וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מחליפים טוסט מנצח

אפרת נוימן

3.9.2009 / 13:26

נשמח לחזור ל"ויולה", אבל לא בשביל העסקית. לפעמים עדיף לדבוק בנוסחה מוצלחת, ולא להתרחב למחוזות הרפתקניים

מקומות שמתרחבים ומחדשים את תפריטיהם הופכים אותי מיד לחשדנית. זה נכון במיוחד כשמדובר בבתי קפה שכונתיים, שחלק גדול מהקסם שלהם נובע מכך שהם לא גדולים מדי, שהמנות בהם ממוקדות ושההרגשה ביתית.

הקפה השכונתי ויולה בגבעתיים, שמתהדר בתואר "בית הקפה הראשון שנפתח בעיר", מוכר לתושבי האזור כמקום נעים, ביתי, שמגיש קפה טוב ואוכל לא מתחכם. הוא התחיל כבית קפה קטן שבו אפתה ויולה גורן, אשתו של אחד הבעלים, סוגים שונים של מאפים. הוא גדל בהדרגה, נוספה לו מרפסת, הצטרפו מנות חדשות ובאחרונה הוא עבר שיפוץ וגם התפריט שודרג. האם זה עשה לו טוב? התשובה בהמשך.

בצהרי היום יושבים שם בעיקר זוגות ונשים בקבוצות קטנות או גדולות. כמעט לא רואים ילדים או אנשי עסקים מעונבים, אם כי אפשר לראות פה ושם אנשי היי-טק עם מחשבים ניידים, שמקיימים פגישות לא רשמיות.

בוויולה מציעים עסקית ב-49 שקל - הכוללת סלט, לחם, מנה עיקרית, תוספת ושתייה חמה או קרה. על פניו המחיר סביר בהחלט, אם כי המבחר אינו גדול. יש ארבע מנות עיקריות: חציל בולונז, חזה עוף בטריאקי, כבדי עוף וקציצות טלה. מי שמעדיף ארוחת צהריים קלילה יותר, יכול לוותר על העסקית ולהזמין טוסטים וכריכים קרים או חמים.

היתרון היחסי הוא בסלטים

בחרנו בחציל בולונז - מנה של חציל שעליו תערובת בשר טחון וטחינה, עם תוספת של ירקות קלויים, וכן מנה שלא בעסקית - פסטה עם רוטב עגבניות (30 שקל). החציל היה סביר, אם כי כמות גדולה ומרוכזת של בשר טחון יוצרת במהירות תחושה של "די". היה נחמד לנגב את הרוטב בלחם הדגנים. גם הפסטה היתה בסדר, אבל לא יותר מזה. על הירקות הקלויים, לעומת זאת, היה קשה לגבש דעה, מהטעם הפשוט שהמנה מעולם לא הגיעה אל שולחננו. בהתחלה קיווינו שיש עיכוב במטבח, אבל אחרי רבע שעה הבנו שזה כבר לא יקרה. כשמיצינו את החציל, או ליתר דיוק - אחרי חצי חציל והרגשה קלה של בחילה, עברה סוף סוף המלצרית החמצמצה באזור. היא לא התרגשה מכך שהתוספת מעולם לא הגיעה אלינו, ובשלב הזה כבר היה מיותר לבקש אותה.

כשהקפה המוכר והריחני של ויולה עשה את דרכו במורד הגרון, הגענו למסקנה שלפעמים צריך להישאר עם היסודות, ולהתמיד במה שאתה טוב בו. יתרון יחסי, כמו שלומדים בכלכלה, הוא דבר שגם בתי קפה יכולים ליישם. במקרה של ויולה, היתרון היחסי הוא בסלטים, בכריכים, בקישים ובמאפים - בלי התחכמויות. השדרוג לא הוסיף לבית הקפה נקודות, ובתחום העסקיות הוא לא הצליח לרגש.

יצאנו עם חשבון של 80 שקל, ועל העסקית חויבנו ב-40 שקל בלבד. סביר שההנחה הגיעה בגלל התוספת הנעלמת, אם כי אף אחד שם לא טרח להסביר או להתנצל. בעתיד נחזור לוויולה, אבל את העסקיות נשאיר למציאות שוות יותר.

חשבון, בבקשה

ההצעה: סלט, לחם, מנה עיקרית, תוספת ושתייה חמה או קרה ב-49 שקל.

טוב לביזנס: מקום שקט ונעים, מוצלח לפגישות עסקיות על כוס קפה ועוגה מצוינים.

בשולחנות הסמוכים: בעיקר זוגות וקבוצות של נשים.

יתרון יחסי: המנות הוותיקות - טוסטים, סלטים, כריכים ומאפים.

מישהו מטפל בך: המלצרית היתה יכולה להשתדל יותר. בדרך כלל השירות מוצלח.

ויולה, שינקין 33, גבעתיים. טל': 5714901- 03. העסקית מוגשת בכל ימות השבוע, בשעות 12:00-18:00

  • עוד באותו נושא:
  • ויולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully