וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה פשוט ככה טעים

רועי ירושלמי

26.8.2007 / 16:50

רועי ירושלמי קובע ש"אייסברג וולקנו" בנמל ת"א הוא אחד השוסים הכי מוצלחים שצנחו כאן לאחרונה. הפיצרייה/גלידרייה מציעה פיצות מהממות, מנות פינצו' שהן פ?אן טהור וקינוחים חלומיים. רוצו

(פרולוג:)

"עופרה גנור פתחה פיצרייה."

"מה?!"

"מה שאתה שומע."

"די, נו."

"כן, נו. אתה יכול להתקשר אליה, אם אתה לא מאמין"


(יומיים מאוחר יותר)

וואו. וואו-וואו-וואו. מאיפה מתחילים לספר על אחד הדברים הכי טובים ומפנקים שקרו כאן מבחינה קולינרית בשנה האחרונה? שאלה מצוינת. אולי לפני שנצלול לתוך הקינוחים החלומיים, לחמי האניס והפיצות – אמא'לה, איזה פיצות – ניתן קצת רקע. ממש השבוע, באמצע שומקום ו-100 מטרים מגלידה מונטנה נפתחה הפיצרייה/גלידרייה "אייסברג וולקנו", המיזם המשותף של עופרה גנור ("מאנטה ריי") ואילן ודלית בר ("אייסברג").

"אייסברג וולקנו" יושבת באמצע פיאצה ייחודית, מעין שילוב משעשע בין המקור הרנסנסי-איטלקי למרכז המסחרי האול-ישראלי, עם מרצפות האקרשטיין המתבקשות. בעתיד, כראוי לפיאצה שבמרכזה ממוקמת ג'לטריה/פיצרייה, תצטרף גם מזרקה לכל העסק.

המוטו של "אייסברג וולקנו" הוא 100% לואו-טק שמתייחס לרצון לעשות הכל בצורה מסורתית וקלאסית ולחדש כמה שפחות מבחינת הטכניקה. גלידה היא גלידה, פיצה היא פיצה ואיינשטיין – כפי שאמרה גנור בריאיון לפני מספר חודשים – הוא איינשטיין. החידוש הוא בקונספט, בחומרי הגלם ובתוספות השונות (להלן "היי-טק"), כששיטת ההכנה, הידנית המקומית והאישית – נשארת לואו-טקית לעילא ועילא.

העיצוב במקום – ותאמינו לי בהתחשב באוכל זה הדבר האחרון שאמור לעניין אתכם כאן– נעים למדי ונע בין האלגנטי לפשטני – שמשיות וכסאות פלסטיק לצד ד?ק ארוך ומפונפן, עם קורת-ציפורים מפוחלצות שמשקיפות מעל החלל הפתוח לצפייה של המטבח שעסוקים בו בהכנת שלל המנות.

התפריט מורכב בראש ובראשונה מ – ניחשתם נכון – פיצות וגלידות. הפיצות, דקות למדי ונדיבות בגודלן (2 סועדים יכולים להתחרע בנחת על גלגל אחד, באחריות) הן על בסיס עגבניות או על בסיס "לבן" – גבינה בלבד.

מבין המבחר נספר על פיצת ה'וולקנו' החריפה-אך-המענגת, המורכבת מעגבניות, גבינת מוצרלה, נקניקיות חריפות וצ'ילי ירוק חריף (40 ש"ח), הפיצה ה'מחוננת', הכוללת מוצרלה, גורגונזולה, פרושוטו, תאנים, ובלסמי מצומצם (43 ש"ח), פיצת בנדיקט, המעוטרת במוצרלה, עלי תרד, בייקון וביצים (45 ש"ח) 'ביאנקה שרימפס' עם מוצרלה, שרימפס מוקפצים, עשבי תיבול ובזיליקום (45 ש"ח) ופיצה ארטישוק, העשוייה קרם ארטישוק, האם, מוצרלה וטונה צרובה (45 ש"ח). אותנו הפילה לרצפה פיצת בייקון בטטה, שילוב מנצח של בסיס בטטה, מוצרלה, בייקון ותפוחי-אדמה מוקפצים בחמאה. אגדה.

הגלידות באות לידי ביטוי במגוון הקינוחים שבתפריט (פרטים בהמשך), וגם בדלפק הגלידות שהוא בילט-אין במקום. למי שזו לו היכרות ראשונה עם מותג הגלידות 'אייסברג', נאמר שמדובר באחת מהמוצדקות שבגלידריות ישראל, היושבת בימים כהרגלם בבן יהודה (עם מיני שלוחה ברחוב לינקולן) ונהנית ממבחר אטרקטיבי ומפנק במיוחד של גלידות וקינוחים יצירתיים על בסיסן. יאמי.

פ?אן הוא שמו המרכזי של ה"אייסברג וולקנו" ותפריטי היין והפינצ'ואים (מעין טפאסים קטנים) מוסיפים גם הם לאווירה העולצת. שלל הקוקטיילים הפירותיים, היינות הלבנים, הורודים (רוזה) ובעיקר המבעבעים מוצעים במחירים נמוכים למדי. נסו למשל את השפריץ, קוקטייל מרענן במיוחד של יין לבן, סודה, אפרסקים ומנגו (22 לכוס, 50 לקנקן זוגי, המכיל כ 3 כוסות).

שבע הפינצ'ואים, מתבססים על מנות מחבל הבאסקים הספרדי ומתחלפים מדי יום, בהתאם ל-"מה שטרי ומעניין". בביקורנו, הציצו אלינו מהתפריט מנות כסלט סלק ברוטב נענע וכוסברה, סרדינים כבושים עם פלפלים קלויים וזיתים שחורים וטונה טרייה בבישול איטי, עם תפוחי אדמה בזעפרן (12 ש"ח כ"א). לצד הפינצ'ואים הללו מוצע לחם פומפ, מעין פוקצ'יית אניס פרובאנסלית, שעשה לנו הרבה טוב על הלב (12 ש"ח). עוד במאזטייה – פלטת פרושוטו, תאנים ולחם פלוט (המכונה כאן לחמחליל, 30 ש"ח) ומיני סלטים באווירה פרובנסאלית-איטלקית.

על התפריט בכלל, ועל הקינוחים בפרט, אמון השף-קונדיטור דורון לוראן, ששם כאן דגש מיוחד על שלל המתוקים ויש לו רזומה מרשים (מסעדות 3 כוכבי מישלן כ-"ארפז' " הפריזאית, כמו גם "רפאל" המקומית) וכישרון מעורר הערכה. הקינוחים שהוא מרכיב מתבססים על פי רוב על גלידות, כראוי למקום שחציו הוא גלידרייה. עוגת ה'ניחוח היביסקוס', ג'לי של פרחי היביסקוס, פירות יער טריים וקרם ווניל (27 ש"ח) וטרטר אננס טרי עם גלידה לימונית, אננס מקורמל וטוויל פיסטוק ורוטב אננס (28 ש"ח) – הם רק שניים מהקינוחים המהממים.

כאמור, לאור המחירים, טיב חומרי הגלם, הווריאציות המקוריות והאווירה הנעימה לא נותר אלא להכתיר את "אייסברג וולקנו" כאחד השוסים הכי מהנים ומוצלחים שצנחו כאן לאחרונה.

'אייסברג וולקנו'. כיכר המזרקה (בין האנגר 11 ל- 13), מבנה א, נמל תל אביב. המקום עכשיו בהרצה ייפתח בשעות הערב ובהמשך יפעל גם בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully