וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפקדים לשמירה

רוני קדר

18.8.2009 / 17:30

כלי חדש לשמירה על עשבי התיבול מבטיח 3 שבועות של טריות. חבל שכבר אחרי שבוע הפטרוזיליה התבאסה

ביקור תמים בשוק גורר אחריו בדרך כלל ערימות של עשבי תיבול טריים שנערמים במקרר, ולעיתים מסיימים את חייהם מוקדם מהצפוי במפח נפש. הדבר יכול לקרות כשהם מסמורטטים להם בתוך מגבת מטבח, כשרק נדמה לכם שהיא יכולה להציל אותה, או שבכלל שכחתם אותם בתוך שקית הניילון פתוחה במקרר ואז גורלכם נחרץ כבר כעבור יום-יומיים מקסימום.

שתי הדרכים הטובות ביותר הן לשטוף את העלים, לייבש אותם ולשים בקופסא בין ניירות סופגים או לחילופין, לעטוף שקית בתוך שקית כך שיהיו אטומות לחלוטין. בשורה התחתונה: אנחנו אף פעם לא מספיקים להינות מהם במלואם, ובדרך כלל הם קמלים בטרם עת.

כדי לעזור בבעיה זו, לאחרונה החלה לשווק חברת DOMO כלי לאחסון ולשמירה על טריותם של עשבי התיבול מבית מותג CUSIPRO. לפי היצרן, אמור המכשיר, שמחירו 118 שקלים, לשמור על טריות עשבי התיבול במשך 3 שבועות במקרר.

נסיון

המשימה התחילה בקריאת ההוראות באנגלית. לא שאני איני חובבת השפה, אבל למי שאינו בקיא בה, זו תהיה בעיה, כיוון שאין הוראות בעברית. נמשיך למזיגת למעט מים בתחתית הכלי ודחיסה מאסיבית של העשבים לתוכה שהיו החלק הפשוט. לעומת זאת, למצוא מקום ל-30 ס"מ אורך ו-15 ס"מ קוטר היתה בעיה קשה יותר. לבסוף גם היא נפתרה.

במשך שלושה שבועות ישבה הפטרוזיליה בתוך מיכל האכסון. כל כמה ימים בדקתי אותה על מנת שלא תדע מחסור ממים בתחתית הכלי. אחרי שבוע העלים הפכו להיות קשים וקשיחים, ולא ממש מלאי לחות. שבוע אחר כך הם כבר החלו להצהיב, ולא היו שמישים לאכילה ולקראת אמצע השבוע השלישי, חלה גם הידרדרות בתחום הריקבון, והעלים החלו לאגור עובש מבפנים.

מבחן התוצאה הסופי

אסופת עלים שמחירה כ-5 שקלים אינה זקוקה להשאר בין החיים במשך כשלושה שבועות. לכן, קניית מכשיר שמחירו 118 שקלים הוא מעט מיותר, בעיקר כשמדובר בכלי גדול מדי, מציק מדי ולא מספיק אפקטיבי כמו שהם כותבים.

נראה, ששתי שקיות יעשו את העבודה מצוין, ובעיקר מפאת בעיית מקום (ויש לי מקרר גדול), אין שום סיבה לאכלס אותו בכלי השימור הזה, שאינו מספיק ליותר מצרור עשבי תיבול אחד.

  • עוד באותו נושא:
  • אקססוריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully