וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברווז של פריז

רוני קדר

14.7.2009 / 17:53

שוקולד בלילה וכבד אווז ביום - 4 שפים ישראליים בוחרים את המסעדה שלהם בעיר האורות

פריז, ממלכת הקולינריה של צרפת, מאגדת בתוכה מאות מסעדות, כמה עשרות כוכבי מישלן והמון שומן אווז. אם יזדמן לכם להגיע לעיר המתובלת מלח ים, ששותה לצהריים ציר בקר, כדאי שלא להתבלבל וליפול למלכודות תיירים ידועות. 4 שפים ישראליים ממליצים על המסעדה שלהם בפריז.

ירון שלו - מסעדת טוטו

"גרתי במשך הרבה זמן בפריז אבל ישנן שתי מסעדות שאני אוהב במיוחד. אחת מהן היא למי לואי, שהוא ביסטרו מהסוג הישן, ממש לא כמו כל שאר המסעדות היפות והמשעממות בפריז. המסעדה, שנמצאת ברובע ה-3 בעיר, מחזיקה את אותו הצוות המבוגר כבר שנים. למסעדה מנות פשוטות מאוד אבל המחירים יקרים מאוד ושווים את זה: כאן טעמתי את כבד האווז הכי טוב בחיי, גם קוקי סן ז'ק עם עגבניות משובחות, שמן זית ושום, אכלתי גם אספרגוסים ענקיים עם חומץ בצד. לעיקריות יש אפשר למצוא צלע עגל עם קרם שמנת ופטריות ומורל וכמהין שמגיע במחבת ענקית או קוט דה בף לזוג, שמוגש עם ערימה של צ'יפס מטוגנים בשומן אווז, עם עוגת תפוח אדמה עם שום טרי ופטרוזיליה. לקינוח, אחרי שכבר לא נשאר מקום, אוכלים פירות יער מהמקומות האקזוטים ביותר בעולם. זהירות מראש: האנשים שם לא נחמדים בכלל ומאוד קשה להשיג מקום, אבל בכל זאת, כדאי לעשות מאמץ."

L'ami Louis restaurant
32, r. du Vertbois
48 77 87 48 1 (0) 33

עוד מסעדה המתמחה בפירות ים ודגים היא לה קגוואי במונפרנס, הוא רובע ה-14 של העיר. שם, כל מה שתאכלו יהיה מדהים. כאן תוכלו למצוא אויסטרים מכל הסוגים שדמיינתם, וגם כאלה שמעולם לא שמעתם עליהם או סרדינים טריים וקטנים מטוגנים בשמן זית או קלמרי בדיו שחור. בתחום הקינוחים אפשר למצוא פה טארט תפוחים דק, פריך שמוגש עם גלידה תוצרת בית. עוד מיוחד במקום הוא אוסף הקוניאקים העצום שיש למקום.

La Cagouille
10 place Constantin Brancusi
01 09 22 43 1 (0) 33

שאול בן אדרת - מסעדת קימל

"בפריז ישנו מקום לא יקר וברמה גבוהה וזהו האטליה של ג'ואל רובושון. זה בר ענק בו יושבים הסועדים סביבו. בתפריט, מלא מנות קטנות ובינוניות, העשויות ברמה גבוהה במטבח הפתוח הנגלה מול יושבי הבר. כשאני מגיע לאכול באטלייה, זה בעיקר בגלל שיקול של מחיר ואוירה. לשף רובושון יש גם מסעדה עם 3 כוכבי מישלן שם האוירה היא יותר מעונבת ואלגנטית וכמובן שהמחירים הם יקרים יותר."

L’Atelier-Joël Robuchon
5, rue de Montalembert
42 22 56 56 (1) 33

ויקטור גלוגר - מסעדת קלואליס

"את פריז אני מכיר ואוהב במיוחד, כי גרתי בה שמונה שנים. בראש ובראשונה אני נהנה מהאטלייה של ג'ואל רובושון (ראו המלצתו של שאול בן אדרת). בנוסף, אני לא מפספס את מסעדת הרכבת הכחולה - לה טרן בלו - שנמצאת בתחנת הרכבת גראן דה ליון. זו אחת המסעדות היפות בעולם, ואני חושבת שאפילו הסריטו שם כמה סרטים. במסעדה, אני אוהב לאכול טרטר בקר או שוק טלה."

Le train blue
1er étage Gare de Lyon - Place Louis Armand
06 09 43 43 1 (0) 33

"למסעדה נוספת שאני אוהב במיוחד יש כוכב מישלן אחד, והיא נקראת לה מרה. במסעדה יש פירות ים ודגים יוצאים מגדר הרגיל ובדרך כלל אני אוכל שם לובסטר כחול בקדרה, ובר ים בסרקופז'."

Restaurant La Marée
258 rue du faubourg Saint-Honoré et 1 rue daru
00 20 80 43 1 (0) 33

את הקינוחים שלי אני מעדיף שלא לאכול במסעדה, אלא אצל פייר הרמה. יש לו שלושה בוטיקים לקינוחים בעיר ואחד מהם הוא רק של שוקולדים ומקרונים.

Pierre herme
72, rue Bonaparte, la boutique écrin au cœur de St Germain des Prés
185 Vaugirard, la seconde boutique parisienne au décor très innovant
4 rue Cambon, la boutique rive droite macarons et chocolats

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אסף גרניט - מסעדת מחניודה

"מסעדת טור דה ארגנט ידועה במנת הברווז המפורסמת שלה. בשלב מסויים, לפני שנים רבות הבינו במסעדה שיש להם משהו מוצלח ביד, ואז התחילו למספר את מנות הברווז היוצאות מהמטבח. היום, אם תזמינו את הברווז, תקבלו על הצלחת פתק עם מספרה של המנה."

Tour d'Argent restaurant
15-17, Quai de la Tournelle

"מסעדה מצוינת נוספת היא לה ארפז' של השף אלן פסרד שהוא אחד מחלוצי המטבח המודרני. המסעדה מיוחדת ומעניינת, מוקפדת ויצירתית. אפילו רפי כהן, ממסעדת רפאל, עשה שם את הסטאז' שלו, וכך אפשר למצוא אצלו השפעות של השף פסרד."

L'ARPAGE
84, Rue de Varenne
01 47 05 09 06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully