וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעשות או לקנות: סביח

רוני מולה

16.10.2008 / 0:01

בעודה מתלבטת אם לעמוד בתור אצל השכונתי, או להעמיד ביצים על הפלטה, החליטה רוני מולה לפנות אל המומחה לסביח - יוסי, אבא שלה

סוף הקיץ הגיע ועונת הסביח בפתח (פשוט כבר לא כל כך נורא לאכול עמבה). לכבוד הארוע המרגש אני שמחה לארח את יוסי מולה שמכין (לדעתי המשוחדת בעליל) את הסביח הטוב ביותר.

"הסביח מגיע מהבית, בכל יום שבת היינו מתעוררים לארוחת בוקר עיראקית. המשכתי לעשות סביח בבית ולא לקנות בחוץ, מאחר והעבודה בכמויות (כשקונים בחוץ) לא יכולה להיות איכותית כמו בבית, מבחינת הטיפול בפרודוקטים, בעיקר בחציל. לכן, הטריות היא הטעם של הבית והפער הוא מאוד מהותי."

לעשות:

הכמויות הן לעשרה אנשים, כי אי אפשר לדעת מי יבוא בשבת בבוקר, ומה שלא יהיה, עדיף שלא יחסר:

כסף: 24 ביצים: 22 ש', 4 חצילים: 10ש', שמן טיגון: 10 ש', טחינה: 8 ש', לימונים: 5 ש', פטרוזיליה: 2 ש', מלפפונים: 10 ש', עגבניות: 8 ש'. סה"כ: 75 ש' (בערך 7.5 לאדם)

זמן: עבודות מטבח (שלי): חצי שעה, עבודות מטבח (של הביצים בסיר): שש שעות בסיר לחץ או לילה על פלטה.

תוצאה: הביצים מאוד חומות ואין בהם את הטעם הרך של החלבון שלא עבר שעות בסיר, החציל לא ספוג אבל לא יבש מדי ולא צריך להתנצל על מנה שניה או שלישית.


סביח ל- 10 אנשים

חומרים:
24 ביצים
6 חצילים
20 פיתות
טחינה

הכנה:
1. לילה קודם: מניחים את כל הביצים בסיר עם מים ומביאים לרתיחה. משאירים לילה שלם לבישול על אש קטנה תוך שמקפידים לבדוק את המים כל פעם. או פשוט לשים את הביצים בסיר לחץ לפחות ל- 6 שעות.

2. מכינים את החצילים, ואסור לפסוח על שום שלב: קולפים את החצילים ופורסים אותם לאורך (חשוב מאוד!) ברוחב של פחות מסנטימטר. מניחים על תבנית עם נייר סופג וממליחים את החצילים. נותנים להם להתחמם בשמש בערך שעתיים. לפני הטיגון טופחים עליהם עם נייר סופג כדי להוציא את כל שאריות המלח והמים.

3. מכינים טחינה: אין חוקיות. טחינה, קצת מים, הרבה לימון, הרבה שום, הרבה פטרוזיליה. כמה שאתם אוהבים.

4. מחממים שמן עמוק (בערך 4 ס"מ) במחבת. מחכים שהשמן רותח ומניחים את החצילים. בודקים את החצילים אחרי 2 דקות והופכים. מוציאים את כל החצילים. כשהמחבת נקיה מחצילים היא צריכה להתחמם שוב ורק אז נכנס סיבוב נוסף לשמן.

5. כל אחד מכין לעצמו את הפיתה האולטימטיבית: חלק חוצים את הביצה, חלק מועכים אותה עם הסלט. הכי טרי שיש.

לקנות

כסף: בין 13 ל- 20 ש'.

זמן: תלוי בשעה וביום, לפעמים תור יכול לקחת גם 20 דק'.

תוצאה: הפיתה רכה ונאכלת כמובן במהירות. לא בכל מקום. במשך כל השנים אני אוכל בסביח המקורי ברחוב הרוא"ה בר"ג. הוא באמת עושה הכל בעצמו בלי קיצורי דרך.

פסק דין:

אם אני רוצה משהו מהיר, בטח שאקנה כי לא כדאי להכין סביח בכמות קטנה. אבל מצד שני אני גם אוהב לעשות את זה, לטריות הביתית אין שום תחליף, והטעם הוא פער גדול.

פסק דין: מי שטרח בבוקר שבת, יאכל בשידרוג בצהרי שבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully