וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים שלך פוקאצ'ה

גלי רבינק

15.2.2009 / 14:08

עם ידע בסיסי בהכנת חביתה וסלט גלי רבינק יוצאת לבדוק סדנאות בישול במדור חדש. והשבוע הכל על המטבח האיטלקי סיציליאני בקוק סטור

אמא שלי אוחזת באידיאולוגיה קולינרית שתמציתה: "העיקר האסתטיקה" . בימות הקיץ החמים היא עוקרת בכף פריזאית עיגולים מדויקים מליבו של האבטיח,בשבועות היא שולפת מהמזווה פרופס של שיבולים ומגל ומציבה במרכז השולחן לקול קריאת העידוד "הו.. עכשיו זה מושלם" ולפעמים היא מרבעת ביצים עם מכשיר שקנתה מערוץ הקניות. עם המורשת הזו ורפרטואר אישי של חביתה וסלט אני מגיעה לסדנת הבישול הראשונה שלי. שלוש שעות של בישול איטלקי סיציליאני,בחנות קוק סטור ברחוב ביאליק המפויח ברמת גן
.
המטבח הסיציליאני מתגלה כמטבח שמוותר על קוד לבוש קפדני ומעדיף כפתור שנפתח במכנסיים בתום הארוחה. מנות ביתיות מהנות ופשוטות מחומרי גלם מקומיים וטריים שמצויים באי ובשפע :ירקות ,פירות הדר, גפנים, אגוזים, שקדים, שמן זית, צלפים והרבה פרות ים ודגים.

סיציליה הטמפרמנטית מחזיקה ברשימת אקסים ארוכה שבאו, ראו, כבשו והשאירו כסובינירים במטבח, השראה ערבית, צרפתית וים תיכונית. וכך קוסקוס,מעט חריף,שמן זית ופסטה משתלבים בה יחדיו.

מתחת למצנפת

השפית בל קפצן, בוגרת קורדון בלו ,מתמחה בסגנון ים תיכוני, משמשת כיועצת קולינרית של חברות ובעלת קייטרינג בוטיק. עם קילומטראז' של 12 שנה בהדרכת סדנאות אוכל, היא מסבירה בתנועות ידיים גדולות ובהתלהבות על התבלינים, הבישול הסיציליאני וגורמת להכל להראות פשוט וזמין.

מלפניי ומצדדיי

לפי מדגם לא מייצג, סדנת בישול היא מתנת יום הולדת אולטימטיבית ואני מוקפת בזוגות של בשלנים חובבים שמברכים זה את זו במזל טוב. זוג ארגנטינאי מתוק שחגג 50 שנות נישואין חלק איתי קרש חיתוך והתנהל בתיאום מושלם לצלילי פס הקול "מי אמור ,תעביר לי את הגזר" וצחקוק לנוכח כישורי המטבח הקלוקלים שלי.

הדבר הכי חשוב שלמדתי:

לא להיאחז במתכון. אם אין במקרר פטרוזיליה אל תחששו לשים נענע במקום, אם טרם רכשתם פוד פרוססור משוכלל בגווני רטרו גם בעזרת מכתש ועלי אפשר להכין רוטב פסטו טרי וטפנד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

שווה את הכסף?

249 שקלים לאדם. בימות צנע אלו, אני מתקשה לומר זאת, אבל הכנת שלל המנות והארוחה בסוף הסדנא עם היין האדום ,השמפניה והדוגי בג הביתה. בהחלט שווה את הכסף. כל עוד אתם מצליחים להתאפק ובהפסקה שניתנת במהלך השיעור אתם לא קונים את כל הגאדג'טים והסכינים החדות שמציעה החנות.

*סדנאות הבישול הסיציליאני מתקיימות בקוק סטור אחת לחודש. הסדנה הבאה ב-3/3 ומחירה 249 שקל. רח' ביאליק 10, רמת גן, טל': 03-6700040

מתכון: ברבוניה בצלפים בניחוח לימונים

חומרים:
חצי קילו פילה ברבוניות
1 כוס קמח
עשבי תיבול ( תימין, רוזמרין)
רבע כפית תבלין צ'ילי חריף (לא חובה)

לרוטב:
צנצנת צלפים קטנה (כחצי כוס)
רבע כוס שמן זית
כוס פטרוזיליה
לימון שלם עם הקליפה
2 שיני שום
מלח,פלפל שחור
ניתן להוסיף חצי צנצנת אנשובי (כשלושה דגי אנשובי)

אופן ההכנה:

1. מחממים מחבת עם שמן, מתבלים את הקמח עם מלח ופלפל ומקמחים את הברבוניות בתערובת הקמח.

2. מכניסים לשמן חם עד שהן מזהיבות.

3. את כל חומרי הרוטב טוחנים במעבד מזון ומגישים לצד הברבוניות המטוגנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully