וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לעופיון

דנה מלמד

19.6.2009 / 7:00

דנה מלמד מצאה את עצמה משתתפת בתחרות עוף וסויה, למרות שאין לה סימפטיה לאף אחד מהמרכיבים. בכל זאת נולד מזה מתכון חדש

לפני כשנה נתלה שלט במסעדה בה אני מבשלת, המכריז על תחרות סלטים בה מוזמנים לקחת חלק כל בשלני המקום. אמנם לא הייתי מצוידת ביותר מידי ידע ובעיקר לא בביטחון, אבל נחישות טוטאלית דווקא הורגשה. רציתי לזכות וזכיתי. תחושת ניצחון היא תחושה נהדרת: מחיאות הכפיים, הטלפון הראשון שבו בישרתי לילדים "אמא זכתה במקום ראשון!" , ואפילו קריאות השמחה מילאו אותי גאווה. הוכחתי לכל העולם וגם לי שאין דבר העומד בפני הרצון.

גם השנה, הכריז לוח המודעות במטבח על תחרות, אבל הפעם נדרשו המשתתפים להרכיב מנה מעוף וסויה. הבעיה היא שאני לא אוהבת סויה. וגם לא הרוסה על עוף. ולכן, התשוקה להיכנס למטבח ולהכין משהו מהמרכיבים האלה, כבר לא כשהייתה בעבר.

לוותר מראש ולא להתמודד בתחרות זו לא אופציה. מצד שני, אני מאמינה שכדי שדברים יצליחו, צריך לרצות אותם מכל הלב. וכאן מגיע המלכוד: מצד אחד, ברור שאני רוצה לזכות גם הפעם, ומצד שני, האמונה שזה אפשרי היא לא גדולה כמו פעם.

למזלי, מועד התחרות נדחה כבר פעמיים וכך יצא שהרווחתי עוד זמן לניסיונות עוף, אבל כל רעיון שבתיאוריה נראה מקסים, נחל כישלון בשלב הביצוע. כל מה שדמיינתי נורא מדליק ויצירתי, נפל בשלב הוספת הסויה שהשתלטה על הכל בטעמה המלוח והסינתטי.

הניצחון נראה כבר די אבוד וחסר סיכוי, וחשבתי שאם אני לא מצליחה ליהנות מהתהליך אז מה זה שווה בכלל? אבל גיליתי משהו חדש. גיליתי שכל ניסיון כושל, מלמד אותי משהו חדש וכל מנה שהולכת לפח, שולחת אותי לכיוונים חדשים. כרגע, נותרו יומיים של ניסיונות עד לתחרות. הפעם אני כבר לא מתחייבת לזכות, אבל אני מתחייבת לעשות כמיטב יכולתי. בינתיים, אני מביאה לכם מתכון (ללא סויה) שנולד בדרך.

תבשיל עדשים שחורות עם עוף, משמשים, אגוזים ועשבים

חומרים:
1 כוס עדשים שחורות
1 בצל קצוץ דק
½ 1 כוסות מים רותחים
300 גר' בשר עוף טחון
2 כפות שמן קנולה
כוס משמשים קשים חתוכים לקוביות קטנות (או נקטרינות או שזיפים)
100 גר' אגוזי לוז קלופים וקלויים (או פקאן)
חצי כוס חמוציות מיובשות
חצי כוס פטרוזיליה קצוצה
חצי כוס כוסברה קצוצה
חצי כוס בצל ירוק קצוץ
מיץ מחצי לימון
2 כפות שמן זית
מלח
פלפל שחור גרוס
מעט כמון (לא חובה)

הכנה:
1. מבשלים את העדשים במים רותחים עד שהן רכות (כ 25 דקות). מסננים, מצננים ומעבירים לקערה.

2. מחממים את שמן הקנולה ומזהיבים את הבצל. מוסיפים את בשר הפרגית ומטגנים תוך כדי בחישה בכף עץ עד שהבשר עשוי (כ-5 דקות). מתבלים במלח, פלפל שחור גרוס ונגיעה של כמון.

3. מוסיפים את תערובת הפרגית לקערה עם העדשים ומערבבים.

4. מוסיפים את שאר המרכיבים, מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול.

5. אוכלים קר או בטמפ' החדר.

  • עוד באותו נושא:
  • עוף
  • עדשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully