וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתהיי לי הסכין

רוני מולה

18.2.2008 / 14:53

דקה עם המשחיז הביתי החדש של גלובל ותמצאו את עצמכם נפרדים לשלום ממשחיז הסכינים הוותיק והנרגן

מיטב השפים של המסעדות בארץ, ביניהם ישראל אהרוני, מאיר אדוני מ'כתית' , שאול בן אדרת מ'קימל' ועוד אנשי אוכל ומסעדנים רבים הגיעו אתמול להשקת משחיז הסכינים המשופר מבית GLOBAL ולצפות באומן הסכינים, מינו סאן כשהוא מלמד את אומנות ההשחזה.

מינו סאן, הלא הוא מר גלובל בכבודו, לא נראה כך אבל גילו כמעט מגיע לשבעים. בחיוך מבויש ואנגלית קצרה הוא עומד נבוך אל מול הקהל הגדול ובשקט מתחיל בהדגמת ההשחזה: "סכין יפנית היא לא סכין אירופאית. סכין יפנית חייבת להיות חדה יותר, כי היפני צריך כל הזמן לחתוך, לחתוך, לחתוך. זה חלק מהתרבות" הוא מסביר.

באבן ההשחזה משתמשים בדרך כלל במסעדות, שם באמת חותכים וחותכים כל הזמן. מינו סאן נותן דגש על זווית ההשחזה, שצריכה להישמר ב- 15 מעלות ועל האחיזה.

לחובב הבישול הביתי, שלא עומד וחותך כל היום, אין צורך באבן השחזה, הוא יכול להסתפק במשחיז החדש והביתי של GLOBAL. המשחיז, בנוי מידית שאוחזת מארז פלסטיק ובתוכו שתים או שלוש אבנים, בצורת גלגל כל אחת במידת השחזה שונה.

במטבח הפרטי (שחותכים בו הרבה) ניסינו סכין שלא שויפה מזמן. על פי הוראות היצרן צריך לעבור תחילה כשמונה פעמים באבן הכחולה, ואחריה באבן החומה (הבינונית) ולסיום עם עוברים עם האבן הצהובה. מדובר בפעולה פשוטה שארכה מקסימום דקה במינימום מאמץ. הסכין הושחז ועמד בכבוד במבחן העגבנייה שפעם היתה נמעכת מהסכין ועכשיו נחתכת ברגע וללא מאמץ. שווה קנייה למי שכבר מצא את עצמו רץ למשחיז.

משחיז 2 גלגלים: 204 ש'
משחיז 3 גלגלים: 369 ש'

להשיג בסניפי לובלינסקי :
המלך ג'ורג' 14 ת"א טל: 03-5284860
קיבוץ גלויות 32 ב' ת"א טל: 03-6811007
שד' הגעתון 30 א' נהריה טל: 04-9924271

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully