וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלה כאלה

לרה רוטר

31.3.2008 / 12:44

זה לא שנופפו מולנו בהשראות עמוקות מהמיתולוגיה היוונית ומיד התעלפנו. שמלות הכלה של הילה גאון הן יפות באמת, אפילו עמוקות

החנות החדשה של מעצבת שמלות הכלה, הילה גאון (37), שנפתחה ברח' טשרניחובסקי בתל אביב, היא דוגמה טובה מאד למה שנקרא "קונספט". החולף באקראי על פני חלון הראווה, נמשך להציץ פנימה. שורת השמלות התלויות בחצי גורן באמצעו של החלל נדמות כרוחות רפאים על הרקע הכהה של קירות החנות האפלולית. שיחה עם גאון מבהירה שהאסוציאציה הזו מכוונת ומנומקת.

ההשראה של גאון לעיצוב השמלות באה מסיפורי המיתולוגיה היוונית והרומית. הקולקציה שלה נחלקת לשש קבוצות שלכל אחת מהם אחראית אלה מיתולוגית אחרת. הנימפה אקו (ECHO), ששמה נגזר מסיפור אהבתה לנרקיס, היא ההשראה לליין השמלות בסגנון הרטרו. סיפורה של אקו הוא טרגי ומסמל אהבה שלא תוכל להתממש לעולם. מכיוון שאקו לא יכולה היתה לדבר עם נרקיס, החליטה להסתפק רק בהבטה עליו. היא עקבה אחריו אך הקפידה שאותה לא יראו. במהלך שיטוטיו, אבד נרקיס וקרא "האם מישהו שם?” אקו, כמובן לא ענתה.

האלות ניקס (NYX) והמרה (HEMERA) הן אם ובת שחיו באותו הבית אך מעולם לא נפגשו. ניקס המסמלת את האפל והליילי והיא ההשראה לשמלות שעיצבה גאון בסגנון שנות ה-20. בהשראת המרה, אלת היום, עוצבו שמלות בסגנונן רומנטי וקצת וינטאג'י שכולל המון תחרות. גם כאן הסיפור הוא מעט טרגי שכן, הבת, המרה, יוצאת את הבית בבוקר ולא יכולה לחזור עד שאימה, האלה ניקס, מפנה אותו.

אחותו ואישתו של זאוס

האלה הרה (HERA), אחותו ואשתו של האל זאוס, שעשתה לו לא מעט בלגן שהרבה ממנו נבע מעצם היותה אישה מאד קנאית. היא ההשראה לשמלות בסגנון יווני עם הרבה קשירות, שילובים של בדי מט ובדים מבריקים, ליפופים בעבודת יד וכיווציי בד. יש גם דגם עם פליסה שעליו עושים קימוט. רב השמלות בליין הזה עשויות משיפון משי דק ומקומט.

בהשראת פרייה (FREYA), אלת האהבה והפריון הנורדית, המלחמה והשלום עוצבו שמלות בסגנון שובב וסקסי עם נגיעות של רטרו. בהשראת טלוס (TELLUS), אלה רומית עתיקה שלה משויך ייצור הארץ וכוח התחדשותם של החיים, גאון עיצבה שמלות כלה העשויות רבידות וקלושים מלאים משיפון משי נקי.

"אני חושבת שיפה לבחורה לחשוב שהיא אלה ביום חתונתה ומעבר לזה האלות עוזרות לי לעשות סדר בקולקציה שמונה עשרות דגמים" גאון אומרת.

הקולקציה תלויה בחנות החדשה בארון המשתרע לכל אורכה של החנות שדלתותיו עשויות זכוכית חלבית מוארת ועל כל אחת מהן פירוט סיפורן של האלות השונות. האור של הארון מול קירותיו החשוכים של החדר מספרים את אותו הסיפור שמסתתר מאחורי השמלות. שמלה לבנה על רקע אפרפר. ועדיף שכאן לא נרבה במילים.

החומרים מהם עשויות השמלות הם טאפט משי, שיפון משי, גיפורים, משי רקום, תחרות סולטיס, רקמות שוויצריות מכותנה וסאטן משי. שמלות יפות ועשויות טוב, כך גם החנות שעוצבה על ידי קארינה טולמן (הבת של טולמנ'ס), בן זוגה פיליפ טומאנק והמעצבת הגרפית נורית קניוק.

השמלות של גאון מיועדות בעיקר להשכרה וישנם גם מס' דגמים המוצעים למכירה.

מחירי השכרה:
שמלות בתפירה: 7,000-9,000 ש'
שמלות מוכנות: 5,000-6,000 ש'

הילה גאון, רח' טשרניחובסקי 21, ת"א. טל': 03-5252344.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully