יותר?

"אני לא יכול לומר שאין נגיסה בין השניים, אבל גם בסניפים מאד קרובים, יש הבדלים. הקהל שמגיע לאבן גבירול 98, הוא לא הקהל שמגיע לסניף באבן גבירול 152, אנשים בתל אביב מחפשים את ה'מתחת לבית' באופן המילולי ביותר".

שמרים OUT

מאחורי הרשת עומדים שלומי ביבי, גיל בר-חיים ואשתו, ג'וליה, המנהלת את הרשת התל אביבית, תוך פירפור מתמיד בין הסניפים בעזרת קורקינט משודרג. בר-חיים, קונדיטור שאת הכשרתו רכש באוסטרליה, אחראי על הקריאייטיב שעומד מאחורי מגוון הלחמים והעוגות במטבח הראשי, הממוקם ברעננה. בנוסף לסניפי הרשת, לחמי המותג נמכרים במגוון מסעדות וכן ברשתות 'אספרסו בר' ו'לחמי'.

על אף שהושקעה תשומת לב בעיצוב, ברור לכל הנכנס שהלחמים והעוגות של 'לה פנריה', ולא הטפטים והרצפה, הם הכוכבים האמיתיים של החנויות. הפשטות הקונספטואלית קורצת מכל עבר, ומעניקה חמימות ואווירה נעימה לחנויות.

"יש גורמה טוב ויש גורמה פלצני, וזה משהו שאני לא יכול להשאר אדיש כלפיו". אומר בר-חיים, "ב'לה פנריה' יותר מהכל, אנחנו מנסים לפתח תרבות של לחם - וקודם כל לחם - ולתת מענה איכותי לצרכים בשוק ובמחירים הגיוניים. כל הלחמים שלנו לא מכילים שמרים, סוכר או שמן. כל מה שבאמת צריך כדי להכין לחם טוב, זה מים, קמח ומלח. שמן וחמאה הם מהמרכיבים הכי פחות חיוניים, והעדר השמרים, ש50% מהאנשים אלרגיים אליהם מבלי אפילו לדעת, מאד מקל על עיכול הלחם, ומבטל את הרגשת הכבדות."

עד ראש פינה

אחרי שסימנתם וי גדול על תל אביב, מה השלב הבא בהתפשטות של הרשת?

בר חיים: "בימים אלה אנחנו מתחילים במו"מ לסניפים חדשים של 'לה פנרייה' מחוץ לתל אביב, כשירושלים מסתמנת כיעד הראשון בו יוקמו סניפים חדשים של הרשת. אנחנו מאד פדנטים ברמת השליטה על המקומות ומכיוון שאין מה לעשות, והקלישאה 'כשבעל הבית במקום הכל אחרת' מאד נכונה, לא נפתח סניפים בפריפריה באופן ישיר, שיקשה עלינו להשגיח עליהם באופן ישיר, אלא באמצעות מודל זכיינות. פורמט זה יכלול בעל בית יחיד על כל סניף, שיושב ב?מקום אחד בלבד ומנהל את העניניים. המטרה שלנו זה להגיע הכי רחוק שאפשר, מבלי לפגוע באיכות, מצדי עד ראש פינה."

"במקביל, גם שירות הקייטרינג של הרשת תופס יותר ויותר תאוצה, וזהו תחום מתפתח בארץ, שאנחנו גאים להשתלב בו. מבחינת מוצרים חדשים, אנחנו עובדים בימים אלו על החדרת עוגות מחיטה מלאה וכמו כן על לחם כוסמין אורגני, מוצרים שנתבקשנו להכניס למגוון בחנויות על ידי הלקוחות שלנו, כחלק מהמודעות הגוברת למוצרים בריאים ואורגניים."

מבין 18 סוגי הלחמים הנמכרים ברשת ניתן למנות את לחם השקשוקה (המתובל ברוטב העגבניות של השקשוקה), לחם קינואה ולימון כבוש, לחם עם פלפל חלפניו חריף וכן לחמי 100% חיטה ו-100% שיפון. הפאסון המורכב אך הלא מתאמץ והטעם והצורה ביתית משהו (בשל העדר השמרים, לידידנו הפחממתיים מימדים קטנים יחסית, המפצים בדחיסות משופרת) משווה ללחמים של דודה משקיענית יותר משאר פס ייצור במפעל קר ומנוכר. עוד לזכותם של הלחמים, עומדת גם הכמות המכובדת של הפינוקים המצויים במעבה הלחם, שמקומם לא נחסך, וזו בלשון המעטה.

במקום ניתן למצוא גם כמות מכובדת של עוגות בחושות, עוגות 'קרות', עוגיות וכן סנדביצ'ים, סלטים מוכנים וממרחים. לצד הלחמים, אנחנו התלהבנו במיוחד מעוגות הריקוטה בטעמי הדובדבן והאפרסק (32 ש"ח) וכן מסדרת הממרחים הביתיים, שמתוכם התבלט ממרח חצילים הקלויים הביתי (15 ש"ח). שווה? לגמרי.

לה פנריה – בוטיק לחמים ופטיסרי. כשר – חלבי. אבן גבירול 98 ו-152, קינג ג'ורג' 87, יהודה המכבי 37 ודיזנגוף 81, תל אביב. החרושת 32, רעננה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully