וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדוס - לה בוקה

יניב רוזנברג

13.7.2007 / 1:28

גייסנו מבקר מסעדות שומר כשרות שפתח לנו צוהר לעולמו. מהביקור במסעדת לה בוקה הירושלמית הוא חזר די מרוצה

ירושלמים גאים יספרו לכם בלוויות חיוך ענק ש"אצלנו החום הרבה פחות נורא. לנו אין את הלחות הבלתי נסבלת של תל אביב". שלא יעבדו עליכם. שיטוט קצר בעיר, ולו רק מהאוטו ועד ליעד הנמצא מרחק 250 מטר, ברחובות המושבה הגרמנית בירושלים בחום יולי טיפוסי הוא בגדר זוועה. לכן, מבורכת היא הכניסה אל מסעדת לה בוקה. מסעדה ממוזגת ומקוררת במידה. דרך יעילה להתחיל ברגל ימין ולהקל על החיים הקשים ממילא.

השאלה למה שולחים אותי בחמסין הזה דווקא לעיר הקודש היא במקומה. זו התשובה שקיבלתי: "אתה דוס. דוסים תמיד עולים לירושלים, תבקר על הדרך את הכותל המערבי". שוין, באמת חשדתי שמחפשים פה נער פוסטר לצו פיוס.

מסעדת לה-בוקה, מגדירה עצמה ודי בצדק כ"פיוז'ן לטיני". האווירה משדרת יוקרה-לייט. למרות שהייתי ממליץ להחליף את השולחנות מצופי הפורמייקה, זה עושה פלאשבקים של חדר אוכל בישיבת הסדר.

הגענו מאוחר בצהרים והמסעדה היתה כמעט ריקה. ובכך נמנעה ממני אחת החוויות המלוות כל דוס ודוסית בהכנסם למסעדה כשרה: מפגש עם דני כלשהו מבני עקיבא, סניף רמות "שפעם פעם, בכיתה ו' בערך, היינו אצלם בשבת אירוח" ו/או מפגש עם בליינד-דייטית לשעבר ו/או מפגש עם מישהו שלמד איתך בישיבה התיכונית ונעמד מולך כשסביבו צווחים חמישה זאטוטים זבי חוטם. כולם שלו! (ואז אתה לא מתרכז בשיחה ומנסה לחשב איך חמישה ילדים אם הוא התחתן לפני 4.5 שנים???!!).
אך אין טוב בלי יותר טוב, ודלילות האוכלוסין במסעדה אפשרה לי ולבת זוגי לארוחה לבחור את המקום האידיאלי, המרפסת (המקורה והממוזגת. ברור!) שצופה אל עבר רחוב עמק רפאים ואל תנועה רגלית ערה של אמריקאים, צרפתים , חרדים ושאר ירושלמים. יש להניח שבשעות הערב עם תאורת הרחוב זה יפה ונעים לא פחות.

מנה של קבב מוכרת לי מפעם

התפריט העסקי מציג מגוון הולם של מנות. בחרנו ב"עסקית 49 ש"ח", ואלו שבוחרים "עסקית 69 ש"ח" יוכלו ליהנות מקצת יותר אפשרויות (וביניהן אנטרקוט או דג). הטורטיה שנבחרה לפתיחה, במילוי ביצה קשה, חציל קלוי, גוואקמולי ופלפלים קלויים הייתה טעימה מאוד, ובעיקר בשל היותה חמה ופריכה מבחוץ, ונדיבה מבפנים. גם מנת הסלט עוף מקסיקני שהזמינה העלמה ק', בת ישראל כשרה, הייתה טעימה ומשביעת רצון.

מהעיקריות נהננו קצת פחות. האוכל היה טעים, הוגש באסתטיות ונכון שהצלחת נותרה נקייה. כי נהנינו! אבל אם החזה עוף עם ג'ינג'ר, חלב קוקוס וסלסה ברזיליאנית היה טיפה פחות יבש, זה יכול היה להיות הרבה הרבה יותר טוב. גם "מצע הפירה הקטיפתי" לא היה קטיפתי כל כך (תחליף חמאה? מרגרינה? שמן? חלב סויה?). בצד השני של השולחן הוזמנו קבבוני טלה על מצע פילה חציל קלוי בצ'ימיצ'ורי וסלסה מקסיקנה. התחושה סביב השולחן היתה שמדובר שוב בקבבוני טלה כמו אלו שמוגשים חדשות לבקרים בכל מסעדה כשרה אחרת, חשבנו שהנה יבוא משהו עם קצת השראה ושוני, ולא היא. כי כבר שנו רבותינו, שגם שומרי הכשרות כבר יודעים גורמה מהו, וגם להם מגיע, שהשף ישקיע.

השירות בלה-בוקה עונה להגדרה סביר פלוס עד טוב. ובפירוש יכול להשתפר עם קצת יותר תשומת לב כמו החלפת סכו"ם בין המנות, כוסות יין נקיות יותר וכדומה. אזכיר, שביקרנו בלה בוקה בשעה מנומנמת למדי, כך שאפילו התירוץ "עומס לקוחות" לא יפעל הפעם.

בסופו של דבר היינו ישובים על מקומותינו קרוב לשעתיים. זה בין היתר בזכות השיחה שקלחה, זה בלי ספק בגלל האוכל והאווירה הנעימה במסעדה, אבל זה בעיקר בעיקר כי חשבנו לדחות את הקץ ולא לצאת שוב לטמפרטורה של 30 מעלות ב"ירושלים, אצלנו אין לחות כזו...".

לה בוקה, עמק רפאים 46, ירושלים טלפון: 077-2147755, 02-5635577 פקס: 077-2144477

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully