וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה שבפנים

צבי טריגר

3.3.2009 / 0:01

צבי טריגר נערך לסופות עם מרק מכל מה שיש במקרר. כי מי שאוכל לבד מוצא את עצמו לפעמים עם לפת וכרישה מיותמות

ביום חמישי שעבר, אחרי שגמרתי את שארית פודינג האורז שהיה במקרר, הוצאתי ממנו את כל הירקות שהיו בו, כאלה שבדרך כלל מוסיפים למרק. השמיים כבר התקדרו והיה אביך וצהוב, והייתה באוויר תחושה שצריך להתכונן לסערה. ומה יותר מתאים ממרק עשיר וחם כדי להעביר סוף שבוע סוער בבית?

היו במקרר המון כרשות ולפתות שקניתי כמה ימים קודם, ולכן שקלתי, לרגע, להכין מרק כרישה ולפת, שילוב קלאסי מהמטבח הצרפתי (בתוספת תפוחי אדמה וחלמון ביצה שמעבה את המרק). אבל אז הייתי צריך לוותר על הגזר, הפלפל האדום, התרד ושתי סלסלות הפטריות שהיו גם הם במקרר. ובכלל, מצב הרוח שלפני הסערה היה מצב רוח של אילתור, ושל משהו פשוט ובסיסי, ולא של מרק קרם מעודן ומוקפד. מתכוני מדע מדוייק דורשים מעט פחות תוהו ובוהו, חיצוני ופנימי.

אז התחלתי לקלף, לקצץ, לאדות ולבשל. הוספתי גם כוס יין אדום מבקבוק שנפתח יומיים קודם, וגם ארבע שוקי עוף שקניתי בבוקר ותיכננתי לצלות בגריל, שיהיה. בתוך פחות משעה, זה מה שיצא:

מרק "מה שהיה במקרר" (מרק עוף וירקות)

המצרכים ל-4 מנות:
¼ כוס שמן זית
3 כרישות, החלק הלבן בלבד
4 שיני שום, קצוצות גס
2 לפתות בינוניות
4 גזרים
1 פלפל אדום
צרור תרד טרי
2 סלסילות פטריות שמפיניון
עלים מ-6 ענפי תימין
4 שוקי עוף
2 עלי דפנה
מלח
פלפל שחור
1 כוס יין
5 כוסות מים או ציר ירקות או ציר עוף

ההכנה:
1. מחממים בסיר גדול את שמן הזית. חוצים את הכרישות לאורכן, ופורסים דק. מוסיפים לסיר. מערבבים ומאדים כ-5 דקות על להבה בינונית, עד שרצועות הכרישה נעשות שקופות ומתרככות מעט. קוצצים דק את השום, ומוסיפים אותו ואת עלי התימין.

2. מקלפים את הגזרים ופורסים לטבעות די עבות. מוסיפים לסיר, ומערבבים. מקלפים את הלפתות, חוצים לאורך ופורסים. מוסיפים לסיר. חוצים את הפלפל האדום לאורך, מרחיקים את העוקץ ואת הגרעינים. פורסים לרצועות, ומוסיפים לסיר. מערבבים.

3. מנקים את הפטריות, משאירים את הקטנות שלמות וחוצים את הגדולות. מוסיפים לסיר. מתבלים במלח ובפלפל. ממשיכים לאדות על להבה בינונית כ-5 דקות, תוך כדי ערבוב מפעם לפעם.

4. מוסיפים את העוף, עלי הדפנה, היין והמים (או הציר). מגבירים את הלהבה ומביאים לרתיחה. כשהמרק רותח, מנמיכים את הלהבה, מכסים את הסיר חלקית, ומבשלים כ-40 דקות.

5. כשהמרק מוכן מכבים את הלהבה, וזורקים לסיר את עלי התרד השטופים. מערבבים, מכסים, ומשהים ל-5 דקות.

הערות וגיוונים:

1. אם אין כרישה, אפשר להשתמש בבצל לבן גדול.

2. ניסיתי את המרק גם עם קולרבי, ויצא מעולה. אפשר להשתמש בו במקום הלפת, או בנוסף. גם שורש סלרי יהיה מעולה.

3. אם יש מקלות סלרי, אפשר לקצץ דק שלושה-ארבעה, ולהוסיף לסיר בשלב 2.

4. שמיר, פטרוזיליה וכוסברה גם יצטרפו בשמחה לחגיגה בסיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully