וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת ביאליק: על הספר "קופסת העוגיות שלי"

תמר ביאליק

4.2.2009 / 0:01

נחשו מה? לבני סיידא יש ספר חדש והפעם יש בו אסופה משובחת של מתכוני עוגיות. תמר ביאליק מסירה את הכובע וניגשת להדליק את התנור

שוב הגיע לפתחי ספר חדש מאת התרנגולת שמטילה ספרי בישול, בני סיידא. אני מוכרחה לומר שבדרך כלל, וזאת כבר הפעם הרביעית (!) שאני נדרשת לספר שלו, אני נותרת די מסויגת. לרוב הז'רגון המתלהב שלו (כל העוגיות "נימוחות", כל הריחות "מטריפים" וכל הטעמים "ממכרים"); המתכונים האקלקטיים ונטולי הברק (אם כי מאוד יעילים) שהוא מציע, והמראה הבנאלי של ספריו, לא ממש מדברים אלי. עם זאת אני מורידה את הכובע בפניו על ההתמדה, על המתכונים הפשוטים שתמיד מצליחים (וזה מה שחשוב), על המכירות היפות ועל הקליעה פעם אחר פעם לצרכיה האמיתיים של עקרת הבית הישראלית הממוצעת.

על כך תמיד מגיע לסיידא שאפו גדול. והעם, בכל מקרה מצביע ברגליים. עד כאן במה שנוגע ל"בדרך כלל", אלא שהפעם אני מוכרחה לומר שהספר החדש דווקא מוצא חן בעיני מאוד. מדובר בספר פשוט ויפה המציע, כמה אלמנטרי ועם זאת כמה נחוץ, המון מתכונים משובחים ונוחים במיוחד של עוגיות שכיף לשמור בקופסא. נכון, זאת לא הפעם הראשונה שיוצא לאור ספר כזה, אבל כאן תמצאו אסופה משובחת, נרחבת ונוחה מאוד לתפעול. גם הצילום והסטיילינג התעלו הפעם על עצמם, וצילומי העוגיות בתוך קופסאות הרטרו הססגוניות עושה את העבודה, ובהחלט מפעיל את הבלוטות ועושה חשק לגשת למטבח ולהתחיל לערב ולקרוץ (תמיד רציתי להשתמש במילה הזאת) עוגיות בשלל צורות וטעמים. אני חובבת עוגיות גדולה, כי זה טעים וזה גם נחמד שאפשר לאפות אותן ברגע של רצון טוב ונחת, והן מספיקות להמון זמן ולשליפה בשעות מצוקה (אם לא מחסלים אותן ביום הראשון כמובן). זה ספר ממש מוצלח לחובבנית כמוני, שרוצה להיכנס לעניינים ולהתחיל לתת עבודה, במקום להתעלק על עוגיות של אחרים. לי כבר ברור שאני אשתמש בספר די הרבה, ואם לי העוגיות הצליחו מעל ומעבר למה שציפיתי, חזקה עליכם שגם לכם זה ילך מצוין.

הספר מסודר בפשטות וביעילות לפרקים המציעים מבחר אדיר של עוגיות: פשוטות; של שוקולד; עם אגוזים ושקדים; עוגיות ממולאות; חיתוכיות וגם עוגיות ללא אפיה ועוגיות מלוחות. כל המתכונים נגישים, עם רשימת חומרים זמינה ולא מסובכת, חלוקה נוחה לשלבים והוראות שיובנו לכל הדיוט אפיה. הפעם היתרונות של הסיידא באים לידי ביטוי בלי החסרונות. מדובר בספר בהיר, נעים ופשוט מוצלח. טוב למי שלא אוהב להתעסק עם אפיה מסובכת, אבל אוהב שביתו יפיץ מדי פעם ארומה נעימה של מאפים; טוב למי שצריך לשלוח עוגיות לילדים בצבא, וטוב למי שאוהב לארח על עוגיות תוצרת בית, ובקיצור – טוב לכל חובב עוגיות (ויש מי שלא?).

קופסת העוגיות שלי - בני סיידא. מודן הוצאה לאור. 98 ש'.

מדפדפת במהירות

חידושים: הרבה עוגיות קלאסיות, לצד רעיונות נחמדים ומפתיעים

נוחות עבודה: ברור. מאוד

מתכון מנצח: לאחר לבטים גדולים קבלו שניים. הראשון הוא הפשוט ביותר בספר ומצוין גם להכנה עם ילדים – ביסקוויטים, עמוד 16; ואילו השני טעים במיוחד. עוגיות חמאה פריכות עם שקדים פרוסים, עמוד 80

עוגיות חמאה פריכות עם שקדים פרוסים

ל-35 עוגיות

המרכיבים:
11/2 כוסות (210 גרם) קמח, מנופה
125 גרם חמאה רכה
2 חלמונים
1/2 כוס (60 גרם) אבקת סוכר
1 כף ברנדי

לציפוי:
2 חלבונים, טרופים
100 גרם שקדים מולבנים, פרוסים

תבנית התנור, מרופדת בנייר אפייה

אופן ההכנה:
1. שמים במיכל מעבד?מזון את כל מרכיבי העוגיות ומעבדים לבצק אחיד; אם הבצק רך מדי, מוסיפים מעט קמח. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ושומרים במקרר שעה.

2. מחלקים את הבצק לכ-35 כדורים וצרים מהם מעין קציצות אליפטיות קטנות. טובלים בחלבונים ואחר כך בשקדים הפרוסים, מהדקים היטב את השקדים לעוגייה. מניחים בתבנית ושומרים במקרר שעה נוספת.

3. מחממים תנור מראש לחום בינוני (180 מעלות צ.). אופים כ-25 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. מצננים ומאחסנים בקופסה אטומה.

ביסקוויטים

עוגיות פשוטות בצורות שונות, שמכינים בעזרת חותכים מסוגים שונים ובגדלים משתנים. הבצק פריך מאוד. כמות העוגיות תלויה בגודל החותכים.

100 עוגיות

המרכיבים:
31/2 כוסות (500 גרם) קמח, מנופה
200 גרם חמאה רכה
1 שקית אבקת אפייה
2 ביצים
1 כוס סוכר
קליפה מגוררת מלימון גדול

לציפוי:
5-4 כפות סוכר

4-3 תבניות התנור, מרופדות בנייר אפייה

אופן ההכנה:
1. שמים בקערה את כל המרכיבים ולשים לבצק אחיד. משהים חצי שעה.

2. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות צ.). מחלקים את הבצק ל-3 חלקים. מקמחים משטח עבודה ומרדדים כל חלק לעלה דק בעובי 3 מ"מ. בעזרת חותכנים שונים, צרים מהבצק צורות מגוונות.

3. מניחים בתבניות ובוזקים על העוגיות מעט סוכר. אופים כ-25 דקות עד שהעוגיות מזהיבות. מצננים ומאחסנים בקופסה אטומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully