וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק מה שעושה לנו טוב

דנה מלמד

3.7.2009 / 0:37

דנה והילדים יוצאים לחופשת הקיץ, אבל אין מה לחפש אותם בקניונים או בלונה פארק. נסו דווקא במטבח, מכינים קינוח שכבות של סוף העולם

סוף השבוע הראשון של החופש הגדול. ימי שישי בבוקר יראו אחרת בחודשיים הקרובים. הנוהל של קפה עם חברה בבוקר, סיבוב בעיר, קניות בכרמל ועוד כל מיני סוגי סתלבט למינהם, יוחלפו בנוהל חופש עם ילדים. מה אומר הנוהל הזה? גם לי עדיין אין תשובה ברורה.

פעם, כשעבדתי במלון באילת, מאד רציתי להיות בצוות הווי ובידור. אז הנה, ניתנת לי ההזדמנות לעמוד בראש הצוות ולהכין מערך פעילויות בידור ליולי אוגוסט. משהו חשוב שלמדתי בעניין הזה, הוא שאין לתכנן פעילויות שמשמחות את הילדים, אך מבאסות את האמא. הבאסה היא ויברציה שלילית חזקה שתעבור במהרה לכל הנוכחים בפעילות והשמחה תושבת. למשל, אין סיכוי למצוא אותנו בפארקי מים, קניונים, לונה פארק ואי אילו מקומות המוניים צפופים וחמים בחודשיים הקרובים. המחיר כבד מידי, מכל הבחינות.

מצד שני, החופש הוא הזדמנות נהדרת וחגיגית לבלות זמן איכות ביחד. נלך לישון מאוחר, נראה סרטים במיטה ונאכל פופקורן וממתקים, נתעורר בבוקר יקיצה טבעית, בלי התערבות של שעון מעורר, נתכרבל יחד במיטה של אמא ונכין ארוחות בוקר מפנקות. הכל הולך להיות עכשיו באיזי, בלי מסגרת של זמנים, רק מה שרוצים, מתי שרוצים. רק מה שעושה לנו טוב.

הבכורה כבר מזמן ביקשה שאערוך קייטנת בישול בבית לה ולחבריה. גם אח שלה רוצה להזמין את כל החבר'ה למטבח לקייטנת ממתקים. עדיין לא חשבתי על כל ההשלכות של פעילות מהסוג הזה ויש עוד כמה קשיים טכניים שצריך לפתור, אבל דווקא מוצא חן בעיני הרעיון.

אני רוצה שהקיץ הזה יהיה מתוק, משמח ומענג, כמו הקינוח הזה שלפניכם, שכבות של עונג, שמחה ומתיקות שקיבל את התואר "סוף העולם".

קינוח "סוף העולם"

מעדן שכבות של קרם ריבת חלב, פקאן, שמנת מתוקה, שטרוייזל, גנאש שוקולד ובננות מקורמלות.

לקרם שמנת:
150 גר' גבינת שמנת
100 גר' מסקרפונה
1/3 כוס סוכר
½ כפית תמצית וניל איכותית

לקרם ריבת חלב ופקאן:
50 גר' פקאן גרוס גס
100 גר' ריבת חלב
100 מ"ל שמנת מתוקה

לגנאש שוקולד:
50 גר' שוקולד מריר
50 מ"ל שמנת מתוקה

לשטרוייזל:
½ כוס קמח
¼ כוס סוכר
30 גר' חמאה קרה

לבננות מקורמלות:
בננה חתוכה לפרוסות
כף סוכר

1. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.

2. מכינים שטרוייזל: מערבבים בקערה קמח וסוכר. מוסיפים את החמאה ומעבדים בעזרת האצבעות לתערובת פירורית. אופים כרבע שעה, עד שהפירורים זהובים.

3. מערבבים את כל מרכיבי קרם השמנת עד לקבלת קרם חלק.

4. שמים במחבת קטנה את ריבת החלב והשמנת מתוקה ומערבבים עד שמתקבל קרם חלק. מוסיפים את הפקאן, מערבבים ומסירים מהאש.

5. ממיסים את השוקולד והשמנת המתוקה ומערבבים עד שמתקבל קרם חלק.

6. מניחים את פרוסות הבננה על משטח חסין אש, זורים סוכר ומקרמלים בעזרת מבער או מספר דקות בגריל.

7. מרכיבים את המנה: מניחים בתחתית כוס שקופה כף או שתיים מקרם ריבת החלב והפקאן. עליו, קרם שמנת מתוקה. ממשיכים עם שכבה של שטרוייזל, שכבת בננות מקורמלות וגנאש שוקולד. כך ממשיכים למלא את הכוס בשכבות של עונג. הסדר לא משנה.

8. מצננים במקרר שעתיים.

גיוונים וקיצורי דרך

• אפשר לוותר על השטרוייזל ולהחליף אותו בעוגיות חמאה איכותיות מפוררות.

• אפשר לוותר על המסקרפונה ולהשתמש רק בגבינת שמנת. במקרה כזה יש להוסיף יותר סוכר, לפי הטעם.

• אפשר להוסיף בין השכבות קוקוס. משתלב נהדר עם שוקולד ובננות.

• מי שלא אוהב בננות (הכרתי פעם מישהו שסובל מטראומה קשה, לאחר שבילדותו תקפה אותו בננה...) יחליף את הבננות בדובדבנים. במקרה כזה, מוותרים על שלב הקירמול ומשתמשים בדובדבנים טריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully