וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקציצה שהתחפשה

לרה רוטר

20.1.2008 / 0:56

חגיגה לחובבי האוכל הבריא. בודהה בורגר חזרו לתל אביב עם סניף באבן גבירול וסניף ביהודה הלוי ויש גם שליחויות

סגירתו של סניף הבודהה בורגרס בפסז' ברח' דיזנגוף 75, שהיווה אלטרנטיבה צמחונית לג'אנק פוד המצוי סביב, העכירה את מצב רוחם של לא מעט טבעונים וחובבי בריאות, שישמחו ודאי לשמוע שבחודש האחרון, נפתחו שני סניפים של היכל הטבעונות הזה, אחד קטן ברח' אבן גבירול והשני, ממנו גם יצאו שליחויות לרחבי העיר, ברח' יהודה הלוי בת"א.

אריה רווה הבעלים מסביר את המעבר בכך שהסניף ברח' דיזנגוף היה קטן מדי ולא איפשר לתת מענה לדרישה ההולכת וגוברת למזון בריאותי. ואכן, ביקור בסניף הרחב יותר, ברח' יהודה הלוי, הדגים בהחלט למה הוא מתכוון.

הכנת האוכל הטבעוני דורשת הרבה עבודה. האוכל מורכב ברובו מירקות ופירות טריים הדורשים חיתוך והכנה. חומרי גלם נוספים, כמו הנבטים, מגודלים באופן ביתי, גלידת הבננה, עוגות הגזר, עוגת הקוקוס-שוקולד חרובים, עוגת שיבולת השועל עם תמרים ופירות יער,עוגת הטופו לימון, עוגיות שיבולת שועל, כדורי תמרים, כדורי חרובים, קרקרים מזרעי פשתן, מיוגורט וקשיו ועוד ועוד נעשים בבודהה בהכנה ביתית. והשורה התחתונה היא להיות טבעוני זו הרבה עבודה. כשישבתי שם וטעמתי ממגוון המאכלים והשייקים המוצעים במקום, הבנתי שלהפוך לטבעוני זה כמו לחזור בתשובה.

דודו כוכב גם הוא מבעלי המקום, ניסה להסביר לי את התהליך שעבר: "על תעשיית הבשר אין כבר מה לדבר, העובדות כבר ידועות כמעט לכולם. החור באוזון שנגרם בעיקר מנפיחות של בקר, שטחים חקלאיים רחבים ברחבי העולם המנוצלים אך ורק לגידול המזון של הבקר וכיו'". מה שמטריד אותו יותר זה דווקא שלב הביניים שנקרא צמחונות. “גם אני התחלתי כצמחוני" הוא מתוודה "עד שהבנתי, שאידאולוגית אני לא מכסה בעזרת זה כלום. כי תעשיית ייצור החלב והביצים אכזרית לא פחות משחיטת בקר”.

לאנשי בודהה בורגר אין שום כוונה להיות מיסיונריים. הם פשוט רוצים לתת אלטרנטיבה בריאה לאוכל המהיר ולמי שכן ראה את האור, להעניק מקום לאכול מה שבא לו מהתפריט. “כשאני הולך למסעדה, אולי מנה אחת מהתפריט השלם אני אוכל לאכול וגם זה לא בטוח. כמעט הכל נעשה עם ביצים ומוצרי חלב. הבודהה מהבחינה הזו הוא גן עדן לטבעונים". מתגאה כוכב.

גבינה מקמח חומוס

התפריט של סניף יהודה הלוי מכיל כ- 30 מנות. זה המון. רק תחשבו על זה שכל רוטב בהמבורגר הטבעוני נעשה במיוחד והגבינה בטוסט נעשית מקמח חומוס, חלב סויה שמרי בירה ושמן קנולה. אין הרבה מרכיבים שנקנים בצורתם הסופית, את הכל צריך צוות הבודהה להכין במיוחד. זו הסיבה שהמקום עובד בהגשה עצמית. “העדפנו לקחת את כוח העבודה למטבח" מסביר כוכב "הרבה מהצוות הם פעילי אנונימוס שעוזרים לנו”.

ברור שיש כאן אידאולוגיה. אבל לעוברי אורח היא לא מוטחת בפנים. אם תתעניין תקבל תשובה בשמחה, אבל בהחלט אפשר לקפוץ לבודהה, רק כדי לאכול המבורגר טעים ובריא.

מומלצים במיוחד ההמבורגרים של בודהה (18 ש"ח לרגיל, 24 ש”ח לכפול), הטוסט עם הגבינה הטבעונית שמגיע עם שלש תוספות לבחירה (18.5 ש"ח), מרק מיסו שמגיע בקערה ענקית (16 ש"ח), השייקים הביזארים והטעימים (14,16,18 ש"ח בהתאם לגודל הכוס) ואפשר גם לקחת הביתה קרקרים ועוגיות ארוזים בשקית (9 ש"ח).

המחירים בבודהה לא תואמים את ההשקעה במזון והם צפויים לעלות טיפה במהלך פברואר אך עדין יישארו זולים יחסית.

כיאה לאידאולוגיה, גם עיצוב הסניף ביהודה הלוי ברוח המחזור. ממחסן עצים במושב בצפון הובאו קרשים שמהם נבנו הדלפקים, הכיסאות והשולחנות ששולבו בהם פחי שמן זית ישנים וצנרת ברזל ישנה. חומרי הגלם אוחדו יחד לסימפוניה עיצובית נעימה, בעלת לוק המזכיר את אומנות הפופ-ארט. המחירים הזולים, הבריאות השופעת, האווירה הנעימה והצוות הנחמד בהחלט הופכים את המקום לשווה ביקור.

הסניף באבן גבירול מציע תפריט מצומצם של המבורגרים, טוסטים וסלטים. ביהודה הלוי תמצאו גם מרקים ומנות יומיות משתנות.

בודהה בורגרס, יהודה הלוי 21, ת"א, טל': 03-5101222. רח' אבן גבירול 86, ת"א, טל': 03-5223040.

שייק בננה, תמר ופקאן נוסח הבודהה

1/4 ליטר חלב סויה
1 בננה
4 תמרים לחים
6 קוביות קרח
6 פקאנים מסוכרים
5-6 גבעולי פטרוזיליה כולל העלים
שמים הכל בבלנדר וטוחנים. כדי להנות מכל המרכיבים התזונתיים של השייק עדיף לשתות אותו מיד כשהוא מוכן.

טיפ לשדרוג הפן הבריאותי של השייק:
ניתן לקחת גרגרי פשתן טריים ולטחון במכונת קפה. להוסיף את הגרגרים הטחונים לבלנדר לפני ערבול המרכיבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully