וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציורים בצלחת

אביבית שיין

5.11.2009 / 14:15

העסקית בכתית היא מסע של טעמים מורכבים במטבח חדשני. להפסקת צהריים חפוזה היא לא מתאימה

כשהגענו למסעדת כתית הרגשנו שאנחנו בסרט. המבנה שבו שוכנת המסעדה שימש בעבר כבית מלון והוא יפהפה - והעיצוב הפנימי מהודר ושומר על אלמנטים מקוריים כגון עיטורים לאורך הקירות ומרצפות מצוירות. מנהל המסעדה הושיב אותנו בשולחן לשניים באחד משני החדרים הציבוריים (יש גם חדר פרטי וחצר). עסקית הצהריים של כתית אינה מהזולות בעיר: מנה ראשונה ועיקרית ב-139 שקל. אפשר גם להזמין שתי מנות ראשונות, או מנה ראשונה וקינוח ב-117 שקל.

לפני שקיבלנו את המנות הראשונות הגישו לנו מתאבן - מרק חצילים בכוסית, לצד פחזנית עם גבינת עזים. שניהם היו מצוינים ומילאו את תפקידם היטב - פתחו לנו את התאבון. למנה ראשונה הזמנו קלמרי צרוב, שהגיע בצלחת עמוקה צבועה בקרם דיו שחור שעליו נערמו פירה שום, שעועית ירוקה, ארטישוק ירושלמי, בצלצלי שאלוט, ג'ינג'ר וצ'ילי. הרגשנו כאילו יצאנו למסע מחקר, הטעמים היו מורכבים ומעניינים, כל ביס גרר אחריו קימוט מצח בניסיון לזהות את הטעמים המתפשטים בפה. הטעמים התחברו נפלא והצלחת נראתה כמו ציור שמן בהתהוות, עם כתמי צבע אדומים, לבנים וירוקים על מצע דיו שחור.

בנוסף, הזמנו אספרגוס בגריל עם סלמון כבוש, קרם יוזו וצ'ילי, שמנת חמוצה, פנצ'טה טלה וביצת עין. שוב, היתה זו רשימה ארוכה של רכיבים שהצטרפו למנה ראשונה מעניינת וטובה. האספרגוס היה פריך, הרוטב קשה לזיהוי אבל טעים, ומסביב היו פזורות בועות של יוגורט. פיצוץ הבועות בתוך הפה היה חוויה קולינרית חדשה עבורנו.

ציור בלבן על לבן

המשכנו למנות העיקריות, אך לפני כן קיבלנו מרענן חך - סורבה סלק אדום עם לקריץ ופיסות של קליפות תפוז מסוכרות. הקרירות היתה מרעננת, אבל לא הסתדרנו עם טעם הסלק בסורבה. לעיקרית הזמנו פילה לברק אפוי בחמאת טימין, בקרם ראטה, בפטריות שימאג'י ובאנוקי, ברוטב חמאה לבנה עם צ'יפס פונגי וקציפת פרמזן. שוב נהנינו מיופיה של המנה. הדג צף בתוך רוטב לבן, מוקף פטריות לבנבנות, ומתחתיו הסתתרו הרגליים הארוכות של פטריות האנוקי. ציור בלבן על לבן. הדג היה מצוין, אך לטעמנו הרוטב היה כבד מדי. המנה השנייה שהזמנו היתה ראגו שוק אווז, שהגיע עם ניוקי תפוחי אדמה מושחמים, קרם ערמונים, מנגולד וקציפת פורצ'יני. זאת מנה מצוינת בגוונים חומים, בתיבול מתוק ומלוח. הניוקי היו טעימים להפליא וכל המרכיבים השתלבו נהדר. נציין שהמנות נדיבות בגודלן ואין כל סיכוי לסיים את הארוחה ולרוץ לדוכן הפלאפל הקרוב.

לאנשי עסקים המעוניינים בארוחה אטית באווירה יוקרתית, נעימה ושקטה, זה מקום אידיאלי. אם מדובר בהפסקה קצרה באמצע העבודה - זה לא יעבוד, כנראה. בשביל העסקית בכתית צריך לפנות קצת זמן. אנחנו קיבלנו חוויה קולינארית שלא הכרנו.

חשבון, בבקשה

ההצעה: מנה ראשונה ועיקרית ב-139 שקל. שתי מנות ראשונות או מנה ראשונה וקינוח ב-117 שקל.

טוב לביזנס: סעודה אטית ומהנה שמאפשרת לנהל שיחות ארוכות.

בשולחנות הסמוכים: אנשי עסקים בחליפות, משפחות, חברים וזוגות.

יתרון יחסי: אמנות הבישול בשיאה. מישהו מטפל בך: שירות אדיב ומקצועי.

כתית, היכל התלמוד 4, נווה צדק, תל אביב. טל': 5107001- 03. העסקית מוגשת בכל ימות השבוע, בשעות 12:00-15:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully