וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להב בגב

רוני קדר

28.7.2009 / 18:19

סכין המיועדת לנשים עומדת הפעם על חוד החנית. מעשה סקסיסטי או הקלה משמעותית?

מרבית הזמן שלנו במטבח עובר כשאנו שוקדים על חיתוך. יש כאלה שעושים את זה עם סכיני שוק פשוטות וזולות, בעלות ידיות מפלסטיק ואיתן הם חותכים הכל, מירקות ועד דגים. ישנם אלה שבאמתחתם צי סכינים המותאמות לכל מטרה: סכיני שף, סכין סנטוקו, סכין קצב ואפילו כזו של פילוט דגים. סכינים לנשים, לעומת זאת, לא נראה שתמצאו אצל הבשלנים.

למען אלה שאוהבים להתפאר בכמה סכינים שוות, או אפילו סכין אחת טובה, החלו בימים אלה לשווק את סכין Lady Global שעוצבה במיוחד עבור קהל היעד הנשי. הסכינים, כך אמרו לנו אנשי השיווק, קלות יותר ומעוצבות במבנה המותאם ליד קטנה יותר, ומנסים לתת מענה לסכין טובה אבל לא כבדה ואגרסיבית כמו אחיותיה.

האם באמת יש צורך בסכין המיועדת לנשים בלבד? האם זה מעשה שוביניסטי לחלוטין, או רק דרך לגרום למשווק להגיע לעוד נישה של נשים החוששות מסכין גדולה?

ניסיון

כדי לבדוק לעומק את הסכין החדשה, העמדנו אותה למבחן בידי 3נשים: הקשוחה, הביתית ובעלת המניקור.

לקשוחה ישנן כמה סכינים בבית, ביניהן גם סכין שף של חברה מתחרה: "הסכין מצוינת, חותכת בעדינות ולא מפספסת. אבל היא מאוד קלה, דבר שקצת מקשה על קיצוץ פטרוזיליה".

לביתית, שמבשלת תבשילים 'של אמא', יש הרבה סכיני שוק וסכין גדולה ולא מחודדת: "הסכין קצת מפחידה. אם יש צורך לחתוך הרבה דברים וגם לערבב את הסיר באותה נשימה, השימוש בסכין קצת מאט את הקצב, בגלל הפחד".

בעלת הציפורניים המסודרות, שלה יש סכין שף של אותה חברה, ומי שמשתמש בה בדרך כלל הוא בעלה: "הסכין קלה ולא מאיימת. נעים לקצוץ ירקות ולא לחשוש מיבלות בידיים. אשמח להחליף את הקיימת בזו החדשה".

מבחן הארנק

מחיר הסכין - 496 שקלים, הוא גבוה. איך שלא תסתכלו על זה. להוציא סכום המשתווה לקניה שבועית בסופר, על סכין, הוא בעייתי. מצד שני, מדובר בסכין שסביר יהיה להניח שלא תאלצו להחליף אותה במשך הרבה שנים. באופן כללי, כל סכין טובה, אם תישמר כמו שצריך, תחזיק מעמד לנצח, כמובן כל עוד תתנהגו אליה כמו שצריך (תשטפו מיד לאחר השימוש, נגבו במגבת והחזירו למקומם).

קניית סכין המותאמת לנשים בלבד היא איננה הכרחית לדעתי. אין צורך בהפרדה, כי ההבדל הוא לא מאוד משמעותי, ולא נראה שיהיו רבים שיבדילו בין הסכינים השונים ויחליטו לטובת הצד הנשי.


מחיר סכין שף 18 ס"מ הוא 496 שקלים.

ניתן להשיג אצל דב לובלינסקי ובנו בע"מ: רחוב קיבוץ גלויות 32 ב', תל אביב; רחוב המלך ג'ורג' 14, תל אביב; שדרות הגעתון 30 א', נהריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully