וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונז'ור

יניב רוזנברג

24.12.2007 / 12:51

החיים בוורוד: מי היה מאמין שאת המאפים המעולים של דרום צרפת אפשר יהיה למצוא דווקא בכפר סבא (ועוד כשרים)

האמת לאמיתה – ואני מקווה שחברי לספסל התפילה לא יגרשו אותי מבית הכנסת בגללה – היא שרציתי לבלות את חגם של הגויים המכונה "כריסטמס" בלעז ו"כריסמאייסעס" ביידיש, בפאריז עיר האורות. הרי איש לא אמר שאם יש לך כיפה על הראש, אסור לך ליהנות מפתיתי שלג, מרחובות מוארים ומקושטים ומקדחת קניות ומתנות (להלן "שפוך כספך על הגויים"). אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד. במסגרת הגזרות התקציביות לסוף שנת 2007, נאלצתי לוותר על הרעיון.

לכן משמח ומפתיע לגלות את סולל קפה הכשר למהדרין, שבסמוך לאולם ספיר בכפר- סבא. אתחיל מהסוף : סולל אינו המקום לראות ולהיראות, לא תמצאו שם סלבס ואף לא את גדולי פוסקי הדור. אבל קפה סולל זה פשוט ה-מקום להיות בו, להתבשם בריחות המשכרים של המאפים הטריים ובקסם ובכריזמה של בעלי המקום. זה בעיקר המקום לחוש כאילו זה עתה נקלעתם לתוך בית קפה קטן (ממש קטן. קרוב ל-40 מטר) בסמטה צדדית אך אטרקטיבית בדרום-צרפת.

ראול ורות, שניהם ילדי צרפת פתחו את בית הקפה לפני חמש שנים. השם "סולל" הוא גם השם של בנם בן השש שניתן לו בעקבות התאהבותה של רות בסולל, גיבור ספרו של הסופר היווני-צרפתי אלבר כהן שנכתב ב-1930. "סולל הספרותי הוא יהודי, בן של רב, כריזמטי, אדיב, אוהב, חכם ועשיר. פשוט מושלם", מספרת רות במבטא צרפתי ועיניים נרגשות. "קראתי את הספר כנערה, אבל ידעתי שאם יהיה לי בן, כך אקרא לו".

מתכוני סוד מוחלט בהחלט

כל המאפים בסולל הם מעשה ידיו של ראול, שכבר בגיל 16 סיים את לימודיו בבית ספר לקונדיטוריה בדרום צרפת ובהמשך למד את רזי המקצוע אצל מישל אומאן מגדולי הקונדיטורים בדרום צרפת, בעיירה הקרובה למרסיי. כל תהליך ההכנה של המאפים נעשה כל כולו בעבודת יד. הצצה קטנה למטבח תגלה שהוא נטול אמצעים טכנולוגיים ומכשירי חשמל. ראול מגיע לעבודה כל יום בשעה 4:30 לפנות בוקר ומנפה ומרדד, לש ומעבד, מערבל ומתבל. הכול במו ידיו.

מאפה הדגל של סולל הוא הטרופזיאן (25 ¤), עוגה עשויה מבצק שמרים (בריוש) מיוחד בשתי שכבות, כשבאמצע קרם פטיסייר, "משופר, עם תוספות סודיות" ומעט אבקת סוכר בזוקה מעל. לא היה שום סיכוי למו"מ במהלכו יתגלה סודו של הטרופזיאן. "אולי בתמורה למיליון דולר נוכל לדבר", אומר ראול, אבל אם היה לי חצי מיליון כבר הייתי בפאריז.
למעט שימון התבניות ראול לא משתמש כלל בשמן. קוראסון השקדים ממולא ב-100% קרם שקדים". לכן, בגלל איכות וכמות החומרים מהם קרואסון השקדים עשוי, הוא גם קצת יותר יקר ומחירו נע בין 20 ל29 ¤, תלוי בגודל. בכל מקרה, זה שווה כל ביס וכל שקל!

מאפה-מעדן נוסף הוא הברוקסלוואה (18 ¤) - מאפה קלאסי מבצק קרואסון חמאה עם קרם פטיסרי ואפרסק מעל, (שנראה קצת כמו ביצת עין). בכל אחד מימות השבוע תוכלו לטעום קרואסון חמאה, שוקולד, בריוש, ברוקסלוואה וטרופזיאן. גם קישים שהם מעשה ידי ראול: בזליקום-עגבניות, זיתים, פטריות, 16 ¤ ליחידה. בימי שישי יש גם עוגות שמרים ומילפוי וגם מאפים מלוחים.

אם זה לא היה ברור עד עכשיו, ממש מומלץ להגיע לקפה סולל, "רק לא למי שבדיאטה" אומרת רות. "לכאן באים אלו שאוהבים אוכל טוב, אלו שלא סופרים קלוריות ולא מתפשרים על טעם ואיכות.

סולל קפה, ירושלים 52, כפר סבא 09-7673332. ימים א'-ה' מ-08:00 עד 20:00. ביום ג' עד 14:00, יום ו' עד 13:30

בריוש

החומרים:

500 גר' קמח, מנופה
15 גר' מלח
15 גר' שמרים טריים, מפוררים
50 גר' סוכר
3 ביצים
150 מ"ל חלב
150 מ"ל מים
400 גר' חמאה, רכה

אופן ההכנה:
1. לשים את כל החומרים יחד במיקסר – להתחיל במהירות נמוכה ולעלות בהדרגה לגבוהה, עד לשלב שהבצק נפרד בקלות מהקערה.

2. להוציא את הבצק ולהעביר לקערה אחרת. לכסות במכסה אטום, ולצנן במשך ארבע שעות לפחות, עדיף משך לילה שלם.

3. אחרי 4 שעות או למחרת בבוקר, מחלקים את הבצק לשניים, מסדרים בצורה שרוצים (עלים, צמות), ומניחים בשתי תבניות אפייה משומנות. מברישים בביצה ואופים במשך 20-30 דקות בחום של 175 מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully