וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורידים אצבע

רותם דרוב

13.10.2009 / 19:08

לרשלנים, העקומים וגם למי שפשוט אין מזל. ג'יימי אוליבר ממציא "שומר סכינים" ודואג שלא תחתכו את האצבעות

בשנים האחרונות גילו הבשלנים החובבים את סכיני השף החדות, ואילו חנויות המתמחות בציוד מטבח החלו לייבא עוד ועוד סכינים טובות ויקרות מחברות בסטנדרטים בינלאומיים.

אבל לא כולם נולדו עם סכין שף אימתנית ביד, ולטובת אותם הבשלנים שמפחדים להתחיל לקצוץ עירית דק דק מהחשש שהם ישאירו את קצה האצבע על קרש החיתוך, המציא ג'יימי אוליבר – השף העירום, את מגן האצבעות מסיליקון, שאמור לשמור על שלמות האצבעות, ושמתווסף לשורת ההמצאות שלו להפוך את המטבח לפשוט יותר.

ניסיון

המגן העשוי מסיליקון איכותי המתקפל לשניים, נוסה על ידי שני בשלנים. שניהם הגיבו באותה הצורה. האחד טען שברגע שמרכיבים אותו ומפקירים את המגן הירקו לסכנות הסכין, קצת קשה להמשיך לאחוז בבשר או בירק.

השני אפילו טען שבניסיון לחתוך פילה דג לטובת סביצ'ה, הוא נוקט בדרך כלל באחיזה שונה. הוא נוהג לאחוז את חומר הגלם כשהאצבע המורה בכיוון הסכין ואילו האגודל מסתכנת בקרב פנים מול פנים עם הסכין, כך שלחבוש את המגן על האגודל זה לא אפשרי היות שאז הוא כלל לא פוגש את משטח העבודה.

מבחן הארנק

מגן האצבעות הוא קטן ולא תופס מקום במגירה, ותמורת 30 שקלים תקבלו מוצר שעשוי מחומרים טובים וניכר שהשקיעו בו מחשבה והנדסת אנוש. אבל למי הוא מיועד? כמו שאומרת הקלישאה – אם חם לך צא מהמטבח, ובפרפרפזה נאמר שאם אתה לא יודע איך להשתמש בסכין שף, עבור לסכין מסורית קטנה שכל עקרות הבית משמשות בה בהצלחה.

המגן נמכר ברשת 4chef ואם מצטיידים לראשונה בסכין טובה, אפשר ורצוי לקחת במקום גם קורס לעבודה עם סכינים מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully