וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה וחצי? הייתם מתים

ענת ברק

7.2.2008 / 15:11

אאוץ'! מה עקץ את ענת ברק ברגל? זו מסעדת בליני שהתחילה להתנהג כמו מלכודת תיירים

מסעדת בליני ממוקמת במרכז הרחבה של סוזן דלל- מרכז תרבות הפועל בשכונת נוה צדק בתל-אביב כבר כמעט 20 שנה, ומושך אליו מידי יום קהל שמגיע לצפות בהופעות המוצגות באולמות השונים. המסעדה האיטלקית פועלת כבר 13 שנים. במקום השיקו לאחרונה תפריט חורף חדש לצד התפריט הקבוע של המסעדה.

האווירה כפרית ביתית, העיצוב פשוט ומזמין בצבעי עץ וירוק כהה, עם מפות משובצות וריח של גזרי עצים הבוערים באח ,תוכלו לסעוד מנות איטלקיות קלאסיות וגם כאלה שהן לא ממש . המיקום בלב השכונה היפה ביותר בתל אביב ,בליבו של מרכז האומנות והתרבות מוסיף אווירה נעימה ומספק נוף יפיפה לסועדים.

אל בליני הגעתי ביום סוער במיוחד, יום קלאסי לביקור במסעדה שיש בה אח מבוערת המפיצה חום נעים. התחלתי עם מנה של פטריות פורטבלו ביין מרסלה שהיו די סתמיות, אבל הגיעו עם לחם פרשוטו מצויין. מרביולי השרימפס רק טעמתי, שכן מיד בנגיסה הראשונה (מדובר ברביולי גדול)כל המילוי ,שכלל בתוכו שרימפס, קרם מסקרפונה ופרנו, נשפך החוצה, כך שנותרה לי בצלחת פיסת בצק פסטה מיותמת ולצידה מלית שמנת עם פיסות וורודות של שרימפס בטעם חזק מידי של אניס. ריזוטו האנטריקוט אופיין במרקם מדוייק, אם כי הכיל יותר מידי חמאה ומעט מידי אנטריקוט, מדובר במנה שאי אפשר לקחת ממנה יותר מכמה ביסים מבלי להתוודע לעולם המופלא של תופעות הלוואי

לא משתדלים

קיווינו לשיפור במנה העיקרית, אבל כגודל הציפיות גודל האכזבות: צלעות הכבש שהוגשו נצלו יתר על המידה והגיעו קשות ומפוחמות וכמעט בלתי ניתנות ללעיסה. כבד העוף היה לא רע, אך היה זוכה ליותר כבוד לו היה מגיע על פירה עשוי היטב ולא על גושי תפו"א לא מבושלים. אוסובוקו הטלה היא מנה לא רעה בכלל, אם כי מתאימה לכאלה שאוהבים בשר עם תיבול מתוק.

בליני נותנת הרגשה של מסעדה שלא משתדלת מידי עבור סועדיה. המיקום המצויין שלה מהווה ממילא מקור משיכה למבקרים שלרוב שהפרוטה מצוייה בכיסם (מחיר למופע בסוזן דלל נע בין 150 ל300 שקל). כמו מסעדת תיירים טיפוסית הנמצאת במיקום מעולה היא גובה מחירים מופקעים ביחס לתמורה שהיא נותנת, (כבד עוף ופירה ב-79 שקל). המסעדה יושבת על המשבצת של מסעדה איטלקית מסורתית בסגנון כפרי, טוסקני. הסגנון הקלאסי הוא כנראה אחת הסיבות שבבליני לא תמצאו מנות מפתיעות או מקוריות, אלא בעיקר מנות פשוטות שמוכרות לנו כבר שנים . לאור העובדה שאין מסעדות רבות השומרות על צביון קלאסי תוך ויתור על זרם הפיוזן או על סגנונות חדשנים אחרים, הקונספט מבורך בעיני ,רק חבל שבבבליני כשאומרים קלאסי מתכוונים ליקר, סתמי ולא מוקפד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully