וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות לא החזירו את הצימקאו

לרה רוטר

16.4.2008 / 13:06

שטראוס שפכה 4 מליון שקל על החגיגה הנוסטלגית של ממתקי עלית. לרה רוטר תוהה אם לא היה עדיף לשפר את השוקולד?

גם קבוצת שטראוס טובלת רגל בביצה המבעבעת של חגיגות ה-60 למדינה. רגל? 4 מליון שקל יושקעו בחגיגות ה-60 של מותגי עלית המתוקים, שיתבססו – איך לא – על נוסטלגיה. עלית נולדה בשנת 1933 על ידי המשפחות פורמצ'נקו, ארנס ומושביץ שהיו בעלי חזון לייסד חברת שוקולד בארץ ישראל המדברית.

מתברר שלקבוצת שטראוס ישנה חטיבה בשם "תענוג והנאה" והיא זו האחראית לסחיטה הרגשית שתבוא עלינו בימים שבין פסח ליום העצמאות. כנראה שנקודת המוצא של חטיבת התענוג וההנאה היא שאין כמו נוסטלגיה כדי לחדור למוחו של הציבור בצורה הטובה היותר. ויש אמת בדבר. דמיינו, אם תצליחו, את העטיפה שעליה הודפסה כל משפחת ברבאבא או את זו שהציגה את פופאי על רקע ירוק וטמנה בתוכה שוקולד מתוק וטעים. כווידוי אישי אומר שהעטיפות האלה אכן מזכירות לי רגעי ילדות נעימים, רק חבל שהחוויה הזכורה היא מהן בעוד שום זיכרון לא עולה בי מטעמו של השוקולד עצמו.

חזרה לשק"ם

בכל הנוגע לשוקולד, עלית משקיעה בעניין הצורני בלבד. מדובר בשוקולד חלב ומריר פשוטים ביותר המתאימים בעיקר לחיך של ילדים. לאור כל זאת מוזרה הבחירה של קבוצת שטראוס להעלות מהאוב דווקא את אריזת החייל והחיילת שיוצרה בשנות ה-60 וה-70 של המאה שעברה וארזה את השוקולד שהיה מצוי בעיקר בשקמ"יות של צה"ל. לדברי החברה, מסקר שנערך נמצא, כי 47% מהישראלים זוכרים את שוקולד חייל חיילת ולמעלה ממחציתם היו רוצים לרכוש אותו שוב. בהשקעה של כחצי מיליון ש"ח בחרה עלית להחזיר לנו נגיעה אמוציונאלית חסרת אנינות לימים שבהם המלחמה היתה מלחמה.

במסגרת פעילות קידום המכירות יחולקו ברחבי הארץ טעימות מהשוקולד שילוו בשירי ארץ ישראל וחלוקת שירונים לצרכנים מתך אוטובוס אגד ישן הצבוע בצבע ירוק צבאי.

הטוויסט, הטורטית והמקופלת יקבלו במהדורה המיוחדת אורך ועובי חדשים. הם יהיו צרים וארוכים יותר כדי לתת לצרכנים חווית ביס משודרגת בזכות השילוב הנכון בין עובי ואורך החטיף.

לא עדיף שוקולד טעים?

רק מסטיק עלמה זכה לא רק בעיצוב מחודש (בהגיעו בקופסאות קרטון) אלא שדווקא הפעם החליטו בעלית לייצרו ללא סוכר בהבדל מגרסתו המקורית. הטעם דומה. את המסטיקים ניתן יהיה לרכוש בקופסת פח שעליה מודפסות עטיפות מסטיק ישנות ונושנות כמו זו הירוקה של מסטיק לימון, זו שמופיע עליה במבי או זו הוורודה עם הציור של דונאלד דק .

"עלית" בחרה להשקיע מיליונים בעיצוב יפה וסוחט רגש במקום לנצל את ההשקעה הכלכלית, המתבקשת נוכח החגיגות, לייצור ממתקים חדשים ומשודרגים שיוכלו להוות נוסטלגיה, הן מבחינת אנינות הטעם והן מבחינת יופי העיצוב, בחגיגות הבאות שיבואו עלינו לטובה.

מחירים: מקופלת, טוויסט ארוך- 4.5 שקל, טורטית ארוכה- 3.5 שקל, מסטיק עלמה- 4.4 שקל, מארז קופסת פח המכיל חמש חפיסות מסטיק עלמה- 24.90 שקל, טבלת שוקולד חייל חיילת- 5.5 שקל, בונבוניירת רטרו- 29.9 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully