וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטלקים הכריזו על שביתת פסטה

13.9.2007 / 21:39

לא משעמם בממלכת האיטריות: מחירי הקמח עלו והציבור חושש שבקרוב לא יוכל להרשות לעצמו צלחת ספגטי אל דנטה

בעקבות העלייה במחירי הקמח, והחשש מעלייה במחירי ה[[פסטה]], החליטו איטלקים רבים לזנוח את המאכל הלאומי ליום אחד. ברחבי המדינה התקיימו הפגנות סוערות נגד מה שרבים רואים כמכה למטבח העממי. ארגוני צרכנות אמרו שסקר לא רשמי בקרב קונים בסופרמרקטים בשש ערים שונות העלה שכמעט חצי מהם לא קנו חבילת פסטה, עד אמצע היום.

מחירי החיטה כמעט הוכפלו בשנה החולפת, וגרמו לטחנות הקמח להעלות את את מחירי הקמח בכ-50%. ברילה, יצרנית הפסטה הגדולה בעולם, צופה עלייה ניכרת במחירי המוצרים שלה בקרוב.

ככל הנראה, מדובר בעלייה של סנטים בודדים לכל חבילת פסטה. עם זאת, כל מה שקשור למאכל האהוב מעורר תגובה רגשית עזה בקרב האיטלקים, שעייפים מהעלייה המתמשכת במחירים ובמיסים.

"פסטה, לחם, חלב – אלה הדברים החשובים ביותר. אנחנו לא מוחים למען בשמים או תכשיטים, אלא עבור פסטה ולחם", אמרה מריסה, שהשתתפה בהפגנה שנערכה ברומא. "זו אשמת הממשלה, הם אכלו הכל".

"שביתת הפסטה סמלית, קריאה לאיטלקים להקריב קורבן. להקריב משהו שאנחנו לא מוכנים לוותר עליו אפילו כאשר אנחנו נוסעים לחו"ל", אמר קרלו פילרי מארגון הצרכנות ADOC. לדבריו, העליה במחירים עלולה למנוע ממשפחות "לחסוך כסף לקניית מוצרים אחרים, כמו נעלים, בגדים או מכוניות", שלושה מושאי תשוקה אחרים של האיטלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully