וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיכה דיאנא

רותם דרוב

15.10.2008 / 17:48

דוחול ספאדי פתח לאחרונה את הסניף החדש והגדול של "דיאנא"

אחות קטנה/גדולה עומדת להיפתח למסעדת דיאנא מנצרת של השף דוחול ספאדי. מדוע קטנה גדולה? מפני שהמסעדה החדשה השוכנת בשכונת אל מוטראן , פרבר של נצרת, עתידה להיהפך במשך הזמן למסעדה העיקרית של השף.

למי שלא מכיר את סיפורה של "דיאנא" או "אבו אל דוחול" בפי אלה שממש מבינים עניין, נספר שהכל התחיל בשנת 1963, מחמוד ספאדי אביו של השף דוחול ספאדי, עבד בבית הקולנוע ברחובה הראשי של נצרת, קולנוע דיאנא. כדי להשלים הכנסה, ניסה ספאדי למכור לבאי הקולנוע פיתה עם בשר שאותו הכין על האש, בתוך פיתה חמה כשמעל הכל מכסה טחינה טובה, כשראה כי טוב, שכר ביתן פיס ישן אעמד סמוך לקולנוע, העמיד סיר עם תבשילי בשר שהכינה אימו והחל להשביע את תאבונם של הצופים בהצגות היומיות, כשנפתח בנין משרדים גדול ממול לקולנוע בשנת 1974, החליט להעביר את העסק לשם ומדוכן קטנטן נהפך למסעדה גדולה והחליט לקרוא לה דיאנא על שם הקולנוע שבו עבד.

ב-1993 חיפש ספאדי האב עובד שיחליף אותו. דוחול, שגדל בין הסירים, החליק אל תוך הנעליים הגדולות של אביו והציב את המוטו כי אוכל ערבי הוא לא פחות גורמה מכל אוכל אחר. "דיאנא" הפכה לאחת המסעדות האהובות בישראל.

לחובבי בשר

ספאדי הבן מסביר את ההחלטה לפתוח מסעדה חדשה: "די מספיק, אין לי כבר לאן להתפתח. המסעדה הוותיקה ברחוב פאולוס השישי כבר לא יכולה להכיל את כל הסועדים, היא לא נוחה למגיעים אליה, הפקקים שנוצרים כשהמוני תיירים וצליינים נכנסים לעיר הם בלתי אפשריים ואני לא מדבר אפילו על הסדרי החניה". המסעדה הותיקה תהפוך לדיאנא אקספרס. לאחר שיפוץ מאסיבי ימכרו במקום מנות קטנות יותר ובשר בפיתות ולאפות, כך שאת הקבבים המפורסמים של דוחול ספדי אפשר יהיה לקחת לדרך.

כשספאדי מתחיל לדבר על המסעדה החדשה שממוקמת באחוריו של מלון גרנד-ניו שהוקם בשנת -1959 עיניו מתחילות להבריק:" תראה איזה יופי פה, איזו שכונה יפה, כמה רוגע שלווה ופרחים, איזה שקט, ממש כפר, סוף כל סוף יש פה גם חניה כמו שצריך, לא רציתי לפתוח מסעדה שניה במקום אחר, אלא רק בנצרת, העיר הזאת היא בשבילי כמו אימא, אני צריך את הקצב שלי, חנות הדגים שאני מכיר כבר שנים, אתה לא מצפה למשל שאני אקנה פטרוזליה מהירקן שאני אוהב וסומך עליו ואנייד אותה לתל אביב. כוונתי היא לייצר פה חוויה קולינרית. אני לא מעוניין שאנשים יבואו לאכול בדיאנא, יגמרו וילכו, מטרתי היא שהסועדים יאכלו לאט, ישתו יין טוב או קוקטייל ויהנו, אלו הם שתי האהבות שלי שמשתלבות היטב זה בזה – אוכל ואלכוהול, זאת חוייה אחרת מלאכול מנה שווארמה ברחוב".

התפריט של דיאנא הוא חגיגה של בשרים - טרטר קבב טלה ב-52 שקל או קרפצ'יו טלה ב-60 שקל לפתיחה, ויש גם חומוס עם בשר טלה מטוגן ב-60 שקל או קובה אשר מוגשת עם יוגורט עזים ב-5 שקל ליחידה, מבין העיקריות אפשר לבחור את הקבב טלה המפורסם ב-75 שקל או סטייק סינטה עגל ב-125 שקל ויש גם מעורב של קבב טלה וצלעות טלה ב-105 שקל או אוסבוקו או כתף טלה ב-105 שקל.

גם מחלקת הקינוחים היא פאר המטבח הערבי, עם מקלות כנאפה עם אגוזי מלך וגבינת עיזים ב-32 שקל, או כנאפה מסורתית בחמאה וגבינת עזים ב-45 שקל.

מסעדת דיאנא החדשה - מלון גרנד-ניו שכונת אל מוטראן נצרת
שעות פתיחה – א'-ש' 12:00-24:00
טלפון: 077/5156168

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully