וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם יפנים אוכלים לפעמים לבד

צבי טריגר

24.3.2009 / 0:02

סושי לא ממש בא בחשבון לרווק שאוכל לבד. צבי טריגר עושה וריאציה עם המטבח היפני עם סלט תרד בטחינה, שומשום וסויה

קשה להכין סושי לאדם אחד: צריך לאכול אותו מייד, ואי אפשר כמעט להכין אותו בכמויות קטנות. בגלל השימוש באורז בהכנת גלילי הסושי, צריך מעט מאוד דגים כדי להכין כמות גדולה, ואיזה מוכר דגים יהיה מוכן למכור 50 גרם פילה של דג כדי שתכינו רק רול אחד או שניים לעצמכם? שלא לדבר על ריח הדגים שדבק באצבעות שעות אחר כך, והכול בשביל מנת סושי. עדיף כבר להזמין משלוח, רוב הסיכויים שזה גם יהיה יותר טעים.

אז הנה דרך להשתמש באסתטיקה היפנית וליצור רול, אמנם לא של דג, אבל מאוד אלגנטי וטעים. והבונוס: אין שום בעיה להכין אותו לאדם אחד. למעשה, כיוון שהתרד מצטמק מאוד בזמן הבישול, אפשר מצרור של תרד שנמכר בשוק, או משקית של תרד טרי ושטוף מהסופר להכין מנה אחת, אולי שתיים לכל היותר, ולא צריך להרגיש משונים כשקונים כמות זעירה של חומר הגלם.

מתכון: סלט תרד בטחינה, שומשום וסויה

המצרכים (ל-2 מנות קטנות, או אחת גדולה):
חבילת עלי תרד שטופים ויבשים
מעט טחינה גולמית
מעט רוטב סויה
מעט שומשום

ההכנה:
1. מרתיחים מים בסיר גדול. בינתיים, מכינים קערה גדולה וממלאים אותה בקוביות קרח ובמים. כשהמים רותחים, זורקים לתוכם את כל עלי התרד. בעזרת כף מחוררת משקיעים אותם במים, וסופרים 30 שניות. מעבירים את כל העלים מייד לקערה עם מי הקרח לדקה-שתיים.

2. מוציאים את התרד ממי הקרח, וסוחטים בכוח מעל הכיור, עד שכל המים יוצאים. תוך כדי סחיטה דוחסים את העלים ומעצבים אותם לגליל. מניחים את הגליל על קרש חיתוך, ופורסים אותו ל-4 עד 6 פרוסות עבות. מעמידים את הפרוסות על צד החתך, מטפטים עליהן מעט רוטב סויה, מעט טחינה גולמית, ומפזרים שומשום. מגישים מייד.

הערות וגיוונים:

1. אפשר לקלות את השומשום מעט במחבת טפלון יבשה, עד שהוא מזהיב ומפיץ ריח, ואז לפזר על התרד.

2. אפשר לטפטף כמה טיפות סילאן תמרים על הטחינה הגולמית, ורק אז לפזר את השומשום.

3. אפשר גם להגיש כסלט ירוק רגיל – במקום לדחוס את העלים לגליל, פשוט לסחוט היטב מהמים, להניח בקערת הגשה, ולתבל בסויה, טחינה, סילאן (אם רוצים) וגרעיני שומשום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully