וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זן והחזקת המחצלת

רוני קדר

27.8.2009 / 0:15

ארוחת סוף קיץ במחירי מיתון או השקעה אצל מאסטרים גדולים? הפעם תהינו אם לעשות או לקנות סושי

היפנים הבינו את העסק מזמן: שימו להם דג טרי ונא, אפשר אפילו עם קצת אורז, תוסיפו חתיכת אצה למען העיכול וטבלו להם בסויה. אצלנו, המדינה שבה כמות הסושיות עוד רגע תשתווה לכמות בתי הקפה, הבינו את הטריק רק לפני עשרים שנה. גם כשאלי גרוסמן - מחלוצי האוכל היפני בארץ - הביא את התורה, לקח לישראלים להבין אותה די הרבה זמן ורק לפני 8 שנים הפך הלקסיקון לשגור בפני ילדים.

אפשר לחלק את אכילת הסושי למקומות בהם אפשר למצוא אוכל יפני איכותי, מוקפד, ולא זול בכלל, למקומות פשוטים, עממים והעיקר - זולים. לכן, כשישראלי מצוי עומד בפני ההתלבטות אם לאכול סושי במקום טוב, המחיר היקר תמיד עומד על הפרק. לכן הפעם, ניסיתי להבין אם כדאי להכין סושי בבית.

הכנת סושי בבית היא מלאכה שאין כמעט כאלה שמסכימים לעמוד מולה. בגלל ההתעסקות, האורז הדביק, הגלגול הבעייתי והזמן הארוך. מצד שני, הכנת סושי בבית, זולה בשליש לפחות (!) מקניית סושי. אז מה עדיף: לעשות או לקנות?

לעשות

כסף - (באופן יחסי לכמות) אצות: 10 שקלים, אורז לסושי: 10 שקלים, ביצים: 5 שקלים, חומץ וסוכר: 4 שקלים, ירקות: 10-25 שקלים (תלוי אם קונים אספרגוס ואבוקדו, או שלא), דגים: 40 שקלים, סויה: 10 שקלים, וואסבי: 5 שקלים, ג'ינג'ר כבוש: 15 שקלים. סך הכל: 110-130שקלים.

זיעה - חצי שעה בישול אורז ועמידה לצידו לאורך כל התהליך. קיצוץ הירקות עוד כחצי שעה והגלגול עצמו יכול לקחת גם שעה וחצי, תלוי כמה אתם מיומנים.

תוצאה - עשרים רולים (חלקם מושקעים ועשויים in side out) והעיקר: טריים, נקיים וטעימים שהצליחו להאכיל 8 אנשים רעבים.


מתכון של על השולחן ל-20 רולים:
חומרים:
750 גר' אורז עגול
850 מ"ל מי ברז קרים

לתערובת החומץ:
100 גר' סוכר
150 מ"ל חומץ אורז ("מיצוקאן")
2 כפות מלח

הכנה:
1. מחממים חומץ עם סוכר ומלח עד שהם נמסים. לא מביאים לרתיחה. מקררים לחלוטין.

2. מניחים את האורז במסננת ושוטפים אותו כדקה במים זורמים, עד שהמים הופכים לצלולים לחלוטין.

3. מכניסים את האורז לסיר, עדיף מאלומיניום. מוסיפים את המים, מכסים ומבשלים במשך חצי שעה, שמתחלקת לשלושה שלבים. חשוב שבכל השלבים הסיר יהיה מכוסה.

10 דקות ראשונות, עד הרתיחה: מבשלים את האורז מעל להבה נמוכה. אם המים רותחים תוך פרק זמן קצר יותר, סימן שהלהבה היתה גדולה מדי.

10 הדקות הבאות: מבשלים מעל להבה גבוהה.

10 הדקות האחרונות: מבשלים מעל להבה מינימלית.

4. מכבים את האש ומשאירים את האורז בסיר סגור במשך 10 דקות.

5. מעבירים את האורז לקערת זכוכית או עץ בעודו חם. מוסיפים את תערובת החומץ ומערבבים בזהירות כדי שלא לשבור את הגרגירים. חשוב: אל תערבבו את החומץ עם האורז בתוך הסיר - המגע בין החומץ והמתכת ייצור עם לוואי.

6. מצננים את האורז. אפשר לשמור את האורז במשך כ-5 שעות לפני גלגול הסושי, כשהוא מכוסה במגבת. לא מומלץ לשמור את האורז במקרר.

7. מגלגלים: מניחים חצי אצה עם הצד המבריק כלפי מטה. מפזרים אורז על פני כל האצה ומהדקים. משאירים ס"מ אחד עליון ואחד תחתון ללא אורז.

8. מניחים במרכז האצה ירקות כמו: אספרגוס, מלפפון, אבוקדו, גזר, פטריות, בצל ירוק וטמאגו (ראו לינק מצורף). אפשר גם להוסיף דגים נאים כמו טונה אדומה, סלמון, בס, אינטיאס או שרימפס.

9. מגלגלים את האצה עם האורז, סוגרים במעט מים על קצה האצה ומהדקים היטב בעזרת מחצלת הבמבוק.

10. פורסים, טובלים בוואסבי וסויה ואוכלים ג'ינג'ר כבוש בין הרולים השונים.

לקנות

כסף - מתחיל ברול סטנדרטי של סלמון ואבוקדו שעשוי לעלות 20 שקלים, רול צמחוני ב- 15 ועד רול עם כמה סוגי דגים, ביצי דגים ועוד טעימים כאלה, ב-55 שקלים לרול אחד.

זיעה - אין. דגים נאים אוהבים קור.

תוצאה - צריך לדעת איפה לקנות. לא כל מקום שמוכר סושי הוא ראוי ושווה להוציא עליו את הכסף. אם אתם בענייני דגים ושילובים מיוחדים, כדאי להשקיע במקומות היקרים יותר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

פסק דין

הרצון המקנן בחלקנו, בעיקר בקיץ, הוא לאכול סושי כל יום. זהו מאכל שלא יפיל אתכם, ישביע, ויכלול פחמימות, חלבונים, ואפילו אומגה 3. אבל אם הייתם מוציאים כסף כל יום על 2-3 רולים של סושי, אפילו הפשוטים ביותר, היינו מוצאים אתכם מרוששים תוך חודש.

לעומת זאת, הכנת סושי בבית, כדי לחסוך בעלויות היא אפשרית ואפילו קלה אחרי כמה נסיונות של הדבקת אורז מסיבית ברחבי המטבח. אבל הבעיה טמונה בהשקעה הגדולה שצורכת זמן רב בגלגול כמויות של סושי, ובהכנות הרבות המוקדמות לארוע. כדי לסבר את האוזן - כדי להכין 20 רולים ל-8 אנשים יש צורך ב-3 שעות פנויות. לא מעט למי שעושה עוד כמה דברים בחיים.

פסק דין: רק אם גידלתם לפתע 4 זוגות ידיים חדשות, הכינו סושי בבית. אם לא, השאירו את המלאכה למאסטרים.

  • עוד באותו נושא:
  • סושי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully