וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: סלט אשכוליות וענבים בבזיליקום וקמפרי

צבי טריגר

22.7.2008 / 0:10

דבר אחד טוב כבר יצא מהקיץ המהביל: צבי טריגר חותך סלט קייצי, מצנן ומרענן שנולד ממש במקרה

בין המתכונים האהובים עליי ביותר נמצאים אלה שנולדו במקרה: פתאום התחשק לי משהו, לא משהו מוגדר, אז ניגשתי למקרר, ראיתי מה יש שם, ופשוט השתמשתי במצרכים שהיו בבית כדי לאלתר משהו חדש, בלי מתכון ובלי שום תכנון מראש. כשזה מצליח (ולא תמיד זה מצליח), זה נפלא.

זה בדיוק מה שקרה לי עם סלט האשכולית של היום: רציתי משהו מרענן וצונן, רצוי פירותי, ועם לא יותר מדי עבודה. הפירות שהיו לי במקרר היו אשכולית אחת ואשכול ענבים. הסלט הזה, שמשלב, כמו כל סלט פירות שמכבד את עצמו, גם אלכוהול, הוא מחווה לטעמים של הקיץ (אין כמעט גלידריה שלא מציעה סורבה בטעם אשכוליות-קמפרי), למרות שהכוכבת הראשית שלו, האשכולית, היא דווקא אחת ממלכות החורף.

חשבתי על זה כשפיזמתי לי את השיר "פירות הקיץ ופירות הסתיו" של חווה אלברשטיין (שנכלל בתקליט "לונדון", משנת 1989), שבעצם המתכון של היום, אולי באופן לא מודע, נוצר בהשראת השיר הזה, שנפתח במילים האלה: "ענבים באמצע החורף / אשכולית בקיץ החם / מה הדחף מניין הצורך / לשנות סדרי עולם".

קמפרי, המשקה האלכוהולי האדמדמם והמריר שמופיע בסלט הזה כתבלין, הוא אפריטיף שמכינים מתסיסה של כ-60 מרכיבים שונים (עשבי תבלין ופירות) בתוך אלכוהול, והוא קרוי על שמו של ממציאו האיטלקי, גספרו קמפרי. קמפרי הוא בן לוויה קלאסי לפירות הדר, אולי כי קליפת תפוז היא אחד מ-60 המרכיבים שלו, והוא הבסיס לאחד הקוקטיילים הפשוטים והטעימים ביותר להכנה: 1/3 כוס קמפרי, 2/3 כוס מיץ תפוזים והמון קרח מרכיבים את מה שבעיני הוא המרענן הרישמי של הקיץ.

אני לא בטוח שהסלט הזה משנה סדרי עולם, אבל אני מבטיח שהוא מאוד טעים ומרענן. הוא טעים מאוד כך, בפני עצמו, אבל גם מעל גלידה נייטרלית יחסית בטעמה, כמו גלידת וניל או סורבה יוגורט. הוא גם מצויין עם כף שמנת חמוצה, יוגורט או קצפת, ואם תפזרו עליו מעט גרנולה איכותית הוא ממש לא יתלונן.

מתכון: סלט אשכוליות וענבים בבזיליקום וקמפרי

המצרכים למנה אחת:
1 אשכולית לבנה, קרה
10 ענבים שחורים, קרים
1 עלה בזיליקום
¼ כפית תמצית וניל איכותית
כף קמפרי

ההכנה:
1. מפרידים את האשכולית לפלחים: חותכים את שני בסיסי האשכולית, מעמידים אותה על אחד מהם, וחותכים אנכית את הקליפה, סביב-סביב, כך שבשר האשכולית נחשף. לאחר שהאשכולית מקולפת לגמרי (חשוב להרחיק את כל הציפה הלבנה), מחזיקים אותה ביד אחת מעל הקערה שבתוכה נכין את הסלט, ומחלצים את הפלחים בעזרת סכין חד על-ידי חיתוך ליד הקרומים שעוטפים את הפלחים (ראו תמונה). נותנים לפלחי האשכולית לנשור לתוך הקערה, יחד עם המיץ שמטפטף מהאשכולית תוך כדי הפעולה. כשמסיימים לחלץ את כל הפלחים, מועכים חזק את שאריות האשכולית שנותרו ביד, וסוחטים את כל המיץ שנשאר אל תוך הקערה. זורקים את השאריות.

2. חוצים את הענבים ומוסיפים לקערה.

3. מגלגלים את עלה הבזיליקום לגליל, ופורסים אותו דק. כך מתקבלות רצועות דקות וארוכות של בזיליקום. מוסיפים אותן לקערה.

4. מוסיפים לקערה את תמצית הווניל ואת הקמפרי, מערבבים בעדינות, כדי לא לשבור את פלחי האשכולית, ומגישים. אפשר גם להכין כמה שעות מראש ולשמור במקרר עד ההגשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully