וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גארפילד בארץ השכבות

רוני קדר

6.8.2009 / 0:12

עלי לזניה רכים עם בולונז אדיר או דפים תפלים בקופסא קפואה. מה עדיף? לעשות או לקנות לזניה

המאכל המזוהה ביותר עם גארפילד החתול הוא גם אחד המאכלים השנויים במחלוקת אצלי בבית. מצד אחד, פסטה עם בשר הוא אחד התחביבים שלי כשמדובר במשהו נעים בפה, אבל פשטידה, לעומת זאת, לא באה בחשבון. לזניה עומדת לה על קו דק בין הרצון שלה להיות פשטידה לבין השילוב המקסים שלה להכניס פסטה ובשר טחון באותו ביס, וללא מאמץ.

הכנתה של לזניה אינה מסובכת ואינה דורשת כישורים מיוחדים, אבל כדי שתצא מוצלחת יש לשים לב לכמה דברים פשוטים. כשלא שמים לב לכללים אלו הלזניה עלולה להתייבש למוות ולהתבאס. וכאן מגיעה אחת הסיבות למה לקנות אותה, בגלל הפישולים האפשריים. בעיה נוספת היא בזמן ההכנה הלא קצר במיוחד, שלפעמים מוציא קצת את המיץ. אז מה עדיף, לדפדף או לחמם?

לעשות

כסף - (ביחס לכמות) בשר טחון: 25 שקלים, עגבניות: 5 שקלים, ירקות ותבלינים: 5 שקלים, רסק עגבניות: 6 שקלים, עלי לזניה: 10 שקלים, מוצרלה: 15 שקלים, יין: 5 שקלים, חלב, חמאה וקמח: 5 שקלים. סך הכל: כ-76 שקלים.

זיעה - לא מעטה, בעיקר בזמן 45 דקות הבישול, שבאו לאחר כ- רבע שעה הכנות ולאחריהן עוד כ-40 דקות בתנור. כן, בערך שעתיים.

תוצאה - לזניה מפנקת ל-6 אנשים רעבים.


מתכון:
500 גרם בשר בקר טחון
8 עגבניות
500 גרם רסק עגבניות (לא עגבניות מרוסקות)
2 בצלים קצוצים
גזר אחד קלוף וקצוץ דק
8 שיני שום קלופות וקצוצות גס
חצי כוס יין אדום
חצי חבילת עלי לזניה
200 גרם גבינה צהובה או גבינת מוצרלה מגורדת
חופן עלי בזיליקום

לבשמל:
50 גרם חמאה
2 כפות גדושות קמח
1 וקצת כוס חלב


הכנה:
1. את העגבניות חולטים וקולפים. חותכים לקוביות בינוניות.

2. בסיר רחב מחממים שמן זית. מוסיפים את הבצל והגזר, מערבבים כמה דקות. מוסיפים שום וממשיכים לטגן עוד כמה דקות.

3. מוסיפים לסיר את העגבניות ומטגנים כמה דקות עד שיהיו רכות.

4. מזיזים בסיר את העגבניות והירקות לצדדים ומוסיפים כף שמן למרכז הסיר. מוסיפים את הבשר הטחון ומטגנים כמה דקות תוך תשומת לב שאין גושים וכל הבשר הופך לאפרפר, לא יותר.

5. מערבבים את הבשר והירקות, מוסיפים את כוס היין (לא חובה) ומערבבים עד שמצטמצם. מוסיפים להם את רסק העגבניות. מוסיפים 2 כוסות מים רותחים, מערבבים ומביאים לרתיחה.

6. מתבלים במלח ופלפל שחור ומי שאוהב יכול להוסיף גם 2 פלפלוני שאטה מיובשים קצוצים.

7. מנמיכים את האש ומבשלים כ-45 דקות.

8. מחממים תנור ל-160 מעלות.

9. בסיר קטן נפרד ממיסים את החמאה. כשהיא נמסה לחלוטין מוסיפיםקמח ומערבבים. בזרם איטי ועל אש קטנה מוסיפים את החלב ומערבבים עד לקבלת רוטב סמיך ללא גושים.

10. בתבנית בינונית שמים ככף מהרוטב הנוזלי (ללא חלקי בשר או ירקות). עליו מניחים שכבת עלי לזניה, עליה שכבת רוטב בשר (משתדלים עם כמה שפחות נוזל, ולכן עדיף להשתמש בכף גדולה עם חורים), עליה מפזרים חצי מכמות גבינת המוצרלה המגורדת (לא חובה למי ששומר כשרות), עליה מסדרים עוד שכבת עלי לזניה, עליה שכבת בשר, מוסיפים את שאר הגבינה, מורחים את הבשמל ואופים בתנור למשך כ-40 דקות.

לקנות

כסף - תוכלו לבחור בין לזניה קפואה ומוכנה של 'פסטה נונה' ב-30 שקלים או ללכת למסעדה כמו 'פסטה מיאה' המצוינת ולשלם 57 שקלים.

זיעה - בין מדפי הסופר בוודאי שלא תרד לכם זיעה מהמצח, גם לא במסעדה.

תוצאה - המוכנה והקפואה היא נוראית, אבל זו במסעדה היא טובה ומושלמת, אבל יקרה במיוחד.

פסק דין

המוצר הקפוא נוראי, תפל וצמיגי והמנה במסעדה יקרה להחריד. כשמתלבטים בין קניה בסופר או קניה במסעדה, המסעדה בוודאי תנצח בגלל הטעם. אבל המחיר הוא בעייתי, לכן אין שום צורך להוציא כל כך הרבה כסף על מנה שעניין של זמן היא הבעיה היחידה שעומדת בדרכה.

שמרתי את זה לסוף, אבל אני חייבת לסיים באחד השידרוגים ההזויים והמעולים לכל לזניה: גרדו 40 גרם שוקולד לבן, בזמן שאתם מוסיפים את המוצרלה. אתם לא מבינים מה זה עושה. לזניה סטנדרטית הופכת למשוגעת והאף משתולל. נשמע נוראי, אבל לא מצטערו.


פסק דין: כשעושים את זה בשכבות, אין כמו בבית.

  • עוד באותו נושא:
  • לזניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully